1

Onderwerp: met spoed: hoe custardpoeder vervangen?

Hey bakkers,

Met spoed een vraag: Ik moet vandaag Jamkoekjes maken.. ik heb alle ingredienten in huis maar heb in het recept de Custardpoeder over het hoofd gezien.. en dat natuurlijk net weer niet in huis..

Waarmee zou ik dit kunnen vervangen?

bvd voor de hulp!

Groetjes!

2

Re: met spoed: hoe custardpoeder vervangen?

Voor zover ik weet is custard poeder maizena,zout betacaroteen smaakstoffen en ei(geel)
Dus denk ik maizena en wat vanille suiker.
Ei heb je vast al in het recept toch?
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

3

Re: met spoed: hoe custardpoeder vervangen?

Dank je..

ei zit niet in het recept.. dus ik dacht zelf een ei(dooier ?) met maizena en vanillesuiker..?

4

Re: met spoed: hoe custardpoeder vervangen?

Ja  :Y dat kun je dan idd doen.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

Re: met spoed: hoe custardpoeder vervangen?

gewoon maizena en vanille is genoeg. ik heb nooit ei zien staan op een pak custard.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6 Laatst bewerkt door ireen123 (08-11-2012 22:20)

Re: met spoed: hoe custardpoeder vervangen?

Custard lijkt toch echt meer op banketbakkersroom, naar mijn mening, maar dikker.

Als vervanger kun je dit misschien gebruiken
maak het eventueel iets dikker ;)

Halveer het vanillestokje in de lengte en schraap het merg eruit. Breng in een pan de melk met het vanillemerg en de helft van de suiker aan de kook. Roer de eidooiers met de rest van de suiker los en roer de bloem erdoor. Meng een scheutje warme melk door het eimengsel en schenk terug in de pan. Roer goed door. Breng de banketbakkersroom aan de kook en laat op laag vuur circa 3 minuten garen. Laat de banketbakkersroom afgedekt afkoelen.


Heb je heel toevallig Dr Oetker kook pudding vanille in huis? Is bijna  hetzelfde als custard

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij