1

Onderwerp: Freubelen in Amsterdam

Nadat Demo en ook Sellebel aangaven nog steeds intresse te hebben, is het misschien leuk om dit door te zetten.

Wie heeft er een goede locatie en datum?
Gaan we het n.a.v een thema doen (rond sint of rond kerst?)
Of zullen we gewoon zorgen dat we voor eind november eens samen zijn gekomen?

Als degene met een locatie de beschikbare data oppert dan kan de rest zichzelf er misschien naar schikken?

XX

2

Re: Freubelen in Amsterdam

Eind november klinkt goed! Je voorstel om het nav een thema te doen vind ik ook leuk. Naast Sinterklaas en kerstthema zou ik zelf nog wel graag een masker van fondant willen maken, of een vogelhuisje. Een blond en pip-taart staat ook nog op mijn verlanglijstje. Maargoed, dat zijn dingen waar we het later maar over moeten hebben! Eerst iets van de grond laten komen  :lol:

Zoals ik ook in het andere topic had gezegd komt donderdagavond, vrijdagavond en zondagmiddag mij het beste uit. Als er andere voorstellen zijn zou ik even moeten kijken of dat gaat lukken.

Als er iemand een lokatie heeft zou dat geweldig zijn. Anders is het een idee iets in een buurthuis te huren? Die zijn er zat in Amsterdam en hoeft niet duur te zijn.

3

Hee, leuk meiden. Lokatie heb ik..... mijn kdv.  :thumb:

4

Nou Demo, roep maar de beschikbare data dat we erin kunnen..
Dan ga ik wel ff mailen naar de meiden die eerder in een amsterdam topic gereageerd hebben, misschien is het wat.

(waar zit je kdv?)

5

Hallo Keeekie....... eind november was de planning? Vrijdag 30 november zou kunnen. Kdv ligt in Amsterdam zuidoost.

lijkt me een keer gezellig, heb evt nog in November een plekje over vor een workshop van het bonte taartje (zie forum workshops)

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

7

Vrijdag 30 november ben ik een paar dagen weg. Is een week eerder ook oke?? 23 november?

8

Auwtsj..
Dan is mijn verjaardag dus dan moet ik even kijken van hoelaat tot hoelaat het is.. Voordeel wel is dat ik zelf ook in ZO woon..

Máár ik vind het opzich wel een prima dag kan ik mijn taart daar maken voor de dag derop :).
Ik heb eventueel een surinaams vriendinnetje die in reigersbos woont, zij vindt het ook leuk om te taarten, misschien kan ik haar meevragen (Als jullie dat goed vinden uiteraard) (En als ze kan)

9

hallo dames, wat mij betreft is vrijdag 23 november oké.

Nu zijn we dan met z'n vieren:
- Keeekie
- vriendin Keeekie
- Sellebel
- en ik zelf

Ik denk dat inclusief mijzelf 8 personen moet lukken.
Trouwens wat is jullie voorkeur om te freubelen? Of zoals Patricia0255 voorstelt een workshop volgen?

10

Een workshop volgen vind ik op zich een leuk idee, maar mijn voorkeur gaat uit om de eerste keer te beginnen met freubelen. Volgens was het de bedoeling om in de avond af te spreken toch? (Ga ik vanuit gezien de lokatie) Dan lijkt mij een 6 uur durende workshop niet zo geschikt.

Keeekie, heb jij toevallig wensen voor een thema, omdat je zegt dat je aan je verjaardagstaart kan werken? Of is je taart nog blanco?

Goede avond allemaal, las het topic toevallig en is er nog plek voor een geïnteresseerde? Ik woon zelf ook in Amsterdam zuid oost. Wat zijn de kosten?

12

he wat leuk allemaal taartbaksters uit zuid oost

dacht al even dat ik de enigste was hihi

het klinkt leuk maar hoe laat wilden jullie beginnen
weet niet of ik het haal met mijn werk en files enzo

13

He wat leuk! Het wordt nog een vol clubje.
Een voorstel voor de tijd laat ik aan Demo over, omdat we in haar KDV zullen afspreken.
Demo, welke tijd komt jou het best uit?

Zijn nu dus met zijn zessen:
Demo
Keeekie
Vriendin Keeekie
Bakkertje Amsterdam
Patti
Ik

14

na 7 uur moet het wel lukken
het is sinterklaastijd dus erg druk op het werk
eerder later weg dan vroeger hihi

ik zelf heb niet echt een probleem met in de avond of overdag. ik kan wel een oppas regelen. maar zitten er verder kosten aan? en neemt iedereen gewoon een opdracht of iets waar zij aan wilt werken of is er een thema?  heb er wel zin in. ik wil nog zoveel leren. :D

16

Nou ik had nog geen thema maar het was meer dat ik misschien dan nog wat tips en trics kan krijgen.

Die vriendin moet ik wel nog eerst even vragen.

De kosten;
Wellicht als we echt een exacte tijd weten en hoelang we daar aanwezig zullen zijn en vooral WAT we gaan doen kunnen we misschien een klein bedrag stellen voor de koffie/thee/koekjes.

23 november is nog niet echt sinterklaas tijd denk ik?
We kunnen ook kleinere werkjes maken, zoals icing op koekjes, toppings op cupcakes.. maar voor degene die dit vaak doen is dat misschien nogal saai.

Ik vind alles wel best want ik beschouw mezelf echt nog als beginner. Dus alles is leerzaam.

of iedereen neemt zelf wat koekjes,thee of koffie mee? weet niet of dat er al standaard is bij die KDV?

18

Ja dat is denk ik een kleine bijzaak, ik denk dat iedereen daar wel toe bereid is.

Het thema en de tijd zijn denk ik een beetje nu het punt.

19

Hallo iedereen, wat leuk dat er meer reacties gekomen zijn. Ik had even geen tijd om te reageren. Nu dus maar even doen.

Ik vraag geen vergoeding voor een freubelavond. Het is voor mij de eerste keer dat het bij mij wordt georganiseerd. Is er sprake van workshops dan hebben we het er nog wel over.

Thee en koffie hoeft niet worden mee genomen. Wel wat lekkers  :Y of als je wat fris wilt drinken.

De beste tijd beginnen is vanaf 19.00 uur. Misschien is 19.30 een tijd dat iedereen aanwezig kan zijn. Maar 19.00 uur is ook prima.

Wat het thema betreft, ik ben ook nog steeds een beginneling en wil dus nog van alles leren. Puzzelen, boetseren, 3d taarten maken, bloemen en ga zo maar door. Maar omdat het de eerste keer is is het misschien beter dat iedereen zelf aangeeft wat ie wil gaan doen. En mocht de avond zich nog willen herhalen dan kunnen we een thema / workshop afspreken.

Maar Keeekie jouw taart is natuurlijk ook een goed uitgangspunt, weet je al hoe je die wilt maken. Wil je er iets op boetseren of puzzelen? En trouwens ik heb je mail ontvangen hoor en zal je vandaan nog even terug mailen.

We hebben nog even tijd om te beslissen.
Ik kan er dus vanuit gaan dat vrijdag 23 november in ieder geval de freubelavond word?

20

het maakt mij niet zoveel uit wat we gaan doen
lijkt me gewoon gezellig
met puzzellen en 3d taarten heb niet zoveel ervaring
maar met bloemen maken en boetseren wel

21

23 nov om 19.00, 19.30 is prima wat mij betreft.

Vind de genoemde thema's allemaal heel leuk. Om de knoop door te hakken en we ergens mee moeten beginnen, is iedereen in om te puzzelen? Dat zag ik een paar keer langskomen. En idd demo, kunnen de 23e kijken wat de wensen zijn voor een evt vervolg 

Leuk dat er echt wat van de grond komt :Y heb er zin in!

22

Puzzelen lijkt mij top!

Wat hebben we er voor nodig?
Neemt iedereen dan een eigen plaatje mee wat je wilt puzzelen?

Groetjes!

23

Ik denk dat het idd handig is dat iedereen een eigen plaatje meeneemt. Als iemand niet de mogelijkheid heeft om te printen kan je mij je plaatje mailen, dan print ik hem voor je uit.

Zal ik alvast een start maken met dingen die we nodig hebben? Dan kunnen jullie het lijstje aanvullen.

- plaatje ( in drie of viervoud)
- insteekhoes
- marsepein/fondant
- kleurstof
- mesje en/of wheelcutter
- poedersuiker/crisco
- roller
- schaar(tje)
- evt sugarcraftgun om met lijntjes af te werken
- iets om het plaatje heel thuis te krijgen

- wat lekkers voor tijdens het freubelen!

Uhm kan verder niks bedenken, maar ben vast iets vergeten. Vullen jullie hem aan?

dat lijkt me ook erg leuk. want ben daar niet handig in (1x gedaan zonder te weten hoe het moet) wou al een tijdje een workshop doen voor 3d puzzelen maar kwam er steeds niet van. heb er zin in!!! :Y

25

:Y  :Y
neem niet een heel moeilijk (bewerkelijk)plaatje als je het nog nooit gedaan heb
heb ik een keer als tip gekregen

en een paletmesje is ook handig

heb er ook zin in