126

Re: Anti-spam oplossing

Henriette34 schreef:

Het werkt dus niet echt.

Dat ben ik niet met je eens, wat ik net heb gedaan (aantal berichten + gebruikers verwijderd) moest 6 weken geleden meerdere malen per dag, in een véél groter aantal. het werkt niet goed genoeg, dat ben ik wel met je eens.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

127

Re: Anti-spam oplossing

Nou, dat ben ik dan weer niet met jou eens: het werkt een stuk beter dan voorheen, waarbij we onze berichtjes tussen de spam moesten uitvissen. Nu blijven we tenminste verschoond (letterlijk) van allerlei dingen die we echt niet willen weten of zien.
Het werkt nu echt beter Marianne! Haal de bot er maar niet af.

Tieneke

128

Re: Anti-spam oplossing

Er staat ook niet echt, niet echt niet :-)

Het is idd wel veel beter geworden. Maar waarom ik zelf de botvraag nooit krijg weet ik niet.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

129

Re: Anti-spam oplossing

Ik weet niet hoe dit forum software werkt (kan trouwens ook niet uitvinden welk software dit is XD) met groups en permission masks. Maar ik heb zelf een groot Engelstalig forum gehad waar we ook veel spam hadden. Onze oplossing was e-mail validatie+ na validatie kwam de gebruiker in een groep die maar in één forum en/of 1 sticky topic kon posten, een soort introductie forum, als je hierin poste, en dus 1 post had, ging deze gebruiker automatisch naar de normale gebruiker groep dat je overal kunt posten op het forum.

130

Re: Anti-spam oplossing

Weet niet of dat haalbaar is bij zo'n groot forum. Dat deden we ook op een mama forum, maar zaten max 30 dames.


Denk dat het even veel werk is om steeds iedere aanmelding te valideren. Ook zijn er veel die alleen lezen.

131

Re: Anti-spam oplossing

We willen wel een laagdrempelig forum blijven. Het nadeel is alleen dat zonder de juiste beveiliging het ook laagdrempelig is voor spammers.

Vooralsnog is tijd het grootste probleem. Iets anders inbouwen of updaten gaat helaas niet in 5 minuten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

132

Re: Anti-spam oplossing

Forum was niet bepaald klein. Over de 10.000 leden en met tientallen nieuwe registraties per dag. Er zijn zoveel oplossingen te bedenken. Maar het is en blijft altijd moeilijk spambots tegen te houden.

133

Re: Anti-spam oplossing

Er zijn inderdaad meerdere oplossingen te bedenken. Eén van de opties was inderdaad het valideren van gebruikers. Eén van de grootste nadelen daaraan is inderdaad de factor tijd.

Ik hoop - nog steeds - binnen relatief haalbare tijd andere forumsoftware te kunnen (laten) installeren. Mijn voorkeur gaat dan uit naar SMF (simple machines forum). Op dit moment draaien we op een (verouderde) versie van punBB.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

134

Re: Anti-spam oplossing

pff, ik heb net maar liefst 11 keer die vragen achter elkaar gehad, ik begrijp het probleem, maar de lol gaat er echt wel af zo

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

135 Laatst bewerkt door @ppeltje (23-10-2012 10:57)

Re: Anti-spam oplossing

In het Apeldoorn topic krijg ik meldingen van mensen die wel tot 25 keer de vragen moeten beantwoorden en daarom hier niet meer willen posten....
Tot zo ver de "laag drempeligheid"

(en nu moet ik aanvullen omdat ik dus een stuk van mijn berichtje mis)

Dat is toch een TAART waard!

136

Re: Anti-spam oplossing

Dat kom ik ook (steeds vaker) tegen: berichten waarbij delen wegvallen... Maar ik weet niet of dat met de antispam te maken heeft?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

137

Re: Anti-spam oplossing

@ppeltje schreef:

In het Apeldoorn topic krijg ik meldingen van mensen die wel tot 25 keer de vragen moeten beantwoorden en daarom hier niet meer willen posten....
Tot zo ver de "laag drempeligheid"

(en nu moet ik aanvullen omdat ik dus een stuk van mijn berichtje mis)

Ik heb je gemaild, maar ook even hier: als niemand ons meldt dat je 25x iets in moet vullen, dan kan ik toch ook niet weten dat het zó erg is? Ik lees echt niet het Apeldoorn topic. Mijn mail-adres is toch niet hoog drempelig?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

138

Re: Anti-spam oplossing

Aanvulling: mijn planning is om donderdag (25-10) eea proberen te herstellen/ aan te passen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

139

Re: Anti-spam oplossing

Marianne schreef:
@ppeltje schreef:

In het Apeldoorn topic krijg ik meldingen van mensen die wel tot 25 keer de vragen moeten beantwoorden en daarom hier niet meer willen posten....
Tot zo ver de "laag drempeligheid"

(en nu moet ik aanvullen omdat ik dus een stuk van mijn berichtje mis)

Ik heb je gemaild, maar ook even hier: als niemand ons meldt dat je 25x iets in moet vullen, dan kan ik toch ook niet weten dat het zó erg is? Ik lees echt niet het Apeldoorn topic. Mijn mail-adres is toch niet hoog drempelig?

Nee hoor, je mailadres is niet hoogdrempelig. Weet niet waarom ze het niet gemeld hebben bij je, het is door meerdere mensen meerdere keren aangegeven dat ze even contact met jou/jullie op moesten nemen. Maar waarom dat dan niet gebeurt...  :think:
Ik heb de inhoud van je mail ook even gekopieerd in het Apeldoorn topic, zodat ze daar ook op de hoogte zijn.
Hoop dat je snel een goede oplossing kunt vinden, zodat we verder geen mensen meer kwijtraken hierdoor.  ;)
Dat zou ik namelijk heel jammer vinden, want ik vind dit een geweldig forum.  :Y

Dat is toch een TAART waard!

140 Laatst bewerkt door kerstboompje (24-10-2012 08:03)

Re: Anti-spam oplossing

nav @ppeltje; nog steeds heb ik bijna altijd "de" vraag, niet erg, maar ik mis zo vaak een deel van mijn berichtje. Komt misschien dat ik wat lang van stof ben. Maar nu copieer ik eerst mijn tekst alvorens het te plaatsen. Als het dan weer misgaat hoef ik alleen nog te pasten/plakken (en soms de emoticons erin te plaatsen).

Nu ben ik erg blond, maar nooit iets gemerkt van spam. Waarschijnlijk zijn de modjes/adminis daar super druk mee, waardoor ik er geen last van heb. Dus  :thumb: daarvoor.

zooo blij dat ik copy had gedaan :D

141

Re: Anti-spam oplossing

ik heb het eigenlijk alleen als ik eerst op de laptop op het forum bekeken heb, en daarna op mijn gsm.... dan misschien bij de eerste of eerste 2 postst.... daarna eigenlijk niet....

142

Re: Anti-spam oplossing

ik heb t soms 8 keer, en dan weer dagen niet......

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

143

Re: Anti-spam oplossing

Voor degene die zich afvragen waar vandaag de spam vandaan komt: ik had het filter uitgezet...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

144

Re: Anti-spam oplossing

Het is dan ook gelijk weer raak!

Moet zeggen dat ik niet veel problemen ondervond van het filter, af en toe moest ik de vraag beantwoorden, maar vaker niet dan wel.

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

145 Laatst bewerkt door inge h (28-10-2012 23:40)

Re: Anti-spam oplossing

aaa dat verklaart een hoop...
ik had er weinig last van, mijn chrome staat zo ingesteld dat alles wordt opgeruimd als ik stop dus ik moet gewoon elke keer even een vraag beantwoorden voor de sessie dat ik chrome open heb

grinnik maar ik verhuis binnenkort eens naar mars ofzo :D :D

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

146

Re: Anti-spam oplossing

Ik snap heel goed dat beveiliging nodig is maar ik heb nu al diverse keren gehad dat ik meer dan 8 en soms wel 12 keer achter elkaar vragen kreeg.
Soms laat ik mijn reactie dan maar zitten, jammer maar helaas.

Als ik nu zeker zou weten dat er maximaal 3 of 4 vragen zouden kunnen volgen zet ik in dat geval wel door maar zo gaat de lol er soms erg snel af.

Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden voor het soms talloze aantal vragen.

Groetjes en suc6,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

147

Re: Anti-spam oplossing

JPS schreef:

Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden voor het soms talloze aantal vragen.

Groetjes en suc6,
John

Er zijn - waarschijnlijk - oplossingen, het probleem is nu de factor tijd. Iets dat ik niet zo heel veel heb :S Ook als ik het uitbesteed moet ik zoeken naar iemand waar ik mee in zee wil, en dat kost ook al weer tijd...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

148

Re: Anti-spam oplossing

Toch nog even melden: was net ook aan de beurt... 15 keer de vraag in moeten vullen voor ik verder kon.

Dat is toch een TAART waard!

149

Re: Anti-spam oplossing

kom ik hier om te klagen dat ik zo vaak die vraag moet beantwoorden, zie ik dat ik dus niet de enige ben.... ik heb de indruk dat je weer een vraag krijgt als je de beantwoorde vraag al vaker hebt gehad. zodra ik iig een vraag krijg die ik nog niet eerder heb gehad, of al een tijdje niet, dan is dat meteen de laatste. zou dat er iets mee te maken hebben of is dat toeval?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

150

Re: Anti-spam oplossing

ik hoef de laatste dagen helemaal niets meer in te vullen...
dus dacht, dat het al afgeschaft was.

Groetjes, Dorothea.