1

Onderwerp: welk merk marsepein en fondant

Er zijn zoveel verschillende merken fondant en marsepein, welke is nou lekker?
Van fondant dacht ik ook eens gelezen te hebben dat de verschillende merken toch wel verschillende eigenschappen hebben, dat de een vrij zacht blijft en de ander sneller of beter hard wordt als je het laat drogen. De een zou dan ook beter zijn voor boetseren of juist voor bekleden. maar kan dit nergens meer terug vinden. Wie weet hoe het zit en welke fondant is lekker/fijn om mee te werken. En wat juist niet?

Heb nu die van funcakes, gewoon hier uit de winkel maar zie op internet zoveel keus dat ik het even niet meer weet.

2

Re: welk merk marsepein en fondant

Ik vind van zeelandia het lekkerst, maar dat is mijn mening :Y
Groetjes Madhuri

3 Laatst bewerkt door mrij (28-08-2012 20:02)

Re: welk merk marsepein en fondant

zeelandia marsepein vind ik ook het lekkerste maar de fondant is echt waardeloos. ik heb de fondant van de sligro, die vind ik heerlijk werken en is niet zo mierenzoet, zelfs me man vind hem lekker en die is altijd de grootste zeur!
je hebt natuurlijk wel een sligro pas nodig, heb je die niet dan zou ik voor bakels of funcakes gaan.
in de mjam van dit voorjaar staat een test in. daar komt die van de sligro en zeelandia marsepein als beste uit de test

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

4

Re: welk merk marsepein en fondant

Ik vind satin ice het fijnste... maar ik geloof dat niet iedereen het met me eens zal zijn! Hoor vaak dat mensen satin ice heel rot vinden werken, maar ik vind m wat 'droger' dan funcakes, makkelijker voor mn gevoel...  :s

5

Re: welk merk marsepein en fondant

Marsepein: Zeelandia
Fondant: Bakels

Re: welk merk marsepein en fondant

Ik gebruik geen marsepein, maar ik zweer wat betreft fondant bij Satin Ice. Al is het alleen maar vanwege de smaak :) Maar het werkt ook fantastisch vind ik hoor.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

Re: welk merk marsepein en fondant

Ik gebruik ook Zeelandia. Vind deze meer smaak hebben dan de FunCakes. De Zeelandia is zachter dan de FC, wat niet altijd fijn werken is. Zeker niet wanneer deze net uit de verpakking komt en erg vers is. Bij boetseersels (Bumba, krokodil, draak enz wat geen fijne details heeft) gebruik ik wel FC omdat deze dus wat steviger is.

8

Re: welk merk marsepein en fondant

Ik gebruik alleen marsepein en heb marsepein van de macro. Prima marsepein en heeeel erg goed betaalbaar :)

9

Re: welk merk marsepein en fondant

Ik heb het al vaker gezegd, ik hoop nog steeds dat de fondant (paste to cover) van Ballina nog ooit weer in Nederland verkrijgbaar wordt. Met deze fondant ben ik begonnen, en ik vind deze nog steeds de lekkerste, en het best te verwerken. Blijft heerlijjk zacht na het verwerken. Ik gebruik nu de fondant van Sligro, maar vind het niet echt een topper. Ik blijf nog even zoeken. callebaut schijnt ook heel erg lekker te zijn. Het nadeel is, dat je deze bijna nergens in kilo verpakking kunt kopen, en voor mij als hobbyist is 5 kilo wel erg veel

Re: welk merk marsepein en fondant

Ik gebruik het liefste fondant van in2bake!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

11

Re: welk merk marsepein en fondant

ik had bakels maar ik vind de geur en smaak niet lekker. Dan liever funcakes. Dit is mijn ervaring. Ik vind dat aab de fondant van de bakels zo'n rare geur aan zit terwijl hier toch ook de vanille aroma in zit.

Re: welk merk marsepein en fondant

anja66 schreef:

Ik heb het al vaker gezegd, ik hoop nog steeds dat de fondant (paste to cover) van Ballina nog ooit weer in Nederland verkrijgbaar wordt. Met deze fondant ben ik begonnen, en ik vind deze nog steeds de lekkerste, en het best te verwerken. Blijft heerlijjk zacht na het verwerken. Ik gebruik nu de fondant van Sligro, maar vind het niet echt een topper. Ik blijf nog even zoeken. callebaut schijnt ook heel erg lekker te zijn. Het nadeel is, dat je deze bijna nergens in kilo verpakking kunt kopen, en voor mij als hobbyist is 5 kilo wel erg veel

Bij Taart en fantasie verkopen ze callebaut per kg ! Misschien heb je daar iets aan ?

13

Re: welk merk marsepein en fondant

spullen voor je taart heeft ook callebaut in kg verpakking

spullenvoorjetaart.nl/assortiment/marsepein-en-fondant/callebaut-fondant

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

14

Re: welk merk marsepein en fondant

joancakedesign en mrij. Zodra ik mijn voorraad op heb ga ik zeker bestellen. Bedankt voor de tip.

15

Re: welk merk marsepein en fondant

Marsepein: Zeelandia
Fondant: Bakels

Jacqueline

16 Laatst bewerkt door Isanne (26-10-2014 23:56)

Re: welk merk marsepein en fondant

...

17

Re: welk merk marsepein en fondant

Heeft er iemand al eens gewerkt met de marsepein (blank) van in2bake? is die lekker, en werkt het fijn?
Ben zeelandia gewend, maar... omdat de fondant zo goed is van in2bake...

Hopelijk heeft iemand er ervaring mee!

Groetjes Jeannette

18

Re: welk merk marsepein en fondant

Ik merk al dat het toch heel persoonlijk is, alhoewel bij de marsepein de zeelandia er wel uit springt. Maar zie overal alleen maar grote verpakkingen, weet iemand waar ik bijvoorbeeld per kilo zou kunnen kopen? En doen jullie dan zelf kleueren of ook wel de gekleurde zeelandia marsepein?

Voor fondant moet ik misschien maar eens wat verschillende gaan uit testen en zien waar mn eigen voorkeur naar uit gaat. Verkopen ze die van Bakels ook ergens in kleinere verpakkingen of alleen die 5 kilo emmertjes. Zie alleen gekleurde in kleinere verpakkingen, en die extra-wit, of kan ik die gewoon kleuren net als de normale witte?

Vind het best lastig hoor, iedere webshop heeft weer een ander merk, kan nergens een paar verschillende soorten bestellen en dan uitproberen.

Re: welk merk marsepein en fondant

Hier in de webshop hebben ze sowieso Satin Ice, Bakels en Funcakes  :Y

En ieder fondant werkt gewoon anders en ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.
Ik vind structuur en smaak erg belangrijk dus ik kies voor Satin Ice. Maar sommigen vinden die dan weer juist niet fijn :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

20

Re: welk merk marsepein en fondant

Jeannette schreef:

Heeft er iemand al eens gewerkt met de marsepein (blank) van in2bake? is die lekker, en werkt het fijn?
Ben zeelandia gewend, maar... omdat de fondant zo goed is van in2bake...

Hopelijk heeft iemand er ervaring mee!


Ja, ik werk daar altijd mee.. vind hem fijn werken hoor.. maar meningen blijven verschillen.. anders kom je 250 gram bij me halen.. kan je testen

21

Re: welk merk marsepein en fondant

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Hier in de webshop hebben ze sowieso Satin Ice, Bakels en Funcakes  :Y

En ieder fondant werkt gewoon anders en ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.
Ik vind structuur en smaak erg belangrijk dus ik kies voor Satin Ice. Maar sommigen vinden die dan weer juist niet fijn :)

Funcakes heb ik nu maar ben er niet weg van, vond zelfs nog die van xenos fijner werken terwijl ik daar alleen maar negatieve dingen over lees.

Van bakels zie ik in de webshop alleen maar 5 kilo of gekleurde, heb eigenlijk t liefst gewoon wit en dan lekker zelf kleuren, of kan dat ook met die extra-wit die er tussen staat? Vind 5 kilo weer zoveel als je niet weet of het bevalt.

Ga de Satin Ice sowieso maar eens proberen maar bestel t liefst ergens zo veel mogelijk tegelijk dan heb ik de minste verzendkosten.

22

Re: welk merk marsepein en fondant

@kim, dank je! Ik heb het gewoon maar besteld, ga ik gewoon testen, moest toch fondant bestellen, maar bedankt voor je aanbod!

Groetjes Jeannette

Re: welk merk marsepein en fondant

Wat vond je precies niet fijn aan de Funcakes? Als ik dat weet kan ik misschien gerichter advies geven aangezien ik al van alles heb geprobeerd :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

24

Re: welk merk marsepein en fondant

femme80 schreef:

Ik merk al dat het toch heel persoonlijk is, alhoewel bij de marsepein de zeelandia er wel uit springt. Maar zie overal alleen maar grote verpakkingen, weet iemand waar ik bijvoorbeeld per kilo zou kunnen kopen? En doen jullie dan zelf kleueren of ook wel de gekleurde zeelandia marsepein?

Ik koop alleen maar kiloverpakking, terwijl ik de laatste tijd veel marsepein nodig heb  :) . Er zijn steeds meer webshops die per kilo verkopen. Gewoon even googlenen op 'Zeelandia per kilo'  ;) en er komen een paar webwinkels op je scherm. Behalve kleur rood, wit en zwart kleur ik alles zelf.....

Re: welk merk marsepein en fondant

In2bake!!!