1

Onderwerp: hoeveel cakes voor barbietaart ?

Ik heb een vraag over de hoeveelheid cake voor een barbietaart.
Ik heb de barbietaart dus al gemaakt. Ik had een mooie barbie gekocht. de echte zeg maar.Maar die was zo lang  !!!
Om hem mooi aangekleed te krijgen moest ik als het ware stukken bijplakken in de hoogte. Ik had een grote tulband en een kleine tulband gebakken zoals op de voorbeeldpagina. En als extra ook nog een ronde dunne cake voor onderop. En toen kwam ik nog een stukje tekort.Op internet staan bij die mooie barbietaarten vaak echte barbies maar niet van die overdreven jurken. Is er misschien alleen een bovenlijf gebruikt ???
Tips voor een volgende barbietaart zijn welkom.

2

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

hallo Astrid,
ik ben ook tegen dit probleem opgelopen. allereerst is er tussen tulbandvormen onderling soms best wel een hoogte verschil. verder zou je de lagen met botercreme/ vulling misschien iets dikker kunnen maken , daar win je ook hoogte mee.
Maar ondanks dat kom ik bij de echte barbie ook vaak net rond de heupen uit.
daar heb ik zelf de volgende oplossing voor: Ik maak van fondant /marsepein een soort draperie of heup/taille versiering die weer een leuk accent aan de jurk geeft  ;)
ik heb een foto hier van op mijn webpagina  www.ricake.tk   misschien heb je er wat aan.

ik doe bijna het dubbele recept in de tulband vormen van de basis zonder boter

Die poppen met de kleinere jurken zijn vaak met een prikpopje, dat is alleen een bovenlijfje met een pin. Daar hoort dan een andere bakvorm voor de rok bij, waardoor je een "massieve" rok bakt. Ik weet alleen niet of die prikpopjes ook als Barbie original te koop zijn.(ik heb de set van prikpopje met rokvorm van Wilton wel gezien bij  oldenhof kookkado in amersfoort)

groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

Hoi Astrid,

Ik heb wel eens van die korte benen popjes, die verwerken erg makkelijk. Ze zijn natuurlijk niet zo prachtig als een echte barbie, maar in een taart kan het best. Bij mij op de site staan in de wat oudere albums de bratz popjes, ik heb ze geloof ik bij de DA gehaald en ze zijn ook wel een bij de Action. De echte barbies hebben (helaas) mega lange benen, ik geloof dat de pop dan 42 cm is!! Daar kun je dus naar kijken, die kleinere zijn rond de 30 en schelen vnl in benen.

Ik heb ook poppen met een pin, die kun je idd. van Wilton kopen. Misschien dat ik ze tzt in de webwinkel zou kunnen aanbieden, eens kijken of ik aan een grotere partij kan komen en of er animo voor zou zijn natuurlijk.

Als je een "goedkope" barbie koopt kun je natuurlijk ook de benen eraf halen.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

Nog een tip, maak een soort roesjes bovenaan de rok, dat sluit ook over het "kontgedeelte' aan op de jurk, hier een voorbeeld:
http://www.taartopmaat.nl/images/barbietaart_linsey.JPG

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

ik heb ook even een vraagje wanneer ik een barbietaart wil maken moet ik dus 2x het recept voor cake zonder boter gebruiken om de tulband mee te vullen?? maar hoelang is de baktijd dan?

6

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

En dat 2x het recepte is dat dan voor een tulband van 22 cm + een van 16 cm ?
of is die kleinste dan weer veel te groot ??

7

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

Hallo allemaal,

Ik ben nog flink aan het rondsurfen om vanalles en nog wat over het versieren van taarten te weten te komen en kwam de barbieprikpopjes toen ook tegen: http://www.cake.nl/

Je kunt ze daar online bestellen met vorm en al er bij of los.

Groetjes Evelien

8

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

Ja dan heb je een perfecte vorm maar ik denk dat het voor die meiden juist zo leuk is dat er een cadeautje in die taart verwerkt is (de Barbiepop) en zo'n prikpop is niet leuk.
je zou de barbie apart kunnen geven maar dan nog vindt ik de pop in de taart leuker.

Ik heb net geprobeerd (bij de nep Barbie) om de benen er af te halen en die kunnen er makkelijk weer op gedrukt worden dus dat zou een optie kunnen zijn maar hoe det je die Barbie dan vast ? Zodat ie niet naar de bodem zakt.


Wie het weet mag het zeggen...
Groetjes Nicole

9

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

Hoi  Nicole,
Je zou de kern kunnnen vullen met aluminuimfolie, wat je dan ook vastdrukt om het onderlijf van je barbie. Ik draai uit hygi

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

10

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

Ik doe ook altijd wat om de benen, maar gebruik huishoudfolie, daarmee kun je ze mooi strak inwikkelen.

Qua hoeveelheid mix, tja, ik gebruik voor een tulband + kleine vorm 1 keer het recept voor een 26 cm ronde vorm. Dat is meestal prima te redden. Voor de zekerheid kun je iets meer doen, maar ik zou zeker niet 2 keer het recept nemen, dan lijkt me vrij veel.

Maar, beter iets teveel maken als te weinig, want bijmaken is wel weer lastig. Ik denk dat 1,5 keer zeker wel voldoende moet zijn. Het hangt natuurlijk ook van je tulbandvorm af! Daar heb je ook wel maten in.
Testen is toch altijd het beste! Succes, groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

11

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

hoi,

als je er nog een taart onder maakt dan kunnen de voeten en de benen in die onderste taart verdwijnen.
dat was mijn idee als ik een echte barbie ga gebruiken.

groetjes diana

12

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

Hoi,

Heb ik ook nog een vraagje over de barbietaart;
Hoeveel marsepein moet je gebruiken voor de jurk; stel je wil de hele jurk inclusief lijfje in het roze?

Groetjes, Minke

13

Re: hoeveel cakes voor barbietaart ?

Hoi Minke

Het hangt af van de maat van de jurk. Heb je een grote pop (dus met benen die lang zijn) dan moet je wel rekenen op 750-800 gram voor de jurk. Heb je een kleiner formaat jurk, een pop met kort benen dus of een pin pop, dan kun je met 500 gram uitkomen.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat