1

Onderwerp: poedersuiker blijft op marsepein zitten!!!

Ik heb de barbietaart gemaakt.
Ik vond het erg moeilijk om de marsepein mooi egaal uit te rollen. Deegroller werkte niet goed, dus uiteindelijk wijnfles gebruikt. Omdat het iedere keer vastkleefde heb ik regelmatig poedersuiker gebruikt. Onder maar ook bovenop de marsepein.
Maar het probleem was dat je de poedersuiker bleef zien toen de barbietaart af was zeg maar. Ik heb met keukenrol voorzichtig geprobeerd  de poedersuiker weg te wrijven, maar dit lukte niet voor 100 %.
Jammer voor de mooie roze kleur want die bleef nu een beetje mat/dof.

2

Re: poedersuiker blijft op marsepein zitten!!!

je kunt dan ook het eiwit van een ei gebruiken om het weer glanzender te krijgen. Met een kwastje is dat heel handig maar je kunt het ook met de vinger doen.
Ben benieuwd hoe je taart eruit ziet, plaats je nog een foto?

grt charlotte

3

Re: poedersuiker blijft op marsepein zitten!!!

Hoi Astrid,

Het is bij het uitrollen heel belangrijk dat je de marsepein echt alleen aan de onderkant hebt, dus als je rolt (voor een volgende keer) rol dan niet met je roller door de poedersuiker, als er toch poedersuiker opzit moet je die met een droge doek gewoon even afnemen. Strooi dus wel voldoende maar ook weer niet heeeeel veel poedersuiker op je werkvlak. Na 2 keer rollen draai je de plak een kwartslag. Zodra er wat poedersuiker op de bovenkant zit, kun je dit het beste meteen met je hand of met een grote kwast eraf vegen. Als je het erin rolt, dan krijg je het moeilijk weg. Door inderdaad de laag met eiwit of water te bestrijken (wees zuinig!!) krijg je hem glanzend, maar het lijkt me wel wat plakkeriger worden. Met een kwast schoonmaken wil nog wel eens helpen, maar niet als het er ingerold is.

Succes voor een volgende keer en ook ik ben we benieuwd naar de foto....

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat