1 Laatst bewerkt door renata2 (22-06-2012 23:03)

Onderwerp: wilton spuitmond 1m

ik kom er niet uit dus plaats ik hier maar mijn vraag, in de hoop dat iemand het antwoord weet. ik wil graag van die mooie grote toeven spuiten op cupcakes en begrijp dat 1M het meest geliefd is hiervoor. nu heb ik het idee dat er twee verschillende 1M's zijn:

http://1.bp.blogspot.com/-SxdWOMIuBzI/TaBgdWiQVhI/AAAAAAAAACc/dHYxJdBzkO0/s1600/wilton1mwtmk.jpg

http://www.sugarcraftshop.co.uk/store/image/cache/data/wilton/402-2110_m-500x500.jpg

de ene lijkt platter dan de andere. ik vind het zonde om de verkeerde te kopen. en hoe weet ik dus of ik de goede koop? iemand die me kan helpen  :think: ? bedankt!!!!

2

Re: wilton spuitmond 1m

De bovenste, die moet overigens in een large coupler.

3

Re: wilton spuitmond 1m

Yep, de bovenste is de goede  :Y .

4

Re: wilton spuitmond 1m

Antwannette schreef:

Yep, de bovenste is de goede  :Y .

bedankt voor jullie antwoorden, maar hoe weet ik of ik de juiste koop? ze heten allebei 1M...
en wat is een large coupler? is dat zo'n soort koppelstuk dat je op de zak moet zetten? kan het ook zonder  :rolleyes: ?

5

Re: wilton spuitmond 1m

Je ziet het verschil wel...de echte m1 is puntiger zeg maar.

En je kunt hem ook zonder coupler in de spuitzak doen...vind ik vaak zelfs nog makkelijker

6

Re: wilton spuitmond 1m

inge.dg schreef:

Je ziet het verschil wel...de echte m1 is puntiger zeg maar.

En je kunt hem ook zonder coupler in de spuitzak doen...vind ik vaak zelfs nog makkelijker

Je ziet het verschil tussen de 2 toch?  :think: De ene heeft punte scherpe uitsteeksels, díe moet je hebben.

En zonder coupler kan handiger lijken totdat je je tip op een andere zak, voor een andere vulling etc. wil gebruiken terwijl je nog met die ene zak/vulling/etc. bezig bent.... dan moet eerst alles uit die zak geprutst, zak kapot knippen, tip eruit halen..... in de nieuwe zak, die openknippen enzovoorts......

Met een coupler draai je in zo'n geval de ring los, tip eruit, op andere zak, ring er weer op et voilá........ gebruiksklaar zonder geknoei.

Maar ach, je moet natuurlijk zelf weten wat je wel/niet doet.

7

Re: wilton spuitmond 1m

annick67 schreef:
inge.dg schreef:

Je ziet het verschil wel...de echte m1 is puntiger zeg maar.

En je kunt hem ook zonder coupler in de spuitzak doen...vind ik vaak zelfs nog makkelijker

Je ziet het verschil tussen de 2 toch?  :think: De ene heeft punte scherpe uitsteeksels, díe moet je hebben.

En zonder coupler kan handiger lijken totdat je je tip op een andere zak, voor een andere vulling etc. wil gebruiken terwijl je nog met die ene zak/vulling/etc. bezig bent.... dan moet eerst alles uit die zak geprutst, zak kapot knippen, tip eruit halen..... in de nieuwe zak, die openknippen enzovoorts......

Met een coupler draai je in zo'n geval de ring los, tip eruit, op andere zak, ring er weer op et voilá........ gebruiksklaar zonder geknoei.

Maar ach, je moet natuurlijk zelf weten wat je wel/niet doet.

Dat zeg ik toch..dat je het verschil duidelijk ziet....

En soms is rechtstreeks in de zak makkelijker bijvoorbeeld bij cupcakes...als je hem toch leeg spuit....en ik vind het makkelijker om meerdere tips te hebben elk zn eigen kleur zeg maar....

Maar idd...ieder zn eigen manier  :)

8

Re: wilton spuitmond 1m

renata2 schreef:

maar hoe weet ik of ik de juiste koop? ze heten allebei 1M...

In welke winkel heb je dat gezien? Want er is er maar eentje die 1M heet; die andere zou toch echt een ander naam/code moeten hebben...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Re: wilton spuitmond 1m

Adrienne schreef:
renata2 schreef:

maar hoe weet ik of ik de juiste koop? ze heten allebei 1M...

In welke winkel heb je dat gezien? Want er is er maar eentje die 1M heet; die andere zou toch echt een ander naam/code moeten hebben...

Dat dacht ik dus ook...... en toen typte ik op DLTS even "Wilton Decorating Tip 1M" in en kwam dít......

http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0

Snap er even (ook) niks meer van? :S :o

Ellendige veel te korte nachten ook.....  ;)

10

Re: wilton spuitmond 1m

annick67 schreef:
Adrienne schreef:
renata2 schreef:

maar hoe weet ik of ik de juiste koop? ze heten allebei 1M...

In welke winkel heb je dat gezien? Want er is er maar eentje die 1M heet; die andere zou toch echt een ander naam/code moeten hebben...

Dat dacht ik dus ook...... en toen typte ik op DLTS even "Wilton Decorating Tip 1M" in en kwam dít......

http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0

Snap er even (ook) niks meer van? :S :o

Ellendige veel te korte nachten ook.....  ;)

Joh..... Heel apart :think:  Anyhoooo, "De" 1M is echt de eerste :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Re: wilton spuitmond 1m

annick67 schreef:
Adrienne schreef:
renata2 schreef:

maar hoe weet ik of ik de juiste koop? ze heten allebei 1M...

In welke winkel heb je dat gezien? Want er is er maar eentje die 1M heet; die andere zou toch echt een ander naam/code moeten hebben...

Dat dacht ik dus ook...... en toen typte ik op DLTS even "Wilton Decorating Tip 1M" in en kwam dít......

http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0

Snap er even (ook) niks meer van? :S :o

Ellendige veel te korte nachten ook.....  ;)

Vandaar mijn verwarring dus meiden  :D . ik dacht dat IK gek werd. maar het is duidelijk, ik koop hem gewoon in een 'echte' winkel dan kan ik het verschil goed zien. bedankt voor jullie hulp, super!

12

Re: wilton spuitmond 1m

Dat is gewoon "de" 1M, alleen het plaatje is een beetje ongelukkig..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

Re: wilton spuitmond 1m

beetje een oud topic omhoog halen.. maar volgens mij heb je een 'dichte 1m en een 'open' 1m. De bovenste is de dichte die vaak gebruikt wordt voor het spuiten van topping op cupcakes en de onderste is... voor iets anders.

14

Re: wilton spuitmond 1m

de bovenste is inderdaad om toeven op cupcakes te spuiten, ben ik inmiddels achter. nog bedankt voor je reactie.

Re: wilton spuitmond 1m

Nee hoor, er is er echt maar 1 die 1M heet!! het is absoluut dezelfde.

Die 2110 slaat op het artikelnummer....
Staat achterop het kartonnetje waar de 1M op zit, stock no 418-2110  :Y

I never met a calorie I didn't like....

16

Re: wilton spuitmond 1m

jolijn98_x schreef:

beetje een oud topic omhoog halen.. maar volgens mij heb je een 'dichte 1m en een 'open' 1m. De bovenste is de dichte die vaak gebruikt wordt voor het spuiten van topping op cupcakes en de onderste is... voor iets anders.

Die "dichte1M" heet eigenlijk 1D ;) en die is ook voor toeven :Y Alleen zien die er dan anders uit :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

17

Re: wilton spuitmond 1m

Adrienne schreef:
jolijn98_x schreef:

beetje een oud topic omhoog halen.. maar volgens mij heb je een 'dichte 1m en een 'open' 1m. De bovenste is de dichte die vaak gebruikt wordt voor het spuiten van topping op cupcakes en de onderste is... voor iets anders.

Die "dichte1M" heet eigenlijk 1D ;) en die is ook voor toeven :Y Alleen zien die er dan anders uit :)

Om de verwarring groter te maken.. dat is de 2D

De 1D is namelijk een basket weave..

Beide bovenstaande tips zijn identiek, alleen (zoals marianne lang geleden al opmerkte) is de tekening ongelukkig..
Beide afbeeldingen zijn de 1M..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

18

Re: wilton spuitmond 1m

Bommeltje schreef:

Om de verwarring groter te maken.. dat is de 2D

De 1D is namelijk een basket weave..

Helemaal gelijk, foutje!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Re: wilton spuitmond 1m

Nog even over de bovenste... Zag vorige week een filmpje op You Tube, waarin gezegd werd dat de spuitmond groot genoeg moest zijn om je pink door te kunnen steken. Ze zei nog: "Niet te ver natuurlijk!". Ik stak mijn pink er doorheen en dus wel te ver en zat shocking vast met al die punten als weerhaken en zag mijn geest al dwalen. Héél pijnlijk en vrijwel meteen zwol het topje op en kleurde donker. Godzijdank was mijn vriend in de buurt om de rust te bewaren, terwijl ik al in paniek raakte. Met héél veel zeepsop en gepiep mijnerzijds kon met de nodige moeite mijn pink uit die vreselijke tandenbek gehaald worden. Steek dus nooit je pink (of een andere vinger) in een spuitmondje om te kijken of je de goede maat te pakken hebt, want AUUUUU! :nooo  :grr:  :o  :lol:

Life is short, eat dessert first!
https://www.facebook.com/tantetaart.nl

20

Re: wilton spuitmond 1m

taartenprinsesje schreef:

Nee hoor, er is er echt maar 1 die 1M heet!! het is absoluut dezelfde.

Die 2110 slaat op het artikelnummer....
Staat achterop het kartonnetje waar de 1M op zit, stock no 418-2110  :Y

Nou ik heb 2x 1 M, ook zo besteld, zijn allebei de echte van Wilton maar toch zijn ze verschillend.

groetjes Hanneke