1

Onderwerp: The Mat

Hoi Meiden!

Heeft hier iemand ervaring met The Mat? (Staat een stukje in de Mjam) ideale mat om marsepein/fondant op je taart te rollen. ook bekend op de site van Sweetwise.

Het lijkt mij wel wat en ze verkopen in NL bij foodkitchen voor 30 euro maar in America kosten ze omrekend in euro's zo'n 15 euro. Nu wil ik ze het liefst bestellen rechtstreeks vanuit America maar om de verzendkosten eruit te halen moet ik er toch wel minimaal 30 bestellen. Hebben jullie ook belang?


Groetjes Carola

2

Re: The Mat

hoi Carola,

Ik heb dat idd ook gezien.
Het is inclusief verzenden 33 euro.
dus ben je in Nederland goedkoper uit.
Tenzij wat je voorstelt meerdere mensen er 1tje willen.

ik zag ook andere opties die goedkoper waren:
Ikea bureau mat
en plastic tafelkleed dat je bij intratuin kunt kopen

ik heb met alle 3 geen ervaring.

3

Re: The Mat

Dit hoort niet in Keukenapparatuur, volgens mij heeft een mat geen stekker. *Visualiseert een koelende mat, handig*  Ik zal je naar een andere rubriek verplaatsen.
Tafelzeil doet trouwens hetzelfde als deze mat en is een stuk goedkoper.


Nog even de notitie dat voor groepsinkopen eerst toestemming moet worden gevraagd bij 1 van de modjes.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Re: The Mat

Ik gebruik inderdaad doorzichtig tafelzeil. Ideaal, een paar euro op de markt en je hebt er twee. Tafelzeil is nl 2 meter (?) breed!

5

Re: The Mat

Vraag me af of tafelzeil wel voedselveilig is....

6

Re: The Mat

Ziet er mij een duur stukje plastic uit  ;)

Wat heet voedselveilig, natuurlijk.
Tafelzeil moet in principe ook voedselveilig zijn omdat je het op je eettafel legt.
En in hoeverre is je aanrecht wel voedselveilig?

Ik denk dat ze heel veel verzinnen om iets simpels heel erg duur te verkopen.

Ik gebruik thuis de bureaumat van IKEA en er is nog nooit iemand ziek geworden van mijn taarten.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

7

Re: The Mat

Paula66 schreef:

Vraag me af of tafelzeil wel voedselveilig is....

Dat mag ik wel hopen, tafelzeil wordt toch redelijk vaak op een eet-tafel gebruikt...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: The Mat

Maar tafelzeil is niet bedoeld om je eten vanaf te eten, je zet er in principe je bord op en je kwakt er niet je eten op. Het lijkt mij dat er tijdens het productieproces niet erg op gelet wordt of er nog allerlei restanten niet zo gezonde deeltjes mee in aanraking komen of op achterblijven.

9 Laatst bewerkt door hilda55 (01-06-2012 08:43)

Re: The Mat

Zou er dan niet op een tafelzeil moeten staan : let op,niet geschikt om gemorst eten  weer op te eten?? :lol:De pvc buis waar ik mee rol, daar snap ik het van. Die is daar niet echt voor bedoelt. Maar tafelzeil?

10

Re: The Mat

Na productie hangt het bij de meeste winkels toch buiten met uitlaatgassen, vogelstront, mensen die er met hun vieze vette vingers aanzitten. Of het nu voedselveilig is of niet. Daar worden we ook niet ziek van, goed voor de weerstand.
Eet smakelijk. :p

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Re: The Mat

Volgens mij heeft nancy the mat. Je zou haar even kunnen mailen voor haar ervaring? Nancydevries op forum.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

Re: The Mat

De oranje siliconenmat van cook&co werkt ook super. Kost iets minder dan eur 6,00.

Twee keer knippen, nog te kort.

13

Re: The Mat

Ik heb gewoon doorzichtig tafelzeil gekocht en nu al meerdere keren gebruikt. Was 6 euro kwijt voor een stuk van 1.00 x 1.50. Ideaal in gebruik makkelijk schoon te maken en totaal geen vreemde smaakjes aan de fondant/marsepein. En heb intussen al een aantal taarten ermee gemaakt en er is heerlijk van gesmult en er is nog niemand ziek geworden. Dus waarom duur doen als het goedkoper kan.

14 Laatst bewerkt door daanmara (20-09-2012 13:42)

Re: The Mat

Yup, deze nieuweling op't forum heeft The Mat en zou niet meer zonder willen  :D
Als 't goed is is ie inmiddels ook in Nederland verkrijgbaar. Als je wil weten waar moet je ze bij Sweet Wise gewoon even een mailtje sturen. Leuke lui daar.

Reden om geen tafelzeil te gebruiken is omdat daar idd "ingrediënten" (weet ff niet hoe je het anders moet noemen) in zitten die niet goed KUNNEN zijn voor de gezondheid. Daar is The Mat dan ook voor ontwikkeld. Wordt overigens ook keurig uitgelegt in een videoclipje.

Ze hebben trouwens nu ook een Mini Mat die dus ook weer goedkoper is, maar ook de grote kun je natuurlijk altijd op maat maken. Zoals gezegt, ik ben er heel erg blij mee  ;)

Groetjes Danielle

15

Re: The Mat

jawel hier nog één met The MAT  :Y  ideaal en als je de videoclip bekijkt op youtube wordt r goed uitgelegd waarom deze geschikter is dan bijv. tafelzeil. Hij is ideaal en de kosten van crisco, poedersuiker of maizena haal je er wel uit. Want die gebruik ik bijna niet meer. Ik zeg doen  :thumb:

16

Re: The Mat

Een vraag voor de gebruikers van The MAT, merken jullie dat aan de fondant/marsepein ook minder pluisjes plakken door the mat te gebruiken?

mvg. Lily

Een hobby rijker, maar een fortuin armer

17

Re: The Mat

Lily schreef:

Een vraag voor de gebruikers van The MAT, merken jullie dat aan de fondant/marsepein ook minder pluisjes plakken door the mat te gebruiken?

mvg. Lily


ja dat merk ik zeker en ook die kleine (stof)haartjes zie je helemaal niet meer terug op je fondant.

18

Re: The Mat

hobbykokkin schreef:
Lily schreef:

Een vraag voor de gebruikers van The MAT, merken jullie dat aan de fondant/marsepein ook minder pluisjes plakken door the mat te gebruiken?

mvg. Lily


ja dat merk ik zeker en ook die kleine (stof)haartjes zie je helemaal niet meer terug op je fondant.

Dank je voor het antwoord, nu nog even met mijn portemonnaie in bespreking.

Een hobby rijker, maar een fortuin armer

19

Re: The Mat

En ik ben er sinds deze week achter dat THE MAT van wilton ook prima werkt  ;)   :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

20

Re: The Mat

Paula66 schreef:

Vraag me af of tafelzeil wel voedselveilig is....

Waarschijnlijk niet, google maar eens op ftalaten (weekmakers) en vraag je dan zelf af of het verstandig is.  :rolleyes:

Met name de nog ongeboren mannelijke vrucht is daar gevoelig voor: http://www.medicalnewstoday.com/releases/25230.php

21

Re: The Mat

Tafelzeil kan idd weekmakers bevatten. Dit mag inmiddels niet meer worden verkocht. Ben toevallig redelijk bekend met phatelaten/weekmakers ivm de artikelen die we zelf verkopen.


Helaas zit het nog steeds in veel artikelen, met name dingen van pvc. Officieel mag het niet meer, maar er is nog veel 'ouds' in de handel.

Wbt tafelzeil, die van jysk zijn bv weekmakervrij.

Maar ja, veel plastic bakjes waar je eten in bewaart bevatten weekmakers, sommig kinderspeelgoed, 18+ speelgoed, regenkleding, etc. Misschien de bureaumat van ikea ook wel? Daarvan weet ik het materiaal niet precies.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

22

Re: The Mat

Ja, hier inderdaad ook een The Mat gebruiker :Y
ik ben erg enthousiast.. werkt super.

die van mij komt ook uit amerika, maar ik moet zeggen dat het dan niet goedkoper wordt :/ , we hadden 4 matten en kregen toen ook gelijk invoerrechten van de douane...

Re: The Mat

en hier nog een ,gewoon besteld bij; jouw taart.

werkt super.
groetjes bert

24

Re: The Mat

Ik gebruik nu de Ikeamat en heb bij fondant uitrollen (en groot stuk) dat de onderkant (die ik als bovenkant gebruik) toch niet helemaal glad is. Wordt met the mat of de Wilton mat je oppervlakte nog gladder?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

25

Re: The Mat

Ik gebruik The Mat nu ook en ik ben er helemaal weg van! Het oppervlak wordt echt heel mooi glad en het is zo makkelijk om het fondant op je taart te leggen! Hiervoor had ik tafelzeil, maar dit werkt echt vele malen beter. Ik denk er over om ook de kleinere versie te gaan kopen  :Y