1

Onderwerp: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

In de folder van de blokker staat een andere tomado keukenmachine. En met 59.95 vind ik hem wel erg aantrekkelijk.
Nu heb ik er totaal geen verstand van en de specificaties zeggen mij niet zo heel veel...

http://images.blokker.nl/products/440_440/VB_1705073.jpg

-450W.
- Capaciteit 4 liter.
-Regelbaar vermogen.
-Inclusief mixhaak, kneehaak en garde.

Nu vroeg ik me af of iemand toevallig ervaring met deze heeft?

2

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen

3

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik lees rustig mee  :D

Groetjes Yvon

4

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik lees ook mee.....maar daar hebben we niks aan, ;) we wachten op de ervaringsdeskundigen :D

5

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik heb hem ook al uitgeknipt!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

6

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Heb hem vandaag gekocht.
Er staat in het boekje dat je hem maar vijf minuten mag gebruiken en daarna twintig minuten moet laten rustig.
Vind het raar.
Iemand hier ervaring mee?

7

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Dat is wel heel apart... Misschien alleen de eerste keer?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

8

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Nee, er staat echt bij elk onderdeel dat hij maar vijf minuten gebruikt mag worden.

9

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Dan is het een heel slecht apparaat, hoe kan je dan ooit bescuit maken? Of botercreme?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

10

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Dan is het net als met een gewone handmixer; die mag meestal maar 10 minuten gebruikt worden.
Anders brandt hij door.

Ik zou het terugbrengen, want het is dan zonde van je geld.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

11

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Dan koop ik hem ook zeker niet, dan heb ik er helemaal niks aan..

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

12

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Dan laat ik deze ook maar aan mijn neus voorbijgaan....misschien dan toch maar de bosch v/d makro.

13

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik ga hem morgen ook terug brengen. Ik heb gister Bestron DHA3470 keukenmachine besteld.
Op deze website: http://vanvoordeel.nl/aanbieding/bekijk … ne-dha3470
Dat wilde ik al doen tot de aanbieding van Marskramer/blokker tegen kwam.
Hij is vanmiddag al bezorgt.

14

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik heb 'm ook gekocht en na lang wikken en wegen uitgepakt.
mijn bevindingen:

hij maakt veel lawaai (maar dat doet mijn handmixer nog meer)
Ik heb net een biscuit gemaakt van 2 eieren en dat ging prima!
125 ml slagroom lukte hem niet, maar dat vind ik niet zo gek.

Dat 'ie maar 5 minuten mag draaien vind ik flauw van de fabrikant, die wil zich gewoon indekken tegen claims. Ik zal op een warme dag geen volle bak brooddeeg 10 minuten laten draaien, maar verder zal het wel loslopen vind ik.

Hij is niet heel zwaar, dus kan ik 'm in en uit mijn keukenkastje tillen zonder hernia.

Ik hou 'm.
(moet ook wel, want ik heb'm gebruikt  O-) )

15

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

ik heb de tomado van blokker gisteren gekocht 59 euries heb hem vandaag terug gebracht bij het mixen van deeg liet al de coating los van de kneedhaken allemaal zilveren stukjes in mijn deeg  en hij kon het niet aan motor begon te ruiken,,,hadden al meerdere klachten gehad bij blokker en kreeg mijn geld terug dus niet doen  wordt je alleen maar schaggie van

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Thanx! Mijn man heeft 'm gekocht voor moederdag, maar omdat ik nu een taart moet maken voor m'n nichtje kreeg ik 'm al. Maar hij gaat dus terug. Dan maar met de hand. Dan is goedkoop toch echt duurkoop. Nog even doorsparen dus.....

17

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

ik heb de tomadokeukenmachiene nu zo'n 2 weken en was na het lezen hier erg kritisch,maar na bijna elke dag gebruikt te hebben  voor cake beslag,slagroom,pannenkoeken fruitmixen,aardappelpuree,  bevalt hij prima.

18

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik heb hem gisteren ook terug gebracht, na een keer in de vaatwasser was de coaching er af. Ik had ook het idee dat mijn deeg er wat groen van werd. Nu maar weer zoek naar een nieuwe.

19

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik heb 'm voor mijn verjaardag gekregen en gisteren voor 't eerst gebruikt, voor botercrème. Dat ging prima!
Halverwege even van de randen af geschraapt en toen opnieuw aangezet, en voor ik de prut (hoe noem je dat? funcakes mix met water en suiker en dat een uurtje laten staan) erbij deed nog een keer geschraapt.
De bc was helemaal goed! Ik had wel een grote hoeveelheid, 4 pakjes boter tegelijk.

Ik moet alleen nog kijken of ik 'm ook voor biscuit ga gebruiken, ivm die 5 min. Misschien dat ik hem dan 5 min aanzet, dan schrapen en even wachten, en dan weer 5 min aan. Gewoon een keertje uitproberen.

Het is wel goedkope meuk hoor, alles is van kunststof ook de kloppers. Ik neem aan dat het bij duurdere apparaten allemaal wat degelijker is, en van metaal? Nouja voor die 2 taarten die ik per maand maak is dit goed zat. Mocht het ooit gaan lopen hier dan kan ik altijd nog een kennie kopen!

Groetjes, Monica

20

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik heb deze met moederdag gekregen en ben er héél blij mee. Tuurlijk is 't geen Kenwood of kitchenaid, maar die kosten geen 60 euro...

Anyway. Ik heb er net biscuit mee gemixt. 20 seconden heel langzaam om stoffen te voorkomen, toen 8 minuten op z'n hardst en toen nog 2 minuten op standje langzaam..
Ik heb 'm NIET tussendoor stop gezet en NIET de zijkanten geschraapt. Bij cake moest dat wel. O, en ik had 550 gram biscuitmix... Behoorlijk veel dus.
Ik heb van 550 gr mix nu meer beslag dan met de handmixer...
Nog wat anders dan de handmixer: die van mij (philips) wordt knetterheet na 10 minuten. Dit ding niet. Dat max 5 minuten is dus gewoon puur indekken...

Taart(en) staan in de oven. Ben benieuwd hoe ze worden...

21

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

@Gonnytje hoe zijn je taarten geworden?

Groetjes, Monica

22

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik heb m ook gekocht en bij mij werkt hij goed. Doe alleen de kloppers niet in de afwasmachine.
Ik heb nou eenmaal geen geld voor een Kenwood of kitchenaid en ben hier al heel blij mee.

Groetjes
Eefje

23

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Welke klopper gebruik je voor biscuitmix?

Groetjes, Monica

24

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik heb die ook! Die van Tomado. Heb ik ooit een keer bij de Blokker idd voor 60 euro of zoiets gekocht. Ja, die doet het wel. Ik heb em al een tijdje. Maar ik ben altijd bang om IBMC daarin te maken, want dan moet je zeker een halfvuur non-stop mee gaan kloppen. Hmmmm..... ik weet niet als ik dat durf.... ik heb een paar keer IBMC geprobeerd om te maken maar het is dus niet zo goed gegaan. Ik zie dat je idd heeeel erg lang moet kloppen. Ik weet niet als ik dat durf aan te doen, straks gaat die machine kapot! Had ik een keertje met de handmixer, ging ik een deeg kloppen, maar die was misschien iets te dik. Want ineens ging het verbrand te ruiken, en die handmixer wou niet meer. Een paar dagen later heb ik em weer gebruikt, en toen deed ie het weer.

Maar ja, ik ben alleen maar hobbybakster en om een Kitchenaid of Kenwood machine te koopen... Ik wou eigenlijk niet zo veel geld besteden, en die zijn ontzettend duur!!! Maar die zijn zeker veel sterker dan die van Tomado, die maar 450W is... die van Kitchenaid of Kenwood minstens het dubbele van Watts.

25

Re: Tomado keukenmachine TM-1947 €59.95

Ik heb hem gehad en was er onwijs blij mee.
De reden dat ik hem heb weggedaan is dat ik een KitchenAid had gewonnen met een taartwedstrijd maar anders had ik hem nog steeds gebruikt. En ik heb hem toch zeer regelmatig nodig.

In de handleiding staat dat je hem niet zo lang mag laten draaien, maar hij draaide bij mij gerust 15 tot 20 minuten voluit.
Het is geen KitchenAid of Kenwood, maar voor degenen die willen besparen op hun aankoop is dit een heel fijn apparaat waar je heel lang plezier van zal hebben.