1

Onderwerp: Worteltaart

(Voor min of meer 6 personen)

Voorbereiding: 30 minuten
Baktijd: 45 minuten


Benodigdheden:

200g geraspte wortelen
150g bloem
5g verse gist of 2,5g droge gist
125g amandelpoeder
4 hele eieren + 1 eidooier
120g fijne suiker
155g boter
poedersuiker
een ronde bakvorm van 22cm diameter (hier een vierkantige van 24 op 24cm)


Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180°C. 

Leg

2

Re: Worteltaart

@katje, klinkt lekker

die amandelpoeder, is dat gewoon amandelen die je in de keukenmachine gemalen hebt? is dit een beproefd recept?

groetjes,
gina

3

Re: Worteltaart

In vele winkels kan je zakjes met amandelpoeder kopen.  Ik heb het nog nooit zelf gemalen. 
Dit recept komt uit een bijlage dat bij Libelle zat. 

In de eerste plaats zou ik zoiets nooit klaarmaken maar met de Eerste communie op school was het thema "konijnen" en wij wilden de mensen op de receptie verrassen met allerlei lekkers rond dit thema, dus alles op basis van wortelen.  Het is het eerste jaar dat we dit zo doen en het was onzettend geslaagd.  Op voorhand hebben we wel alles uitgeprobeerd en geproefd.  Zelfs de kinderen hebben veel gegeten van deze taart.  Ze valt wel wat zwaar dus neem de stukken niet te groot maar ik vind ze zelf wel zeer lekker.  Heb ze ook al gemaakt in muffinvormpjes maar dan mag je er niet te veel in doen want anders worden ze te hoog en zijn ze te groot.  Bij ons op school is het zo in de smaak gevallen dat we ons verhaal van de communie op de opendeur naar voor gebracht hebben onder de vorm van een toneel en achteraf is iedere bezoeker beloond met een stukje worteltaart en er zijn er na afloop heel wat mensen om het recept geweest.

Smakelijk en ik zou zeggen, zeker eens uitproberen!!

Groetjes en tot ...
Katje

4

Re: Worteltaart

Als je bij 'zoeken' worteltjestaart invult komt er een topic (van vorig jaar geloof ik ) waarin ook een aantal recepten staan van worteltaart.

(o.a van mijzelf :D ;) )

Groetjes
Fleur

5

Re: Worteltaart

ik ga dit recept echt eens uitproberen :) en eens even kijken naar die amandelpoeder.....

groetjes,
gina