1

Onderwerp: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje: is het mogelijk om met funcakes naturel buiscitmix chocolade biscuit te maken (met bijv. cacao)?

Groetjes!

2

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Volgens mij is het niet moeilijk. Je moet een bepaald % (geloof 10%) van de mix vervangen door cacao en een extra ei toevoegen.

Of deze: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 … t+van+mix/

Succes!

Gr.
Sandra

3

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Dankje!
Ik ga het van't weekend eens uitproberen.

4

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

En... (loop tegen hetzelfde aan...) is het toen uiteindelijk gelukt?

5

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

yvonn schreef:

En... (loop tegen hetzelfde aan...) is het toen uiteindelijk gelukt?

Ik heb toch maar gewoon vanille biscuit gebruikt ;) Ik heb gisteren via de webshop chocolade biscuitmix gekocht (is in de aanbieding) die ga ik dit weekend eens uitproberen.

6

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Ik heb van het weekend gewoon een reep pure chocolade gesmolten en deze er tijdens de laatste 2 - langzame - minuten doorheen gemixt.  :9  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

SweetTooth schreef:

Ik heb van het weekend gewoon een reep pure chocolade gesmolten en deze er tijdens de laatste 2 - langzame - minuten doorheen gemixt.  :9  :9  :9

En hoe werkte dat? Was het lekker? :)

8

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Ja dat was hartstikke lekker en supermakkelijk!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Kleine of grote reep?

10

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Volgens mij staat achter op de zak van biscuit van funcakes hoe je er een chocoladeversie van kunt maken.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

11

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Ik had er een gewone reep (75gram) doorheen gedaan, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe chocoladig je het wilt hebben en hoe groot je taart is.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

12

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Ik heb de funcakes chocolade biscuit gemaakt, die is ook erg lekker! De volgende keer eens met een reep chocolade uitproberen ;)

13

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Hallo,
Heb net mijn eerste chocolade biscuit gemixed, 8 minuten hoge stand in de kitchen aid (nieuw voor mijn verjaardag) en toen 80 gr gesmolten bittere chocolade ( afgekoeld) toegevoegd. En nog 2 minuten op lage stand gemixed. Maar naar mijn idee werd het deegje daarna ineens minder( dus lucht eruit of zo?) en slapper. Kan dat?

Heb het gewoon in de oven gezet dus hoopt dattie rijst, maar kan je ook te ver mixen met een kitchen aid of is de chocolade dan nog te warm geweest? ( gesmolten in de magnetron en daarna in koud water gezet en goed geroerd)

Sta te loeren in de oven maar zie nog niets....

pffft ben helemaal uitgebakken

14

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

AnneSophie schreef:

Hallo,
Heb net mijn eerste chocolade biscuit gemixed, 8 minuten hoge stand in de kitchen aid (nieuw voor mijn verjaardag) en toen 80 gr gesmolten bittere chocolade ( afgekoeld) toegevoegd. En nog 2 minuten op lage stand gemixed. Maar naar mijn idee werd het deegje daarna ineens minder( dus lucht eruit of zo?) en slapper. Kan dat?

Heb het gewoon in de oven gezet dus hoopt dattie rijst, maar kan je ook te ver mixen met een kitchen aid of is de chocolade dan nog te warm geweest? ( gesmolten in de magnetron en daarna in koud water gezet en goed geroerd)

Sta te loeren in de oven maar zie nog niets....

Misschien een extra eitje erbij doen??? :think: Weet niet of dat helpt.....

15

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Funcakes moet je zowieso minimaal 10 minuten snel mixen voor je hem langzamer zet. Dus wellicht dat dat zal helpen. Kapot mixen kan volgens mij niet, is mij in elk geval nog nooit overkomen.

16

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Heb 270 gr mix gebruikt en 5 eireren, da's een extra eitje dan er in zou moeten.
Hij is maar een beetje gerezen en na 40 minuten nog niet gaar...

pffft ben helemaal uitgebakken

17

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

AnneSophie schreef:

Heb 270 gr mix gebruikt en 5 eireren, da's een extra eitje dan er in zou moeten.
Hij is maar een beetje gerezen en na 40 minuten nog niet gaar...

Bij mij zijn de taarten ook in verschillende tijden in de oven. Ik prik dan even in het midden van de taart of het gaar is met een sateprikker.

18

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

je kan ook gewoon een lepel chocopasta erbij doen, of cacaopoeder van Nesquik

19

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Ik heb vorige week ook gewoon een reep (75g)  gesmolten en die tijdens de laatste 2 minuten erdoor gemixt. Ik heb wel gewacht tot de chocola echt goed afgekoeld was. Aangezien de chocola wat dikker was geworden was het een beetje lastig het in de mengkom te gieten, maar toch ging het helemaal goed! Geen extra eitje nodig en kwam perfect uit de oven. Wel merkte ik dat de chocola niet helemaal doorgemixt was (een beetje gemarmerd) maar toen de taart eenmaal gebakken was zag je er niets meer van. En hij was heerlijk. Ik vond hem wel iets te lichtbruin, volgende keer wat meer chocola.

Gisteren heb ik de chocobiscuit van funcakes gemaakt, ging ook heel goed, maar die wordt toch wat minder hoog dan de vanille biscuit, heb ik het idee.

20

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Dan zal het misschien toch aan de chocolade gelegen hebben die te warm was, al voelde hij net iets warm aan als ik  met mn vinger invoelde. Raar. Ga een gewone biscuit proberen.

pffft ben helemaal uitgebakken

21

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Ja, het was de chocolade, want de wondermold is net overstroomd in de oven omdat het biscuit zo veel gerezen is.
Toch wel wennen zo'n kitchenaid, wat een luxe probleem!  :D

pffft ben helemaal uitgebakken

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Kan je met de naturel mix ook een red velvet maken? Iemand enig idee?

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Kan je met de naturel mix ook een red velvet maken? Iemand enig idee?

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Kan je met de naturel mix ook een red velvet maken? Iemand enig idee?

25

Re: Chocolade biscuit met funcakes naturel biscuit?

Dat denk ik niet Nabscakecreations...

Red Velvet is een cake (bereid met boter) en iets heel anders dan biscuit.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!