1

Onderwerp: foto ouwel op taart plakken??

Ik heb via het internet een foto op ouwelpapier besteld. Nu vraag ik me af hoe ik die op de taart moeten plakken. Doe ik dat met eiwit.
Ik heb een taart van moscoivisch gebak gemaakt bekleed met marsepein. Kan ik de foto op het marsepein plakken of kan ik het beter zonder marsepein op de taart leggen???

Wie kan mij aan een antwoord helpen?

Groetjes,

Irene

2

Re: foto ouwel op taart plakken??

Hoi Irene,

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar volgens mij kun je het inderdaad het beste met eiwit op marsepein plakken. Ik denk niet zonder marsepein, dat lijkt me een te donkere ondergrond of het ouwel zou misschien vochtig kunnen worden? Misschien kun je het navragen bij het bedrijf waar je het hebt gekocht?

Uiteraard horen we graag hoe eea heeft uitgepakt, zodat een toekomstige bakster iets aan je ervaringen heeft!

Succes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: foto ouwel op taart plakken??

Hoi Inge,

4

Re: foto ouwel op taart plakken??

Hoi Inge,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb gebeld met de winkel waar ik de ouwel besteld heb en ze adviseerde me om de ouwelafbeelding heel licht met abrikozenjam in te smeren en dan op het marsepein te plakken.

Afgelopen zaterdag heb ik dat uitgevoerd en het lukte. Het is wel heel belangrijk dat je de randjes goed insmeert, want de ouwel heeft snel te neiging om om te krullen. Maar het resultaat zag er mooi uit. Het jongentje waar ik de taart voor gemaakt had was er heel blij mee.

5

Re: foto ouwel op taart plakken??

In plaats van Ouwel kun je (vaak bij de bakker om de hoek) ook een print op Icing (Soort rolfondant) bestellen. Een voordeel is dat de print veel scherper is en je de print zo op de taart kunt leggen.
Ook kun je zo kleine plaatjes maken voor op gebakjes of hele leuke randjes voor de zijkant van de taart maken en uitsnijden.
De foto's worden echt geweldig en iedereen heeft tegenwoordig toch een digitale camera....

Harry