1 Laatst bewerkt door ilse74 (16-04-2014 14:12)

Onderwerp: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

De 'How To' vind je tegenwoordig op mijn facebookpagina:

https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=1



Groetjes, Ilse

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

Bij mij was het gelukt met de open gewerkte versie door de mold eerst een tijdje in de koelkast te leggen

3

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

Hoi,

Knap gedaan  :thumb: Heb deze mold net aangeschaft en dan is jouw how-to zéér welkom  :Y  Is dus opgeslagen!! En de vriezer tip is bijna onmisbaar bij het werken met siliconen molds  ;)

Groetekes, Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

4

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

Wat fijn dat je alle moeite hebt gedaan om een How To te maken. Super!

Ik ben wel benieuwd op je nog geduld voor de open border op kan brengen?  ;)

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

5

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

super duidelijk, dank je wel ;) misschien dat je met de open border beter kunt werken met gumpate en een beetje extra tylose?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

Ik heb zelf voor de open border sugarveil gebruikt. Kreeg het anders ook niet voor elkaar (of had te weinig geduld natuurlijk  :shh: )

www.CakeisforLife.nl
voor elke gelegenheid een taart

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

Nou heb ik zelf niet zo'n border, maar kun je niet eerst de kleur helemaal in het patroon wrijven en er dan een lapje in de kleur van je taart voorzichtig overheen leggen? Dan heb je toch het opengewerkte effect zonder alle moeite van het heel uit de mal krijgen. Maar misschien heeft iemand dat al geprobeerd en werkt het helemaal niet hoor.........

Groetjes Petra

8

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

taartjejansen schreef:

Nou heb ik zelf niet zo'n border, maar kun je niet eerst de kleur helemaal in het patroon wrijven en er dan een lapje in de kleur van je taart voorzichtig overheen leggen? Dan heb je toch het opengewerkte effect zonder alle moeite van het heel uit de mal krijgen. Maar misschien heeft iemand dat al geprobeerd en werkt het helemaal niet hoor.........

dat heb ik volgens mij al eens gezien idd ik meen in het bruin met goud geschilderd naderhand...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

9

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

taartjejansen schreef:

Nou heb ik zelf niet zo'n border, maar kun je niet eerst de kleur helemaal in het patroon wrijven en er dan een lapje in de kleur van je taart voorzichtig overheen leggen? Dan heb je toch het opengewerkte effect zonder alle moeite van het heel uit de mal krijgen. Maar misschien heeft iemand dat al geprobeerd en werkt het helemaal niet hoor.........

Goed idee! Alleen valt het zo ontzettend tegen om het hele patroon te vullen. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd en er is er niet één die werkte (voor mij).

Maar lukt het je wél, dan kun je de open border meteen op de lap plakken, toch?
Goh, dit ga ik uitproberen.  :Y

Weet iemand van jullie misschien hoe ik de JEM lace butterflies moet maken?
Ik heb die vraag al in een nieuw topic gesteld, maar de gouden tip is nog niet gekomen. Het lukt me gewoon niet. Ik krijg die lijnen niet strak zichtbaar. Nog even en ik gooi ze....

10

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

jammer dat je foto's het niet meer doen...

Groetjes, Dorothea.

11

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

De 'How to' staat vanaf vandaag op mijn blog.
Dit is de link:

http://ilsestaarten.blogspot.com/2012/0 … order.html  ;)

12

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

Site doet het niet helaas

13

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

framboosje schreef:

Site doet het niet helaas

klopt..blog bestaat niet meer.
ik zal kijken of ik 'm binnenkort op facebook kan zetten, dan plaats ik de link wel.

14

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

ilse74 schreef:
framboosje schreef:

Site doet het niet helaas

klopt..blog bestaat niet meer.
ik zal kijken of ik 'm binnenkort op facebook kan zetten, dan plaats ik de link wel.


Graag!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

ik ben ook erg benieuwd

16

Re: [How To] FI Filigree Border (mal) maken

De 'How to' staat vanaf nu op mijn facebookpagina:

https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=1

Groetjes, Ilse