Onderwerp: goedkope silli plastique

Hoi allemaal,
ik vind silli plastique best duur maar het is het wel waard, want je kunt er veel mee.
nu zocht ik naar een zo goedkoop mogelijke. ik kwam uit bij janecreative alleen zijn maakt wel dingen van fimo dus ik weet niet of je dit ook voor fondant etc. kunt gebruiken. zou iemand voor mij even kunnen kijken of het kan? en het is gelijk een tip voor iedereen! :D

'' Make cakes, no war'' ♥

2

Re: goedkope silli plastique

Het voordeel van de Silly is dat het flexibel is en dus kun je je fondant er gemakkelijker uit drukken. Met geharde fimo zal dat moeilijker gaan. maar mss kun je het er uit slaan ( klap mee op aanrecht geven) en hopen dat je fimo niet kapot gaat of er uit peuteren met een naald of coctailprikker??

3

Re: goedkope silli plastique

als ik het goed zie verkopen ze gewoon de echte silli. Hij is alleen in de aanbieding.

Je kunt er nl ook al voorgevormde mallen van kopen op die site die ook geschikt zijn voor marsepein enz.

Deze vraag hoort alleen niet hier thuis dus heb ik het even gemeld.

Liefs, Zanoni

Re: goedkope silli plastique

twinstwins schreef:

Het voordeel van de Silly is dat het flexibel is en dus kun je je fondant er gemakkelijker uit drukken. Met geharde fimo zal dat moeilijker gaan. maar mss kun je het er uit slaan ( klap mee op aanrecht geven) en hopen dat je fimo niet kapot gaat of er uit peuteren met een naald of coctailprikker??

nee ik gebruik geen fimo maar die mevrouw wel, als ze molds flexibel zijn zou trouwens juist moeten gaan maar ik werk met fondant :)

'' Make cakes, no war'' ♥

5 Laatst bewerkt door taartenbakstertje (10-03-2012 20:04)

Re: goedkope silli plastique

ooit iemand hier bestelt?

'' Make cakes, no war'' ♥

6

Re: goedkope silli plastique

Nee, Zanoni heeft gelijk.
V&A is bedoeld voor TWEEDE kans of voor tips in REGULIERE winkelketens, denk aan Xenos, Aldi, Liddl etc.

[MOVE] -- > Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: goedkope silli plastique

Ik heb vandaag net voedselveilige siliconen binnengekregen van silecones and more(website) het heet plastique culinair en koste ; 15euro per 250 gr. en 28 per 500 gram. leek me niet duur. ik ga straks testen.
groetjes martje

8

Re: goedkope silli plastique

Ooh Martje,
ik ben erg benieuwd of het bevalt :D anders ga ik dat ook daar bestellen :Y

9

Re: goedkope silli plastique

heb een klompjes mal gemaakt en hij ziet er goed uit ! ik ga hem vanmiddag testen met fondant!

10

Re: goedkope silli plastique

Leuk Martje!!! :D En is het gelukt met de fondant?

11

Re: goedkope silli plastique

Ik zag laatst iemand op youtube die van haar oude fondant mals maakte. Het wordt dan net zo hard als klei. Al haar restjes oude fondant mixte ze door elkaar.