1

Onderwerp: ikea mat welke kant?

meiden mischien een stomme vraag
maar ik heb de ikea mat gekocht de bureau legger
maar nu was ik bezig ermee maar het pmarsepein glijd er makkelijk vanaf
welke kant moet ik nu boven op leggen de antislip laag van de onderkant of had ik hem toch goed?
dus antislip aan de onderkant?

ps nog een andere vraag kan je met een gewone houten deegroller ook goed werken ? heb nog geen pvc buis of de roller van de site in me bezit dus vandaar de vraag

2

Re: ikea mat welke kant?

De gladste kant is de bovenkant en met een houten roller kun je prima werken. Succes!

3

Re: ikea mat welke kant?

okay dankje voor je snelle reactie
maar ik vond het zo glijden die gladde kant ik ben bang als ik de marsepein helemaal heb uitgerold en hem dan over de taart wil gaan leggen dat die er af valt ....of houd die gewoon goed vast?

moet ik de roller nog een beetje insmeren met criso?

trouwens net me 1ste biscuit in me oven gemaakt en hij is wel goed gelukt al zeg ik het zelf zal proberen een foto te uploaden

4

Re: ikea mat welke kant?

http://www.freebits.nl/images/809foto_1_.jpg

Re: ikea mat welke kant?

Ik smeer de mat altijd in met een beetje crisco. De roller (pvc buis) niet.

6

Re: ikea mat welke kant?

Ik smeer niets in, mijn marsepein (Zeelandia) blijft tijdens het rollen goed "plakken" en eraf halen gaat prima. Ik keer de mat niet om boven de taart, ik haal de marsepein eraf en leg het dan op de taart.
De rol kun je insmeren als deze plakt, anders is dat ook niet nodig.

7

Re: ikea mat welke kant?

thanks meiden heb het geprobeerd en het werkt!

ben nu bezig met de strik ze liggen te drogen de lussen
kan ik de strik ook in elkaar zetten zonder icing?
en aleen met water?
of zal ik water en toyceline mengen en daar het mee vastzetten?
moet niet uitelkaar vallen het is de grote strik die boven op de taart komt

Re: ikea mat welke kant?

Ligt er een beetje aan hoe groot je strik is.
Voor de lussen die een beetje recht/schuin komen te staan is icing wel makkelijker dan eetbare lijm (water zou ik zeker niet doen) en dan zit het nog niet meteen vast dus ook daar nog stukje papier/spons er tussen om ze op hun plaats te houden.

9

Re: ikea mat welke kant?

kan ik ook met marsepijn nog stipjes op de fondant lussen aan brengen of gaan die 2 niet samen ?

10

Re: ikea mat welke kant?

Kan prima! Je kunt ze zelfs mengen om mee te bekleden: marsefond heet dat en is heel erg lekker!