26

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Nog even een vraagje maar dan over het kleuren.
Gebruik je de kleurstof die je ook voor candy melts gebruikt of de gewone?

27

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

ze zeggen dat je die op olie basis moet gebruiken maar ik heb een keer perongeluk het verkeerde potje gepakt, en dat is ook goed gekomen :) maar ze raden wel die voor candy melts aan.

Filmpje is in de maak!

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

hmm jammer maar heb t wegegooid ik dacht er is geen beginnen meer aan haha..
zal het binnenkort weer eens proberen!!

groetjes marjan

29

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Filmpje is klaar dames!
http://www.youtube.com/watch?v=cAB5dQyh … r_embedded

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

30 Laatst bewerkt door heleena (18-02-2012 17:41)

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Dank je wel.
Ik heb het net zitten bekijken en het is duidelijk genoeg om het zelf een keer uit te gaan proberen.
Reuze benieuwd ook hoe dit smaakt.
Super bedankt!!

Ik was de eerste die het bekeek!!  ;)

31

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

heleena schreef:

Dank je wel.
Ik heb het net zitten bekijken en het is duidelijk genoeg om het zelf een keer uit te gaan proberen.
Reuze benieuwd ook hoe dit smaakt.
Super bedankt!!

Ik was de eerste die het bekeek!!  ;)

Wat een eer :p haha :) ik vind het ook echt meevallen, na de eerste keer was ik verkocht, zeker om beeldjes en rozen voor bruidstaarten mee te maken, is het geweldig!

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

32 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (18-02-2012 18:42)

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

duidelijk filmpje bedankt!

Hoe lang kan je het eigenlijk bewaren?

33

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Cakemama-nl schreef:
heleena schreef:

Super bedankt!!
Ik was de eerste die het bekeek!!  ;)

Wat een eer :p haha :) ik vind het ook echt meevallen, na de eerste keer was ik verkocht, zeker om beeldjes en rozen voor bruidstaarten mee te maken, is het geweldig!

Ha, ha, ha, ja. inderdaad wat een eer dat ik het als eerste kon bekijken.  ;)
..dat was mijn idee ook....mooi voor de eerst volgende bruidstaart die ik mag maken.

34

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

zoals ik heb gehoord, bijna onbeperkt, zolang je het droog in een bakje en zakje opbergt.

het heeft geen houdbaarheid van slechts 2 weken:)  ik houd meestal 6 maanden aan,

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

35

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

6 maanden oh nou dan kan ik het zeker voor komend weekend gebruiken!
Ik vind de smaak best apart zo met witte chocolade. Het smaakt een beetje naar die gecondenseerde melk uit blik.
Mijn 1e batch ligt in de koelkast  :D
Ik heb nu zelf glucose gemaakt van dextrose maar voor de volgende keer koop ik wel kant en klare glucose. De glucose maken duurde 3 x zo lang als de rest.

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Bedankt voor je duidelijke informatie. :Y
Welke chocoladereep gebruik je in het filmpje? Ik vind wit altijd erg moeilijk om netjes te smelten, het gaat nog wel eens mis  :s

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

37

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

zoethoudertje schreef:

Bedankt voor je duidelijke informatie. :Y
Welke chocoladereep gebruik je in het filmpje? Ik vind wit altijd erg moeilijk om netjes te smelten, het gaat nog wel eens mis  :s

Ik gebruik de goedkoopste reep van de jan linders, van een 70 cent voor 75 gram en ik heb 25 gram calebeut gebruikt (want die had ik nog liggen. (van de perfect, dat merk hebben ze bij meerdere winkels)

Ik heb die candy smelter, ideaal, edit: bericht bewerkt (Karin09) reclame niet toegestaan en ik wil niet meer anders, gewoon je chocolade of candy melts in doen, en hij verwarmt het, je moet gewoon soms een keer roeren. en als het gesmolten is zet je hem of een stand lager (om cake pops te maken) of uit om modeling chocolate te maken. :) Ik had nog wel eens met au ber marie dat er een druppel water in mijn chocolade viel, kon ik het weer weg gooien! zo jammer altijd :(

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

38

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Die Candy smelter lijkt mij ook wel ideaal om de chocolade goed op temperatuur te houden.
Hoe duur is zo'n apparaatje ongeveer?
Op het moment gebruik ik een stenen potje die verwarmd wordt door een waxine lichtje.

39

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Als je op inductie kookt (zoals ik) dan hoef je helemaal niet moeilijk te doen met au bain-marie.
Je zet je pan op stand 1, chocolade er in en even (30 sec) rustig laten staan dan roeren en nog even laten staan en roeren en dan evt nog even wachten net zo lang tot alles goed gesmolten is. Gaat supersnel en geen kans op verbranden van de chocolade door de zeer lage temperatuur.

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

wat een geweldig goed en duidelijk filmpje!
ik ga het zeker binnen kort nog eens proberen te maken!

41

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

ben benieuwd naar jullie creaties :) ik zie de foto's vanzelf wel

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

42

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

uh nou van mij nog niet hoor!
ze hebben thuis "ontdekt" dat ik het gemaakt heb..........

43

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

:lol: haha:P ach snoepen is ook lekker  :lol:

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Ik vraag mij af voor hoeveel gram modeleer chocolade is en als je er fondant bij mengt lijkt het mij makkelijker om een taart ermee te bekleden. Hoe is het dan met de smaak? Is die dan nog goed? Hoeveel fondant op hoeveel modeleer chocolade zou je dan moeten doen?

45

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

dit was 150gram chocolade in het filmpje,

ik doe zelf 1 op 1 met fondant mixen, als de chocolade nog niet gekoeld is.

Hij mengt dan makkelijker!

Ik vind de smaak heerlijk! maar je moet de taart niet uit de koelkast willen snijden, je moet hem even op kamer tempratuur laten komen, of met een warm mes snijden.

gr

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

46 Laatst bewerkt door ingridd (17-04-2012 10:16)

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Zou je het ook kunnen maken met glucose poeder??

En wat zijn dan de verhoudingen?? ook gewoon 30gram poeder?

Of kan je van de poeder ook vloeibare glucose maken?


*** ik ga toch maar gewoon vloeibare glucose kopen om het makkelijk te houden haha, als ik tijd heb ga ik het vanmiddag nog proberen:)***

47

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Heb het recept vandaag 3x gemaakt haha, eerste x mislukt.

2e x heb ik met pure chocolade gemaakt en derde x met witte chocolade. Bij allebei 100gr fondant erdoor gedaan.

Heb er net al van allebei een roosje van gemaakt

http://1.media.hyves-static.net/1488049120/6/XNeY/0/img1488049120.jpeg

Hij blijft wel heel vettig, sterkt dat nog weg?? Of kan je daar nog wat tegen doen?

48

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Ziet er mooi uit! Heb net alles doorgelezen en ga t ook eens uitproberen!  :P  :9  :D

49

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

Dag dames,

Ik heb net modelleer chocolade gemaakt...WAT EEN RAMP! Hoop dat jullie wat adviezen kunnen geven zodat ik het nog kan redden. Zo jammer om weg te gooien.

Ik heb het recept van de website gebruikt (met eigen gemaakte glucosesiroop, van druivensuiker). Het ging allemaal goed, had na het samenvoegen van de siroop en de chocolade een mooie samenhangende bal. Heb het toen wat gekneed en gedept, vanwege die olie/vet. Maar het wordt een droge, korrelige en taaie massa, waar ik zeker geen taarten mee kan bekleden. (STRESSSSS, want dat moet ik dus wel doen voor zaterdag!). Zoals ik op jullie foto's zie, is het echt een mooie zachte klei geworden.

Hoe krijg ik dat nu nog voor elkaar? Opnieuw smelten ofzo en meer siroop toevoegen...of is dat het niet?

50

Re: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje

ja ik toch de kant en klare glucose gebruikt, misschein dat dat het verschil maakt?

kan me voorstellen,

bij mij word het ook een vast blok, ik moet het zelf weer kneedbaar maken door het warm te maken met lichaamstempratuur,

gr

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl