26

Re: antilliaanse taart recepten

Hallo,

Hier het recept voor de botertaart uit het boek van Desiree.

ingrediënten:

500 gram boter,
450 gram suiker
10 eieren
2 tl vanile aroma
2 tl amandel aroma
500 gram bloem
1 zakje bakpoeder
150 ml ananassap

verwarm de oven voor op 175 graden celsius. Eeen taartvorm van 26 cm invetten, met bleom bestrooien en de overtollige bloem verwijderen. Klop de boter met de suiker licht en luchtig. De eieren een paar minuten schuimig kloppen. De opgeklopte eieren in de boter creme toevoegen en goed kloppen. Vanille en amandel aroma toevoegen en goed roeren. De bloem en bakpoeder samen zeven. Afwisselend de bloem en een scheutje ananassap aan het botermengsel toevoegen. Beginnend met bloem en eindigen met bloem. Het beslag in de vorm gieten en de bovenkant glad strijken. De vorm zo in de oven plaatsen, zodat de bovenkant van de taart in het midden oven staat. De taart gaar en lichtbruin bakken (ongeveer 1 uur). De taart ui tde oven nemen en 10 minuten in de vorm laten afkoelen. Daarna op een taartrooster keren en goed laten afkoelen.


Zo maak ik het zelf niet, maar ik heb letter uit de boek van Desiree voor over getypte.
veel succes en bak ze.

groeten Ruthsila

27

Re: antilliaanse taart recepten

ik heb ook weleens een zwarte taart gegeten met een glazuur eroverheen van dadels.....heeft er iemand een recept.
Ik kan dat nergens terug vinden.
Het was een overheerlijke gelei

28

Re: antilliaanse taart recepten

ik heb ook weleens een zwarte taart gegeten met een glazuur eroverheen van dadels.....heeft er iemand een recept.
Ik kan dat nergens terug vinden.
Het was een overheerlijke gelei