201

Re: Cricut cake software

Hallo allemaal.

Ook ik ben sinds kort de gelukkige bezitster van een cricut cake en hier al lekker mee aan de freubel geweest.
Nu lukte het niet om scal 2 te laten werken met mijn cricut, dus ik had kokkie een mail gestuurd en helaas, ik heb natuurlijk versie 2.43 op mijn cricut staan. (deze is net een half jaar oud)
Maar nu heeft mijn mannetje het toch voor elkaar dat ik kan werken met zowel scal 1 als scal 2.
Hoe? Geen idee...maar het is gelukt.
Ik heb versie 2.039 er op staan.
Nu dus op mn gemak uit gaan vinden hoe dat programma verder werkt.
Ik geef wel met cutten aan dat ik de expression 2.3 heb.

Nu zou ik graag zelf een logo oid willen tekenen op de pc en deze laten uitsnijden.
Met welk programma kan ik dat doen?
Kan ik bv, een tekening bewerken met simpel paint?
En dan op de juiste manier opslaan, of is daar een beter programma voor?

In ieder geval alvast super happy met het resultaat.

Bedankt vast.

Groetjes sandra

I may not be perfect, but i'm always me

202

Re: Cricut cake software

Hoi Nagelsan
Ik kan je dan het beste inkscape adviseren. Een ideaal programma waarmee je ook teksten en dergelijke om kunt zetten naar een svg bestand.

Paint zal niet gaan want die werkt niet met vectoren maar met bitmaps.
Veel plezier met je cricut.

Groetjes Miranda.

203 Laatst bewerkt door nagelsan (01-08-2012 21:31)

Re: Cricut cake software

Dank je wel Miranda,

ik ga inderdaad eens kijken voor inkscape.
Jammer dat bv paint niet werkt, maar ach, daar deed ik nou ook nooit iets mee hahaha

Vanmorgen geen tijd gehad, misschien ga ik straks ff zoeken.

Edit: inmiddels heeft mijn mannetje inkscape gedownload en werkend.
Vanmiddag een plaatje via inkscape bewerkt en opgeslagen als svg, werkte perfect.
Nogmaals bedankt.

groetjes Sandra

I may not be perfect, but i'm always me

204

Re: Cricut cake software

Hoi Kokkie20 of iemand anders die mij misschien kan helpen.

Ik heb al een aantal keer met scal en inmiddels ook met Inkscape gewerkt en dat ging opzich goed.
Echter heb ik sinds kort een nieuwe laptop.... met Windows 8....
Vandaag vrolijk een plaatje bewerkt in Inkscape, geinporteerd in Scal, CUT, en toen ging het mis....

Scal zegt: Failed to load the USB driver. Please see the Help file for installing the USB driver.
Echter, de help zegt "Navigatie naar de webpagina is geannuleerd".
Lekker handig dus.

De laptop zelf geeft aan dat hij geen stuurprogramma kan vinden voor het aangesloten apparaat.

Ik snap dat ik nu een nieuwe driver nodig heb voor deze Cricut Cake voor de nieuwere windows maar waar vind ik die en gaat dit geen probelemen geven met Scal? (De update van de CC zelf waar hier veel over gesproken is)

Wie kan mij helpen  :s
Moet morgen 50 girafjes uit m'n CC halen...

Liefs Melissa

Een taart is een cadeautje!
www.lisscakes.nl

205

Re: Cricut cake software

Hallo Miss Liss,
Sorry voor mijn erg late reactie, veel aan mijn hoofd gehad afgelopen tijd dus niet echt meer op dit forum wezen kijken.
Zover ik weet kan je de cricut (samen in combinate met scal) niet draaiend krijgen op windows 8. windows 8 is nog niet officieel uitgegeven (om te kopen) alleen een prerelease.
Vandaar dat hij dus waarschijnlijk de drivers ook niet kan vinden.
Kan ook eerlijk gezegd niet met 100% garantie zeggen dat die drivers er ook ooit zullen komen voor de cricut. Hangt ervan af wat de makers van de cricut (of scal, weet niet precies welke van de 2 de drivers heeft gemakat ;) ) gaan doen eraan.

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

206

Re: Cricut cake software

kokkie20 schreef:

Ok mensen zoals beloofd:
SCAL 2 werkende versie !  :lol:
Lees de readme.txt dit is erg belangrijk !!!!!!  :Y
Er staat stap voor stap in beschreven hoe het moet, mocht je er niet uitkomen laat het me dan even weten (staat ook bij stap 13 ;-) )
Linkie : http://www.mediafire.com/?bj3vcddz37bvid3

edit: Wel jammer dat bijna 20 mensen hem gedownload hebben maar niet de moeite gedaan hebben om een bedankje achter te laten

nou ik heb hem dus net gedownload en bedank je hierbij hartelijk!
Door opschonen van de laptop was ik het bestand kwijtgeraakt...
Maar is het nu nog steeds zo, dat scal alleen werkt als hij niet met internet verbonden is? Want ik las wel al iets van in een hostfile iets aanpassen, maar daar snap ik echt niets van!

Groetjes, Dorothea.

207

Re: Cricut cake software

Ooooohw wat ben jij goed!! :D thank you sooooooo much! :D nu kan ik lekker aan de gang met m'n Cricut!  :D

208

Re: Cricut cake software

nou ik heb hem dus net gedownload en bedank je hierbij hartelijk!
Door opschonen van de laptop was ik het bestand kwijtgeraakt...
Maar is het nu nog steeds zo, dat scal alleen werkt als hij niet met internet verbonden is? Want ik las wel al iets van in een hostfile iets aanpassen, maar daar snap ik echt niets van!

Weet niet of het probleem al opgelost is?
Anders kun je me altijd even een mailtje droppen en dan kunnen we kijken of het gelukt is.
Ook hierbij sorry voor mij late reactie, erg druk de laatste tijd  :x

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

209

Re: Cricut cake software

hoi dames!

Ik heb ook de cricut cake mini en sinds een paar weken ook de SCAL 2.  Nou heb ik alleen de laatste tijd dat mijn SCAL steeds vastloopt of niet het hele SVG bestand snijdt, en dus vastloopt. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en zo ja, kan ik het oplossen?

Groetjes Alexandra

210

Re: Cricut cake software

KAn de Cartig niet vinden :( is er een mogelijk heid om hem met de kabel via de computer laten snijden dus via een programmatje cricut expresion heb ik

groetjess

211 Laatst bewerkt door kokkie20 (04-12-2012 02:07)

Re: Cricut cake software

Lex-a schreef:

hoi dames!

Ik heb ook de cricut cake mini en sinds een paar weken ook de SCAL 2.  Nou heb ik alleen de laatste tijd dat mijn SCAL steeds vastloopt of niet het hele SVG bestand snijdt, en dus vastloopt. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en zo ja, kan ik het oplossen?

Groetjes Alexandra

Laat je wel scal gewoon zijn gang gaan ? dus niet je laptop/pc gebruiken ondertussen? Hierdoor wilt hij soms nog wel eens vast slaan. Over het hele SVG bestand snijdt, stopt hij op een bepaalt moment of ?

WILMA schreef:

KAn de Cartig niet vinden :( is er een mogelijk heid om hem met de kabel via de computer laten snijden dus via een programmatje cricut expresion heb ik

Dit is mogelijk maar je moet er wel een cartridge bij hebben om de cricut te foppen.
Expression kan werken via SCAL2, zolang hij maar firmware versie 2.1 of 2.3-2.35 heeft.

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

212

Re: Cricut cake software

kokkie20 schreef:
Lex-a schreef:

hoi dames!

Ik heb ook de cricut cake mini en sinds een paar weken ook de SCAL 2.  Nou heb ik alleen de laatste tijd dat mijn SCAL steeds vastloopt of niet het hele SVG bestand snijdt, en dus vastloopt. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en zo ja, kan ik het oplossen?

Groetjes Alexandra

Laat je wel scal gewoon zijn gang gaan ? dus niet je laptop/pc gebruiken ondertussen? Hierdoor wilt hij soms nog wel eens vast slaan. Over het hele SVG bestand snijdt, stopt hij op een bepaalt moment of ?

WILMA schreef:

KAn de Cartig niet vinden :( is er een mogelijk heid om hem met de kabel via de computer laten snijden dus via een programmatje cricut expresion heb ik

Dit is mogelijk maar je moet er wel een cartridge bij hebben om de cricut te foppen.
Expression kan werken via SCAL2, zolang hij maar firmware versie 2.1 of 2.3-2.35 heeft.


Oh dat is wel een goeie tip! ja hij snijdt dan een deel van het plaatje en dan stopt hij opeens. Maar misschien kan dit ook komen door dat ik ondertussen mijn internet aan heb staan.

213

Re: Cricut cake software

Hoi kokkie.

Bij mij hetzelfde probleem.
Pc opnieuw geinstalleerd, wel de software er weer op, maar werkt nu ook alleen nog als er geen internet op staat...
Wil je mij vertellen hoe en wat ik dan moet aanpassen?
Dank je wel alvast.

Groetjes Sandra

I may not be perfect, but i'm always me

214

Re: Cricut cake software

@Lex-a
Als je alle stappen correct gevolgd hebt zou je gewoon je internet aan moeten kunnen laten staan.

@nagelsan
Heb je het host bestand aangepast zoals het in de beschrijving staat ?

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

215

Re: Cricut cake software

ja, tenminste, voor zover ik weet wel.
Maar manlief is daar mee bezig geweest, die is nu werken.
Zal het morgen even vragen....

I may not be perfect, but i'm always me

216

Re: Cricut cake software

kokkie20 schreef:

@Lex-a
Als je alle stappen correct gevolgd hebt zou je gewoon je internet aan moeten kunnen laten staan.

@nagelsan
Heb je het host bestand aangepast zoals het in de beschrijving staat ?

Ik had internet open op meerdere pagina's, kan dat ?

217

Re: Cricut cake software

@lex-a
Dat zou wel gewoon moeten kunnen, als het goed gelukt is zou jen ietm eer naar de site van craft-edge kunnen gaan. dan moet hij een error geven.

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

218

Re: Cricut cake software

Als je machine stuk is kun je hem in benedeleeuen laten maken de mijne deed het niet bij aankomst in Nederland ben bijna een jaar bezig geweest in Amerika om hem te laten maken of een nieuwe eerst reageerde men er niet op en de laatste maand wel kwam er opener dat ze lieten barsten en ook geen geld terug want men zeg gewoon als hij uit Amerika kom verval je garantie maar ben blij dat hij het nu doet en er mee aan de slag kan gaan

groetjess

219

Re: Cricut cake software

WILMA schreef:

Als je machine stuk is kun je hem in benedeleeuen laten maken de mijne deed het niet bij aankomst in Nederland ben bijna een jaar bezig geweest in Amerika om hem te laten maken of een nieuwe eerst reageerde men er niet op en de laatste maand wel kwam er opener dat ze lieten barsten en ook geen geld terug want men zeg gewoon als hij uit Amerika kom verval je garantie maar ben blij dat hij het nu doet en er mee aan de slag kan gaan

Wat bedoel je met benedeleeuen? Ik kan het niet vinden op google.
Niet dat mijn machine stuk is, maar is altijd fijn om te weten ;)

220

Re: Cricut cake software

Beneden leeuwen

groetjess

221

Re: Cricut cake software

Beneden leeuwen

groetjess

222

Re: Cricut cake software

Ok voor de mensen die problemen hebben met hun host file:
http://www.mediafire.com/?q445x1u7hlehsxx
Heb daar een aangepaste host bestand opgezet.
Kleine handleiding:
1. Ga naar C:\Windows\System32\drivers\etc
2. Daar zie je jou hosts bestand staan, hernoem deze naar bijvoorbeeld: hosts_backup (Belangrijk!)
3. Dan kopieer je de mijne naar de map in stap 1
4. Daarna kun je verder met de stappen in het uitleg bestand voor SCAL :)
5. Have fun ! :D

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

223

Re: Cricut cake software

Me so happy, Dank u Kokkie, hij doet het weer als een treintje!

Groetjes, Dorothea.

224

Re: Cricut cake software

Zo wat een hoop informatie zeg! Ik heb het net even doorgenomen en omdat het veel informatie is had ik paar vragen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en de informatie kan updaten?

Als ik het goed begrijp zijn er scal1 en scal 2?
De cricut cake en cricut cake mini gebruiken niet allebei hetzelfde programma?
Bij het downloaden van deze programma's werkt de ene versie beter dan de ander?
Inkscape een programma is om je eigen tekst en plaatjes als svg op te slaan?

Wat zijn jullie bevindingen en tips na al de ervaringen die jullie hebben opgebouwd?
Ik wil graag met mijn cricut mini aan de slag en zie diverse informatie voorbijgaan. Graag hoor ik welke programma ik wel moet downloaden/ ook de versie.

Ik ben benieuwd.
Hebben jullie trouwens ook al diverse taarten gemaakt door het gebruik van deze software?

Be in love with what you have

225

Re: Cricut cake software

prettygem schreef:

Zo wat een hoop informatie zeg! Ik heb het net even doorgenomen en omdat het veel informatie is had ik paar vragen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en de informatie kan updaten?

Als ik het goed begrijp zijn er scal1 en scal 2?
De cricut cake en cricut cake mini gebruiken niet allebei hetzelfde programma?
Bij het downloaden van deze programma's werkt de ene versie beter dan de ander?
Inkscape een programma is om je eigen tekst en plaatjes als svg op te slaan?

Wat zijn jullie bevindingen en tips na al de ervaringen die jullie hebben opgebouwd?
Ik wil graag met mijn cricut mini aan de slag en zie diverse informatie voorbijgaan. Graag hoor ik welke programma ik wel moet downloaden/ ook de versie.

Ik ben benieuwd.
Hebben jullie trouwens ook al diverse taarten gemaakt door het gebruik van deze software?

Ik heb de grote cricut en gebruik scal 2, of je scal 1 moet gebruiken voor de mini weet ik niet.
Ik gebruik met regelmaat inkscape. Wat ik daarbij doe is de hoofdlijnen overnemen als het een gewoon plaatje is, als het al een svg bestand is dan kijk ik of ik hem eventueel aan moet passen. Dat laatste zie je het beste door hem in scal te laden en te zien of er lijnen zijn die je niet wil zien.

Bij dit taartje heb ik het logo uitgesneden met de cricut, dat ging echt super.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H7HROY3K-D.jpg

Hoop dat ik je hier voor een deel mee op weg heb geholpen.