226

Re: Cricut cake software

Bedankt Mmaas voor je uitleg.Omdat er zoveel informatie is wil ik zeker weten wat ik eerst moet downloaden voordat ik verder ga. En je logo is erg mooi gesneden Mmaas :Y

Be in love with what you have

227

Re: Cricut cake software

Whaa ik ben gisteren zo stom geweest om Cricut Craft Room te updaten, en nu wil hij mijn cricut zelf ook updaten. Dat wil ik dus niet omdat ik dan bepaalde programma's niet meer kan gebruiken. Iemand die heel toevallig een linkje of bestandje heeft van de vorige versie van Cricut Craft Room voor de Mac????

Groetjes Marianne

228

Re: Cricut cake software

@prettygem
Je kan de cricut mini ook gebruiken in scal 2.
Maar dan moet je wel de juiste firmware op je mini hebben.
Als je de mini aanzet moet je als het goed is iets zien staan met 1.5X of 1.6X
Uit mijn hoofd moet de cricut mini tussen de 1.51 en 1.54 hebben om met scal2 te kunnen werken.
Hier een voorbeeld wat wij met de cricut gemaakt hebben:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=186433
We hebben nog wel meerdere dingen gemaakt en helaas geen foto's van. (Camera is kapot :( )

@Ringeding, heb gezocht voor je maar kan zelf helaas niets vinden voor de mac.

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

229

Re: Cricut cake software

Bedankt Kokkie voor je antwoord! Ik zal binnenkort hiernaar kijken :Y  Is er iemand die wel de cricut mini heeft?Welke programma hebben julle gedownload?

Be in love with what you have

230

Re: Cricut cake software

Niemand die een mini heeft en me kan vertellen wat die heeft gedownload en wat het beste werkt?

Be in love with what you have

231

Re: Cricut cake software

Kan je ook je SVG files in craftroom krijgen? Zo ja, weet iemand misschien hoe? Ik heb wel SCAL 1 gedownload, is er ook een manier om alle files in het programma te krijgen of moet ik ze 1 voor 1 blijven invoeren?

232

Re: Cricut cake software

Hmm topic is al even niet in gebruik maar ik hoop dat toch iemand mijn berichtje leest. IK heb een mini cricut v1.50. ik heb me suf gezocht maar ik begreep dat die het zou moeten doen met scal2. Nu mijn probleem, ik heb een mac :( Ben al een eeuwigheid aan het zoeken maar weet iemand waar ik scal2 voor de mac kan vinden. Ik wil ook zo graag mooie letters!!
Thanx voor alle info tot zover!

233

Re: Cricut cake software

Helaas kan ik je niet helpen, Ik heb wel de mini en scal 2 werkend, maar gewoon op de pc.
(Binnenkort even proberen op de laptop, scheelt een hoop heen en weer gewandel)

Ken jij de webshop van Taartmonster.nl al?? Neem dan snel een kijkje op: http://shop.taartmonster.nl/
OF http://www.facebook.com/taartmonster We bestaan 1 jaar, check onze aanbieding!

234

Re: Cricut cake software

Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek naar de sure cuts  a lot 2.
Mijn pc is gecrached en ik heb ook nergens de licensie op geschreven :o
Ik weet niet meer wat ik moet doen.Heb vanalles al geprobeerd maar scal 2 is nergens meer te krijgen grrrr
Is er iemand die mij kan helpen, please.

235

Re: Cricut cake software

Thx Kokkie voor alle software en afbeeldingen. Als het goed is komt deze week mijn cricut binnen en dan zullen we eens kijken of het me lukt deze werkend te krijgen.

236

Re: Cricut cake software

Na een lange tijd niet meer op het forum geweest te zijn zal ik even een paar korte berichtjes beantwoorden ;)

Hmm topic is al even niet in gebruik maar ik hoop dat toch iemand mijn berichtje leest. IK heb een mini cricut v1.50. ik heb me suf gezocht maar ik begreep dat die het zou moeten doen met scal2. Nu mijn probleem, ik heb een mac sad Ben al een eeuwigheid aan het zoeken maar weet iemand waar ik scal2 voor de mac kan vinden. Ik wil ook zo graag mooie letters!!
Thanx voor alle info tot zover!

Zover ik weet is er geen scal2 voor de mac, tenminste heb hem nog nooit ergens tegengekomen. Wat wel een mogelijkheid is bij mac (Wat ik hoorde van een vriend) is dat je op 1 of andere manier een windows boot of iets in die trend op kan zetten. Dan heb je kans dat hij het wel gaat doen met scal op je mac ;) Zorg wel dat het dan windows 7 is of lager ! Anders eventueel nog een andere oplossing, is een goedkope laptop ergens vandaan zien te plukken en daarop scal gebruiken (Zorg wel dat het een windows laptop is :D )

Hallo Allemaal,
Ik ben opzoek naar de sure cuts  a lot 2.
Mijn pc is gecrached en ik heb ook nergens de licensie op geschreven bloos
Ik weet niet meer wat ik moet doen.Heb vanalles al geprobeerd maar scal 2 is nergens meer te krijgen grrrr
Is er iemand die mij kan helpen, please.

Scal 2 kun je hier vinden met de instructies erbij:

Versie 2 + alle informatie: http://www.mediafire.com/download/bj3vc … SCAL_2.zip

Versie 2.039 (Update, hoef je alleen maar te installeren als je de bovenste ook gedaan hebt en alle instructies juist uitgevoerd hebt ;) : http://www.mediafire.com/download/u22mm … _2.039.rar

Thx Kokkie voor alle software en afbeeldingen. Als het goed is komt deze week mijn cricut binnen en dan zullen we eens kijken of het me lukt deze werkend te krijgen.

Graag gedaan en geniet ervan :)

Mochten mensen problemen krijgen met een nieuwe aangeschafte laptop. Let op !!! Windows 8 ondersteund scal NIET!

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

237

Re: Cricut cake software

Hey kokkie,

Voor jou informatie: Ik heb scal 2 draaien op windows 8 zonder problemen.

Super bedankt voor je uploads en heldere uitleg.

Gr. Erica

238

Re: Cricut cake software

Ik heb zojuist een site gevonden met heel veel svg afbeeldingen. Die wilde ik graag met jullie delen. Als hij er al is sorry, ik had hem nog niet gevonden op het forum.
http://www.frontiernet.net/~mardenz/

239

Re: Cricut cake software

Thanks, ik heb hem bij favoriete gezet.

240

Re: Cricut cake software

Nog een scal2 gebruiker erbij ! (en zonder horizontale strepen,met dank aan posting nr.88)  :lol:  :D  :9

Nu gaan we eens proberen om met de expression (cricut cake) wat fatsoenlijks uit te snijden.
Heeft iemand een link naar een tabel met speed,pressure,size voor marsepijn en of fondant ?

241

Re: Cricut cake software

didine schreef:

Nog een scal2 gebruiker erbij ! (en zonder horizontale strepen,met dank aan posting nr.88)  :lol:  :D  :9

Nu gaan we eens proberen om met de expression (cricut cake) wat fatsoenlijks uit te snijden.
Heeft iemand een link naar een tabel met speed,pressure,size voor marsepijn en of fondant ?

Ik heb hem meestal op medium speed staan. Maar het is allemaal afhankelijk van de dikte van je fondant/marsepein, de grootte van het figuur dat je wil en hoe gedetailleerd je figuur is.
Dus ff puzzelen.

Veel plezier met je cricut, je kunt er echt heel veel mee.

242

Re: Cricut cake software

Ik heb mijn cricut nu al een tijd, maar doe er niet veel mee. Kijk al uit naar de dag dat mijn dochter naar de kleuterschool gaat en ik er echt eens goed voor kan zitten zonder dat zij zich er mee gaat bemoeien.

Groetjes Marianne

243

Re: Cricut cake software

Ik heb Scal ook net op mijn nieuwe laptop met W8 geinstalleerd, heb het alleen nog niet aan de cc gehangen om te testen.

Groetjes, Dorothea.

244

Re: Cricut cake software

kaatje81 schreef:

Hey kokkie,

Voor jou informatie: Ik heb scal 2 draaien op windows 8 zonder problemen.

Super bedankt voor je uploads en heldere uitleg.

Gr. Erica

Hmm dat is dan nieuw voor mij.
Had op Internet ernaar gezocht maar veel mensen lukten het niet.

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

245 Laatst bewerkt door kokkie20 (22-09-2013 21:07)

Re: Cricut cake software

Blegh dubbel post.
Kl*te telefoon

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

246

Re: Cricut cake software

4 dagen later en veel pc problemen de laatste dagen, net Scal weer verwijderd en de oude host weer teruggezet en meteen had ik weer internet verbinding en ook chrome doet het weer..
verdenk dus scal toch van mijn problemen met w8.

Groetjes, Dorothea.

247

Re: Cricut cake software

Ook hier een trotse eigenaar van een Cricut Cake met firmware versie 2.35. Hierbij zou ik dan SCAL 2 moeten installeren als ik het goed begrijp. Ik ben een Mac gebruiker en las (helaas) dat er geen SCAL 2 voor Mac beschikbaar is.
Ik heb Adobe Illustrator en kan daarme SVG bestanden openen en bewerken. Zou je met Adobe Illustrator ook je bestand naar de Cricut kunnen sturen of werkt dit echt alleen via Scal?
Zijn er anders misschien andere programma's beschikbaar voor de Mac?

Ben heel benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.

248

Re: Cricut cake software

Dot schreef:

4 dagen later en veel pc problemen de laatste dagen, net Scal weer verwijderd en de oude host weer teruggezet en meteen had ik weer internet verbinding en ook chrome doet het weer..
verdenk dus scal toch van mijn problemen met w8.

Dat is wel raar, kreeg je bepaalde meldingen als je chrome oid opstarte? Bedoel pagina niet gevonden, 404 error, etc?

smikkelcakes schreef:

Ook hier een trotse eigenaar van een Cricut Cake met firmware versie 2.35. Hierbij zou ik dan SCAL 2 moeten installeren als ik het goed begrijp. Ik ben een Mac gebruiker en las (helaas) dat er geen SCAL 2 voor Mac beschikbaar is.
Ik heb Adobe Illustrator en kan daarme SVG bestanden openen en bewerken. Zou je met Adobe Illustrator ook je bestand naar de Cricut kunnen sturen of werkt dit echt alleen via Scal?
Zijn er anders misschien andere programma's beschikbaar voor de Mac?

Ben heel benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.

Zover ik weet gaat het niet werken met Adobe Illustrator. Je moet echt scal gebruiken of de craftroom? (Volgens mij is dat de software met de digitale cartridges). Ik heb even wat aan een vriend gevraagd en hij had het over "Wine" voor de mac. Heb er zelf geen verstand van maar daar blijk je dus op 1 of andere manier windows programma's mee in mac kunnen draaien? Heb er zelf geen verstand van dus kan je hier ook verder helaas niet mee helpen. Maar het is in ieder geval iets waar je wel even zoet mee bent zei hij om het allemaal goed te doen.

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

249 Laatst bewerkt door mmaas (02-12-2013 21:10)

Re: Cricut cake software

smikkelcakes schreef:

Ook hier een trotse eigenaar van een Cricut Cake met firmware versie 2.35. Hierbij zou ik dan SCAL 2 moeten installeren als ik het goed begrijp. Ik ben een Mac gebruiker en las (helaas) dat er geen SCAL 2 voor Mac beschikbaar is.
Ik heb Adobe Illustrator en kan daarme SVG bestanden openen en bewerken. Zou je met Adobe Illustrator ook je bestand naar de Cricut kunnen sturen of werkt dit echt alleen via Scal?
Zijn er anders misschien andere programma's beschikbaar voor de Mac?

Ben heel benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.

Zover ik weet gaat het niet werken met Adobe Illustrator. Je moet echt scal gebruiken of de craftroom? (Volgens mij is dat de software met de digitale cartridges). Ik heb even wat aan een vriend gevraagd en hij had het over "Wine" voor de mac. Heb er zelf geen verstand van maar daar blijk je dus op 1 of andere manier windows programma's mee in mac kunnen draaien? Heb er zelf geen verstand van dus kan je hier ook verder helaas niet mee helpen. Maar het is in ieder geval iets waar je wel even zoet mee bent zei hij om het allemaal goed te doen.

Is een virtuele machine geen idee? Dan kan ze daarop Windows laten draaien. Daarop scal installeren.

250 Laatst bewerkt door kokkie20 (04-12-2013 11:57)

Re: Cricut cake software

@mmaas
Dat zou ook nog kunnen maar weet de specificaties niet van haar mac.
Virtuele machines willen nog wel eens graag veel geheugen eten ;)
Weet alleen niet of de virtuele machine ook scal daadwerkelijk zal zien.
Daarom ben ik eigenlijk nooit echt te spreken over mac  :+ Altijd gezeur haha :D (Mijn mening tough ;) )
Ze kan ook nog eventueel langs een mac store gaan (mits hij in de buurt zit) en hun advies vragen wat het beste zou zijn.
Hun hebben iets meer verstand van mac dan ikzelf :)

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers