1 Laatst bewerkt door ria (05-06-2005 18:35)

Onderwerp: fondant kleuren met keukenmachine

heeft iemand ervaring hiermee? alle tips zijn welkom. ik ga namelijk een grotere taart maken en handmatig gaat er veel tijd inzitten vind ik.ik heb zowel een deeghaak een garde en een cakeklopper bij m'n machientje :)

groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

2

Re: fondant kleuren met keukenmachine

Hoi Ria,

Ik kleur ook wel eens marsepein met mijn keukenmachine, ik heb zelf een kitchenaid. Ik doe het met de deeghaak, niet te veel tegelijk erin. Ik kleur fondant met de hand, dat plakt mij teveel. Nog niet geprobeerd in de mengkom dus. Maar proberen kan zeker! Misschien zou je de randen van je kom licht moeten "suikeren" met poedersuiker tegen het plakken? Even uitproberen dus, ook met de hoeveelheid. De kleurstof laat zich bij mij altijd makkelijk van de kom en haak verwijderen, handig is wel om de kleurstof zoveel mogelijk in het midden van de fondant/marsepein te doen.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: fondant kleuren met keukenmachine

Hallo,

Nou ik heb het eergisteren geprobeerd en ik moet zeggen het lukte aardig. De machine (kitchenaid) moest er wel voor werken. Je moet er inderdaad niet te veel in doen maar ook niet te weinig anders pakt de deeghaak de marsepein niet. Het plakte niet echt aan de kom vast, ik denk omdat het nu niet warm werd door het kneden. Helemaal egaal kreeg ik het niet, misschien was ik toch nog te ongeduldig maar het bespaarde me een hoop werk.

Succes ermee

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl