76

Re: Op zoek naar baksters in omgeving Zevenaar

Hoi allemaal!

Franka no2: ik denk dat je goed zit met de maten qua bakvormen. Ik heb laatst even een website gecheckt en denk dat je dus goed zit.

De afbeelding van Franka no1 kan je zien door op de link onderaan in haar bericht te klikken ;).

Franka no1: Ziet er echt goed uit! Lijkt me heel leuk om dat te leren!! Lukt het Dolfje goed om zelfstandig te zitten? ;) En al verder gewerkt aan de taart?

Mijn Blond Amsterdam poppetje is nu af! Ben best trots! Natuurlijk toch dat pistool gekocht. Had ik inderdaad een mooi excuus Linda. En ik vind het resultaat best goed! Zal later vandaag (nadat ik geslapen heb = nachtdienst) even een foto posten.

Liefs!

77

hoi allemaal,

beetje meegelzen en 1 maart heb ik gehoort ?? en spuitoefeningen kan ik wel mee helpen., doe en opleiding dus dan leer ik dat niet dat ik het wel kan want mislukt altijd

Weet iemand of je met icing (koekjes versieren enzo.,) ganeren bedoelt wat dat kan ik ook wel uitleggen,, kan ook wel wat oefeningen meenemen van school

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

78

Gister geen internet, maar daar is ie dan! Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Feedback is welkom.

Liefs, Eef

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/403087_3163422361658_1148326900_3317185_219216518_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/432176_3163423121677_1148326900_3317186_2080311133_n.jpg

79

Oooh, wat istie mooi en schattig.
Typisch gevalletje van goed gelukt!

80

Geweldig !!!

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

81

Is echt mooi geworden Eve!!! :D

82

Oh, oh, oh.........Wat is ze mooi Eef!!!!  :thumb: Wat heb je dat netjes gedaan zeg!! Kon ik dat maar  :s 

gr. Joyce

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

83

Franka, ben benieuwd naar Dolfje, maar zie de foto op facebook niet... :s  :s

gr. Joyce

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

84

@eve: Ik ben afgelopen weekend ook in de weer geweest met dat Blond Plaatje: was heel leuk gelukt, maar ik ben er helemaal vergeten een foto van te maken!! Bedacht hem me toen ze al in 6 stukken was gesneden: beetje jammer!

Ik vroeg me af hoe groot jij haar had gemaakt, want bij mij was het voor een taartje van 15cm: wat een gepriegel zeg! :D

@zuki: ik zie dolfje ook niet :(

85

Hier is ie dan!! De hele taart!!! Gisteren is ie opgesmikkeld. De collega's wilden dat ik 'm zelf aansneed. Dat deed wel pijn... Heb je zo hard aan gewerkt! Is leuker om hem mooi weg te geven en het hoogtepunt mee te maken dan dat je ook de ondergang meemaakt ;). Al was hij wel heel lekker!

Franka, hij was 14 cm groot op een taartje van ongeveer 20 cm. Jammer dat je geen foto gemaakt hebt!!! En je Woezel en Pip? Ben benieuwd joh! 

X Eef

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/431391_3200514608941_1148326900_3332428_702444934_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/427488_3200518969050_1148326900_3332430_161782686_n.jpg

86

Nou, ik vind hem helemaal 'compleet' als taartje ook super!
Kan me voorstellen dat het aansnijden met pijn in je hart ging.
Waar was die mee gevuld?
Goed dat ie ieder geval lekker was!!

87

Wat is hij, het, zij?? mooi geworden!!! En vooral ook erg strak en netjes. Ik had hem zelf niet aan kunnen snijden hoor, al dat werk, zo mooie taart en hem dan zelf moeten "verminken" ?!  :nooo

gr. Joyce

88

Oh eef! echt mooi zeg!!

Nu baal ik helemaal dat ik geen foto heb gemaakt haha :D Die van mij was dus idd een stuk kleiner...Doe ik niet meer hoor haha: jouw formaat is beter qua gefriemel :D:D

Mijn woezel en pip gaat begin maart pas op de taart, dus dan zal ik hier ook een foto plaatsen...

xx

89

Hoi Allemaal,

Ik wil ook wel een keertje meefreubelen als jullie in de omgeving van zevenaar doen bakken/freubelen. Lijkt me erg leuk!

Even een korte intro van mn bakervaring:
Ik ben eigenlijk maar een beginnende taartversierder,maar met de mix van de molen krijg ik zeer mooi resultaat. Het decoreren lukt mij tot nu toe het beste met mexican paste. Ben sinds vandaag ook begonnen aan mn eerste patchwork cutter werkje, erg leuk om te doen!

@ Eef, mooie taart! Hoe/waarmee heb je die zwarte lijntjes gemaakt?

Groetjes Susanne

90

Lijkt mij gezellig Susanne! Hoe meer zielen...

Dank voor je compliment. De lijntjes heb ik gemaakt met een sugar gun. Best een gedoetje maar geweldig resultaat vind ikzelf :).

X Eef

91

@susanne: welkom!! we hebben op 1 maart een date staan om in zevenaar te freubelen :D:D

92

Dank jullie wel. Klinkt gezellig 1 maart, is dat overdag of 's avonds?

93

@susanne: dat is 's avonds: vanaf 7 uur :D

94

Vanaf 7 uur, das mooi, dan kan ik! Moet alleen even kijken of ik tegen die tijd al weer een fiets heb, want mn fiets is kapot en mn vriend (+zijn auto) komen 's avonds pas terug. Dus moet even kijken hoe ik alles handig mee kan nemen. Wat is zowiezo handig om mee te nemen? Is er nog een bepaald thema of decoratietechniek waarmee we aan de slag gaan?

groetjes Susanne

95

Dolfje zat prima zelf. Helaas heb ik de foto nog niet (was voor m'n neefje en z'n vader kan veel beter foto's maken dan ik)

Het blond taartje is prachtig.

Voor 1 maart: ik zorg wel voor koekjes oid voor gezellig erbij, (m'n man had het verzoek of ik voor die dag ook voor z'n werk kon maken)
Dus jullie hoeven niets lekkers mee te nemen :D

Ik heb een hele lading spuitmondjes, dus die kunnen jullie van me lenen. (als jullie zelf (wegwerp)spuitzakken hebben graag meenemen, die krengen zijn duur) Dan hoeven we ons na afloop niet af te vragen wat van wie is.

Iedereen mee eens dat we botercreme gaan oefenen? (slagroom en mousse werken hetzelfde, alleen royal icing is net wat anders, veel fijner werk en eventueel run out's)

zo ja, dan stel ik voor dat iedereen meeneemt:
een kleine taart/cake/dummy (als je het gevuld wil hebben alvast gedaan en gekoeld)
plastic hoesje, werkmatje, bakpapier oid om op te oefenen
als je het hebt spuitzak(en)
Als je wat anders wilt drinken dan water/thee/cola/sap dit graag zelf meenemen.
Goede humeur.

Zal ik zorgen voor de botercreme en dat jullie een paar centjes bijdragen of neemt iedereen zelf botercreme mee?

Susanne, als het voor je moeilijk is om wat mee te nemen, laat maar horen, kan ik kijken of ik er voor je voor kan zorgen.

Franka

96

He Franka
Goed dat je dolfje weerwolfje kan zitten. Ben erg benieuwd naar t eindresultaat.
Wat lief dat je zoveel voorbereidingen wil, en kan treffen voor 1 maart!
Maarre begrijp ik goed dat we botercreme gaan spuiten, maar snap niet helemaal, op een taart???
Dat zijn dan toch geen toefen? Weet niet hoor. Heb van de week pas mijn eerste toef gespoten, maar dat was op cupcakes. Hoe wil je toeven op een taart spuiten?
Of snap ik t niet, dat zou maar zo kunnen... :D
Veel liefs allemaal en fijn weekend!

97 Laatst bewerkt door Zuki (18-02-2012 21:17)

Hoi Lindie,

Toeven is een van de mogelijkheden, goed dat je het zegt, ipv een taart oid kunnen er ook cupcakes mee genomen worden.

Maar met botercreme kun je ook:
Bloemen maken
vlechtwerk maken
beestjes/mensjes spuiten
sierranden maken

http://www.wilton.com/tag/easy%20butter … mp;start=1

http://www.wilton.com/decorating/browse … ream-Icing

in amerika word het veel gebruikt, er zijn daar ook mensen die daar brush embrodery mee doen etc.

F.

edit:
en met alleen toeven kun je soms ook mooie taarten maken, denk maar aan slagroom of mokka taarten

98

Heb er zin in! Zou graag eens een klein taartje maken met alleen gespoten roosjes erop zonder hem eerst te bekleden.

Durf nu niets te spuiten omdat ik bang ben de taart te verpesten....

Tot 1 maart!!!

gr. Joyce

99

Okee, bedankt franka voor je uitleg + links.
Ziet er idd leuk uit, wat je zoal kan doen met een spuitmondje, grappig hoor!
Ga nog even bekijken wat ik meeneem, misschien een klein taartje en anders cc.
En nog een laatste vraag, als je zoals joyce een taart willen maken met gespoten roosjes (of iets dergelijks) erop, doe je hem dan wel eerst bekleden of spuit je rechtstreeks op t biscuit?
Groetjes Linda

100

Lijkt me heel leuk om te leren! Ik denk dat ik een klein taartje meeneem... Maak jij/maken jullie botercreme ook 1:1 met poedersuiker gemengd? Dat doe ik namelijk altijd op die manier. Gebruik nooit een mix of iets dergelijks.

Liefs, Evelien