101

Re: [HOW TO] Macarons

Blijven oefenen  :thumb: en probeer ze dan een keer zonder kleurstof.
En inderdaad niet te lang spatelen want je ziet het beslag dan steeds dunner worden en dat moet niet.

102

Re: [HOW TO] Macarons

Vanavond poging 2 gewaagt. Beslag dikker gehouden, maar nu weer iets te dik, want de "toefjes" van het spuiten bleven bovenop zichtbaar. Dus het vloeide niet zo mooi uit. Maar goed.
Verder zagen ze er wel goed uit, maar waren wel wat hol  :s En ik vraag mij af hoe "klef" ze behoren te zijn?

En verder hou ik erg van zoet en amandel, maar ik vind ze errug zoet en proef weinig amandel...

Wie heeft nog wat tips of bevestigingen?

103

Re: [HOW TO] Macarons

Dank je voor dit recept!!
Die met de suikersiroop zag ik echt niet zitten.
Heb ze net voor het eerst gemaakt met kaneel. Ze zijn net uit de oven en zien er goed uit, al zeg ik het zelf. Twee mislukte al geproefd en die smaakten goed.
Had ze ooit op tijdens een vakantie in Frankrijk en toen waren ze echt niet te eten, kei en keihard!
Nu nog even vullen morgen, ben benieuwd!
Alleen nu nog even proberen om ze allemaal van gelijke grootte te maken...daar nog iemand een trucje voor?
Enne nogmaals dank je!

104 Laatst bewerkt door brenn (11-12-2011 17:52)

Re: [HOW TO] Macarons

1x was genoeg...

105

Re: [HOW TO] Macarons

brenn schreef:

Dank je voor dit recept!!
Die met de suikersiroop zag ik echt niet zitten.
Heb ze net voor het eerst gemaakt met kaneel. Ze zijn net uit de oven en zien er goed uit, al zeg ik het zelf. Twee mislukte al geproefd en die smaakten goed.
Had ze ooit op tijdens een vakantie in Frankrijk en toen waren ze echt niet te eten, kei en keihard!
Nu nog even vullen morgen, ben benieuwd!
Alleen nu nog even proberen om ze allemaal van gelijke grootte te maken...daar nog iemand een trucje voor?
Enne nogmaals dank je!

Ik heb op twee A4-tjes cirkels geprint (ik heb ze 3,5 cm groot gemaakt, met 3 cm tussenruimte) en die vellen leg ik onder het bakpapier.

106

Re: [HOW TO] Macarons

ga me er eens aan wagen

107

Re: [HOW TO] Macarons

hoi allemaal,

weet iemand hoe je ze het beste kunt bewaren en hoelang je ze kunt bewaren?
wil ze namelijk voor aanstaande maandag maken.

ik hoor het wel.

bak ze..

gr

108

Re: [HOW TO] Macarons

Fingers crossed, ze staan in de oven. Geweldige rondjes zijn het niet geworden. Kreeg er ook maar een stuk of 8 (16 rondjes) uit.

109

Re: [HOW TO] Macarons

Is het zo dat naturel macarons (nog geen vulling tussen gedaan) en alleen een kleurtje heb gegeven dat ze een beetje rijst-achtig smaken?

110

Re: [HOW TO] Macarons

Nee, ze smaken zoet en je proeft amandel.

111

Re: [HOW TO] Macarons

Hmmm. wat doe ik dan verkeerd?

112

Re: [HOW TO] Macarons

Hallo, kun je ook eiwitpoeder gebruiken, of eiwit wat ingevroren is geweest?
Groetjes Wendy

Aan het huishouden doen ga je niet dood, maar ik neem liever geen risico!
http://creataartjes.webklik.nl

113

Re: [HOW TO] Macarons

Oh, ik ga deze recept binnenkort zeker uitproberen :Y
Trouwens een tip voor amandelpoeder....bij de marokaanse of turkse winkels....veel goedkoper :D  daar heb ik gewoon 1 kilo gekocht voor 4 euro :Y

Be in love with what you have

114

Re: [HOW TO] Macarons

wendy66 schreef:

Hallo, kun je ook eiwitpoeder gebruiken, of eiwit wat ingevroren is geweest?
Groetjes Wendy

Geen idee van het eiwitpoeder maar ingevroren eiwit dat ontdooid en op temp. is...vast wel... .
Gewoon uitproberen met een kleinere hoeveelheid.
;)

115

Re: [HOW TO] Macarons

Nou bij mij 2x geprobeerd het lijkt heel wat. Ze zien er prima uit alleen hol van binnen zie fotoos en blijft aan je kiezen plakken. Bij 18 min  was het  niet goed, bij 20 ook niet en 22 werden ze wat bruiner dus eruit gehaald. Oven was op 140 graden

bij mijn vriendin gisteren ook hetzelfde recept, hetzelfde gedaan zag er ook prima uit maar hol en plakkerig. Haar oven kon nietlager dan 150 graden en 18 minuten gedaan.

Wat gaat er niet goed!!!!

http://www.taartster.nl/images/macarons.jpg
http://www.taartster.nl/images/macaronsclose.jpg

Zonder taart geen feest!

116

Re: [HOW TO] Macarons

Dat had ik ook bij mijn eerste macarons. Ik ging ervan uit dat ik te veel gespateld had, dus de keer erna minder lang gespateld en toen waren ze wel goed. Misschien dat dat ook bij jou het probleem is?
Overigens had ik de eerste keer zelf amandelschaafsel gemalen en de keer erna amandelpoeder gebruikt. Ik weet eigenlijk niet of dat er bij mij ook iets mee te maken kan hebben gehad.

117

Re: [HOW TO] Macarons

Fijne how-to zeg. Ik heb ze zojuist geprobeerd. Alles ging goed, alleen had ik ze in de heteluchtoven op de onderste (ronddraaiende) plaat gelegd. En er gebeurde hetzelfde als met mijn koekjes (stom, stom had ik even aan moeten denken), de onderkant verbrandde vrij snel. De volgende keer dus op een rooster leggen. Maar ze verkleurde ook best snel aan de bovenkant, een middenbruine kleur. Hebben jullie dat ook? Na 14 minuten haalde ik ze eruit omdat in het midden de onderkant flink zwart was. De buitenste waren toen al wel te eten. Kan het dan zijn dat ik de oven iets lager moet zetten? Als ze de volgende keer gelukt zijn post ik een foto.

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

118

Re: [HOW TO] Macarons

dit moet ik ook nog eens proberen

119

Re: [HOW TO] Macarons

Ik was altijd in de veronderstelling dat macarons met kokos was.
Zo maak ik ze altijd.
Moet ik deze versie ook eens proberen met dat meel erbij.

Trouwens als ik lees hoeveel suiker erbij gaat in dit recept is het mss ook te proberen met minder.
Ik gebruik bij schuim op 1 eiwit 45 gram suiker en dat is al zoet genoeg.
Het is te proberen, mss dat de tanden weer van elkaar kunnen dan :D

Voor de grensbewoners, Amandelmeel verkrijgbaar in Duitsland bij Lidl, Rewe en Reaal en lekker goedkoop
Goed dat die Duitsers van bakken houden :)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

Re: [HOW TO] Macarons

@ ireen

welk recept gebruik jij dan?
zou je dat willen delen met me
mijn kids vinden deze niet zo lekker

gr

121

Re: [HOW TO] Macarons

2 eiwitten OP KAMERTEMPERATUUR
90 gram suiker

stijfkloppen

90-125 (afhankelijk van smaak) kokos erdoor spatelen

op bakpapier hoopjes maken, simpel met 2 lepels en wat platter maken

120-150 graden, 30 min bakken

smakelijk

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

122

Re: [HOW TO] Macarons

Een kokosmakroon is wel heel wat anders dan een macaron.

123 Laatst bewerkt door Em (01-03-2012 01:19)

Re: [HOW TO] Macarons

Super recept, ik ga ze proberen!

124

Re: [HOW TO] Macarons

ik gebruik zelf altijd gerijpt eiwit, het is me nog nooit echt goed gelukt als eiwit niet minimaal een nachtje in de koelkast heeft gestaan.

125

Re: [HOW TO] Macarons

Ik heb ze geprobeerd. Eerste probleem was meteen al het 'defrosten' van de eiwitten in de magnetron. 10 sec. op de allerlaagste defrost stand, maar een deel van het eiwit stolde toch.... dat heb ik er toen afgeschept, en de rest van het eiwit gebruikt (had gelukkig extra).

Daarna tijdens het spatelen werd het beslag maar niet dunner. Het bleef dik. Geen lintjes, en geen 10-second rule zoals Bakerella het omschrijft. Toch maar macarons gespoten, en ze staan nu te drogen. Ze zijn dik, vloeien niet echt uit, en ik zie er 'klontjes' in zitten. Ik denk nu dat m'n amandelmeel misschien te grof was. Ik heb het gezeefd, maar ik zie echt 'stukjes' zitten in m'n macarons. Volgende keer dat amandelmeel eerst maar eens in de keukenmachine.

Ik ben heel benieuwd hoe ze straks smaken. Oefening baart kunst hoop ik!