376

Re: [HOW TO] Macarons

Mmmm volgens mij zijn de niet goed gelukt.... ze zien er dik uit maar lijkt net alsof ze bol zijn gaan staan...

377

Re: [HOW TO] Macarons

Meentje, dankjewel!!!

Ik heb daarnet mijn eerste macaron(tje)s gemaakt en ze zijn perfect gelukt... Tenminste, als de binnenkant wat zachter hoort te blijven? Alle andere mensen die 16 pagina's aan tips hebben achtergelaten, ook bedankt!

Nog één vraagje... Is er een bepaald formaat om aan te houden voor de macarons? Ik heb rondjes gespoten van 3 cm doorsnede, en ze zijn niet echt uitgelopen. Heel schattig, maar wel wat klein misschien? Wat vinden jullie een mooi en goed eetbaar formaat?

378

Re: [HOW TO] Macarons

Even zoeken op google naar macaron template brwie.
En ze horen wat zacht te blijven binnenin.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

379

Re: [HOW TO] Macarons

Jawel hoor, mijn tweede lading Meentjes-Macarons zitten erop :)

In ieder geval de onderkant helemaal gesloten, dus we gaan vooruit! Ik heb nog wel een klein hol onder de bovenkant zitten. We blijven vrolijk oefenen ;)

http://i40.tinypic.com/hveao6.jpg

380

Re: [HOW TO] Macarons

Mooi!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

381

Re: [HOW TO] Macarons

anouckjewel schreef:

Even zoeken op google naar macaron template brwie.
En ze horen wat zacht te blijven binnenin.


Bedankt voor de tip voor een template! Scheelt heel wat rondjes tekenen op bakpapier  ;)

Groetjes Erna

382

Re: [HOW TO] Macarons

Hahaha!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Re: [HOW TO] Macarons

hier alleen nog maar macarons uit een pakje gemaakt, maar manlief had zin in macarons en ik had geen pakje meer in huis.
en ik had pas dit topic gelezen dus heb het nog eens opgezocht.

amandelpoeder had ik natuurlijk niet, dus googlen maar.
dus heb amandelen met het velletje gekookt en ontvelt toen geroosterd in de koekenpan en vermalen met mijn staafmixer met zo'n hakselmolentje eronder.
vond het mengsel erg vochtig (waarschijnlijk van het koken) dus heb het nog op een bord verdeelt en in de magnetron gezet om het vocht eruit te krijgen, dit lukte aardig.

toen het recept gevolgd +cacao en het resultaat was echt lekker!!
had het gevuld met bc met een flinke schep nutella erbij.
het is dat het bakken zo lang duurt anders had ik er meer gemaakt, want het bordje was binnen 3 minuten leeg :D
en volgende keer ietsje langer doorroeren nu bleef er een klein bultje bovenop van het spuiten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPZNYWUJ-D.jpg

mama van sjors (2008) en tim (2012)

384 Laatst bewerkt door Lindaa90 (01-01-2014 10:27)

Re: [HOW TO] Macarons

Ik had een tijd geleden al een keer de macarons gemaakt met het recept hier op de site, en heb toen het boekje aangeschaft! Ze blijven lekker! Ik krijg alleen af en toe nog een puntje bovenop, dat ze niet helemaal glad zijn, iemand enig idee wat ik kan doen? Langer mengen?

Edit: volgens mij lees ik het antwoord hierboven al! Iets te snel geweest met een bericht erop zetten.

385 Laatst bewerkt door OemRomaissa (10-02-2014 20:13)

Re: [HOW TO] Macarons

Hey dames, ik heb vandaag even een poging gewaagd. De macarones waren goed gelukt ze hadde voetjes en waren mooi glanzend. Het enige probleem is dat er een barst aan de boven

kant ontstond tijdens het bakken..weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik lees dat het kan door te kort laten drogen?

@meentje dankjewel voor het delen van je recept en how to!

386

Re: [HOW TO] Macarons

Volgens mij ook te hoge temp

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

387

Re: [HOW TO] Macarons

Anoukjewel dankjewel voor de tip ik ga ze even de volgende keer op 130 bakken dan. Ik heb zoizo een heteluchtoven dus misschien is 140 net te hoog! Xxx

388

Re: [HOW TO] Macarons

Ik doe hetelucht zelfs 125

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

389

Re: [HOW TO] Macarons

anouckjewel dankjewel voor je tips. dit keer waren ze wel gelukt zonder barsten! ze waren bijna perfect hihi. alleen wat minder "bol" komt dat doordat de eiwit niet stevig genoeg was? weet iemand dat :O

390

Re: [HOW TO] Macarons

OemRomaissa schreef:

Hey dames, ik heb vandaag even een poging gewaagd. De macarones waren goed gelukt ze hadde voetjes en waren mooi glanzend. Het enige probleem is dat er een barst aan de boven

kant ontstond tijdens het bakken..weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik lees dat het kan door te kort laten drogen?

@meentje dankjewel voor het delen van je recept en how to!

Dit komt idd doordat ze niet lang genoeg gedroogd zijn.

391 Laatst bewerkt door axhanneke (24-02-2015 18:27)

Re: [HOW TO] Macarons

heb al hééél veel verschillende recepten gebruikt soms lukt het soms niet. Eén van de makkelijkste vind ik wel deze deze. Er wordt altijd gezegd dat het nogal nauw luistert met de gewichten van de ingredienten maar dit recept en het recept uit haar boek zijn toch heel verschillend van maten :think:.

groetjes Hanneke

392

Re: [HOW TO] Macarons

Na het doorspitten van de 16 pagina's en de rest van het forum.. Ga ik aankomende week ook maar eens een poging wagen! Voor Pasen wil ik graag goede macarons op tafel zetten, dus moet ik nu wel vast gaan oefenen..  :y
Nu is iedereen in de familie gek op bokkepootjesvulling.. Kan ik deze botercreme met bokkepootjes ook als vulling gebruiken? Of zal deze smaak niet zo lekker zijn?

393

Re: [HOW TO] Macarons

dat kan heel goed hoor! lekker!