1

Onderwerp: JOB AID Cricut Cake

Vanmiddag weer een demonstratie gegeven in de winkel, en het blijkt dat veel mensen de cricut in de kast hebben staan.. maar hij komt er na een aantal keren gefrustreerd oefenen niet meer uit.. Zonde!!

Hierbij deel ik met jullie de Job Aid die ik vanavond heb geschreven.

Vanmiddag met 3 nieuwe fondants getest, althans fondant wat ik nog niet eerder hiervoor gebruikt had. Bij deze methode heb ik GEEN vriezer gebruikt (Dus naast een job aid ook meteen een recentie :-)  )

1)Wilton ready-to-use White rolled fondant, een heerlijk fondant wat bijna al de consistentie van Gumpaste heeft, ik heb hier aan niets toegevoegd en zo gebruikt voor de Cricut

2) Satin Ice met tylose, prima te gebruiken in de cricut, ik verwacht zelf dat hij 1:1 gemengt met de gumpaste nog beter werkt, maar omdat we die op dit moment even niet meer hebben (uitverkocht) heb ik het met tylose getest.

3)Funcakes met tylose, werkt erg prettig, makkelijk dun uit te rollen.

Conclusie: Op nr1 staat bij mij echt het Wilton fondant, het geeft het mooiste snij resultaat, direct na het uitrollen kon het fondant al gesneden worden. Fraaie rechte randjes en kon meteen na het verwijderen van de snijmat vastgepakt worden zonder dat het fondant uitrekte Satin Ice komt op nr2, dit omdat de snijrandjes erg mooi bleven en ook erg snel gesneden kon worden. Na het snijden wel even laten liggen zodat de vorm mooi blijft
De funcakes komt op nr3maar is zeker goed te gebruiken! Wel liet ik de funcakes even drogen na het uitrollen op de mat, voor ik de afbeelding ging snijden. Ook Funcakes even laten aandrogen voor je de afbeelding gaat verplaatsen..

En nu de uitleg:

                        Job Aid  – De Cricut Cake

                  http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/cricut_cake_rood_mini_2.jpg

*Zet de Cricut klaar op de werkplek

*Plaats de Europese stekker in stopcontact

*Sluit de adapter aan op de Cricut door de kleine stekker aan de achterzijde in de Cricut te plaatsen

*Plaats de cardridge met siliconen beschermhoesje in de Cricut

*Haal de beschermkap van het mesje en plaats het mesje in de houder in de Cricut, let hierbij op dat je de schroef goed vast zet.

*Leg het boekje met de patronen klaar

*Rol het fondant dun uit op een non-stickboard tot een dikte van ongeveer 2 a 3 mm.

*Smeer de snijmat in met Crisco, niet te veel maar alle plekken waar het fondant op de mat komt moet ingesmeerd zijn.

*Leg het fondant op de met Crisco ingesmeerde mat en rol deze stevig aan, dat maakt het fondant nog net iets dunner en zorgt voor een goed hechting aan de snijmat.  Ga nog even met de smoother over het fondant om het glad te maken.

*Voel aan het fondant of het al glad en licht droog aanvoelt, zo niet nog even laten liggen (zorg desnoods voor 2 matten).

*Stel de Cricut in door aan de wielen te draaien :
-Speed op medium
-Pressure op medium
-Size, afhankelijk van je afbeelding, zorg dat de Cricut ingesteld staat op centimeters (zie Settings)

*Selecteer met behulp van het boekje de gewenste afbeelding in. Op de Cricut mini zie je alleen de naam van de afbeelding in het schermpje, op de grote Cricut zie je ook de afbeelding zelf in het schermpje.

*Zet de snij mat tegen de wieltjes van de Cricut en selecteer Load mat.

*Indien het beginpunt van het mesje niet helemaal correct staat, kan de positie aangepast worden met de toetsen die rondom Cut staan. De pijl op de toetsen geven de richting aan waarin het mesje zich zal verplaatsen.

*Wanneer de Cricut klaar is zal het mesje stoppen op de begin positie van de volgende afbeelding, je kunt er voor kiezen verder te snijden of om unload mat te selecteren en de afbeelding van de snijmat te verwijderen.

*Om de afbeelding van de snijmat te verwijderen, is het, het eenvoudigst om de snijmat ondersteboven te houden. Hou de mat dicht bij het non-stickboard, en haal de afbeelding los met een needle tool of een klein pallet mesje.

*Laat de afbeelding even drogen voor je hem omdraait, zodat hij niet van vorm veranderd tijdens het oppakken, plaats daarna de afbeelding met tylose lijm op de taart.

*Vaak is de achterzijde van de afbeelding het netst gesneden, bij letters echter, zal de afbeelding dan in spiegelbeeld staan. Bewerk de randjes dan even met je vinger om de rimpeltjes en haaltjes aan het fondant te verwijderen.


Staat bij jou de cricut ook te verstoffen?? Haal hem uit de kast en ga het weer proberen!! Het kan echt  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

2

Re: JOB AID Cricut Cake

Ik heb er geen een, maar wat me op viel, is dat er ook helemaal geen een op de beurs stond? Vorige jaar werd hij daar geintroduceerd, en leek het me fantastisch. Maar idd. nu hoor of zie je er maar weinig meer van!
Ik denk dat velen heel blij zijn met dit topic. :thumb:  Misschien ga ik toch weer enthousiast worden als ik er weer wat meer van zie! Ben benieuwd!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

Re: JOB AID Cricut Cake

misschien toch nog maar een poging wagen dan...ik heb ook zo'n beetje elke vorm van fondant,tylose wel/niet,gumpaste,vriezer e.d. gehad,maar ik heb er nog geen fatsoenlijke vorm uit gekregen ..
is idd heel erg frustrerend.

maar met jou uitleg ga ik het van de week nog wel een keer proberen.... dank je wel voor de uitleg.

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

4

Re: JOB AID Cricut Cake

@ Joyvin op de taart en trends beurs stonden wij inderdaad niet met de Cricut, maar volgende week op de KreaDoe zullen we hem wel demonstreren.. dus wellicht een leuke 'smoes' om gezellig naar de kreadoe te komen  :Y

http://www.kreadoe.nl/nl-NL/Bezoeker.aspx

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Re: JOB AID Cricut Cake

@ Ilonka, in december ga ik nog een keer een demo geven met de cricut..kom je toch gezellig bij ons langs!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Re: JOB AID Cricut Cake

gweldig deze uitleg.
Heb hem even opgeslagen en ga het het weekend eens goed proberen.

(bij mij staat hij namelijk ook gewoon te verstoffen,maar wilde hem nog niet kwijt :o )

Super bedankt voor deze duidelijke uitleg :Y  :thumb:

7

Re: JOB AID Cricut Cake

Je kan ook in spiegelbeeld snijden dan krijg je namelijk mooiere letters!
Maar nou had ik nog een vraag... kan je ook letters aan elkaar laten uitsnijden?

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

8

Re: JOB AID Cricut Cake

Volgens mij wel
Ik ben nu hier naar aan het kijken en volgens mij kan het daar mee

http://www.cricut.com/craftroom/

Zodra ik het geinstalleert heb en werkend, dan laat ik het weten

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Re: JOB AID Cricut Cake

@ Taartschuur, ja Cricut Craft room kan dat!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Re: JOB AID Cricut Cake

..wat een geweldig uitlegd !!!
Bedankt Bommeltje !!!! :thumb:  :Y

Vandaag is een taart dag...taart decoreren of taart eten...hhhmmm....:D

11

Re: JOB AID Cricut Cake

Bommeltje schreef:

@ Taartschuur, ja Cricut Craft room kan dat!

Dat is ideaal zeg! en het programma is nog gratis ook!!!!
Ik heb z'n zin om een dummy te gaan maken met de cricut... als die af is zal ik hem posten hi hi

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

12

Re: JOB AID Cricut Cake

Thx ik heb hem ook sinds kort.... Ik ga het volgend weekend eens proberen

13

Re: JOB AID Cricut Cake

Ik heb Craft room geïnstalleerd maar het werkt niet krijg steeds de melding no usable devices on and connected. ik heb alles gedaan wat werd gevraagd. Nu wil ik het zonder PC doen alleen met de C.C. zeg maar en nu werkt helemaal niks meer alle lampjes blijven branden waar ik ook op druk alles staat vast. :grr: :mad:
Heeft iemand hier ervaringen mee? Hij zal toch niet stuk zijn, ik heb hem pas sinds gister.  :s

groetjes Hanneke

14

Re: JOB AID Cricut Cake

Axhanneke, check dit topic even



http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=171573

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

15

Re: JOB AID Cricut Cake

Bommeltje schreef:

Axhanneke, check dit topic even



http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=171573

Dank je Bommeltje, ik heb hem inmiddelsweer aan de praat gekregen

groetjes Hanneke

16

Re: JOB AID Cricut Cake

Hey allemaal,

Ik heb de update gedaan en dat leek allemaal goed gegaan.
Vervolgens een proefje gemaakt in het programma om te gaan snijden.
Nadat ik de snij opdracht heb gegeven krijg ik de volgende mededeling:

Some cartridges won't cut in the trial mode.
One or more of the cartridges used in this project will nog cut because this copy of Cricut Design Studio is running in trial mode.
In Trial mode only Plantin Schoolbook & Accent Essentials wil cut using your cricut expression.

Weten jullie wat hier aan te doen?
Ben nu de hele ochtend aan het klooien en schei er mee uit.
Heb wel iets gelezen over briefjes die bij de cartridges zouden zitten. Die heb ik niet meer; kon destijds ook nergens vinden waar die voor moesten dienen, dus waarschijnlijk weggegooid.
Hoe nu verder? Hopelijk kunnen jullie me helpen!!
Alvast bedankt!

gr. Bianca

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

17

Re: JOB AID Cricut Cake

Het lijkt erop dat je sommige cartridges niet hebt geinstalleerd of geregistreerd, heb je deze cartridges ook in de machine zitten op het moment dat je met craftroom aan de slag gaat?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

18

Re: JOB AID Cricut Cake

hallo

heb de cricut expression pink en wil graag de Craft room downloaden is gelukt maar nu moet je email enz in voeren maar kom niet verder!!
wat doe ik verkeerd?? moet de cricut dan ook aan staan en aan gesloten zijn aan je laptop??

hopen dat iemand kan helpen

groetjes