1

Onderwerp: Omg. Zuidhorn / Groningen

Hoi,

Zijn er ook bakkers omgeving Zuidhorn cq Groningen?
Het lijkt me leuk om met mensen uit deze omgeving in contact te komen.
Misschien een keer gezamelijk freubelen of iets uitwisselen?

Ik hoor het graag,

Groetjes!!!!

2

Re: Omg. Zuidhorn / Groningen

Woon zelf in Groningen, en zou zoiets ook best gezellig vinden

3

Ik woon ook in Groningen :D

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

4

super!! gezellie! hopelijk melden er zich nog een aantal!

Straks met de koude dagen een keer een leuke kersttaart maken ofzoiets!!!

Groetjes!!! :D

5

JA!!!! Leuk idee, ik doe mee.

6

ik woon in stadskanaal en lijkt me ook erg leuk een keer zoiets te doen:D

7

Lijkt mij ook leuk! Ik woon in de buurt van Grijpskerk  :)

8

Mogen de Drenthen zich ook aanmelden  :D

9

Ik woon in Adorp

10

hoi,

ff een vraagje aan jullie... gebruiken jullie ook een keukenmachine?
ik hoor veel over de Kenwood, maar zag ook 1 bij de Lidl staan en er komt volgende week 1 bij de blokker te staan van Tomado.
iemand ervaringen?

Wanneer zullen we een keer afspreken?
Ik heb nu nog plek voor vier aan mijn eettafel, maar ik ben met een hobby ruimte bezig en heb dan plek voor 6- 8. Grote vergadertafel al aangeschaft. haha. En als ik de eettafel erbij zet zelfs 10-12 pers!!!
Mijn eettafel is eigenlijk voor 6 pers, maar heb laatst met vier vriendinnen lopen klooien en had de ruimte wel nodig. hihi

Ik weet niet eens of ik mij al voorgesteld had maar hierbij alvast:

Ik heet Gerhardien (27jr) en ben getrouwd en heb 2 dochters (3 en 4 jr)
we wonen sinds 2005 in Oldehove en hebben Siamese katten. (3)
Dit is een hobby geworden van mijn man en hebben af en toe een nestje. ong. 1x per jaar. Ik heb dus de hobby taarten maken en dat is zoals bij velen een verslaving geworden.
We werken beide fulltime bij de overheid, dus een druk bestaan.

11

Ik gebruik een handmixer maar ben zeker een keer van plan een machine aan te schaffen. maar ga in januari eerst een Wilton Course doen dus daar gaan mijn centjes eerst naar toe.

Ik ben trouwens Eef, 37, tweeling van 8 jaar, vrij en gezellig :D , een kat en woon in het altijd mooie Assen  :Y . Het lijkt me een keer leuk om mee te freubelen in jou hobbyruimte. Kan vast nog veel van anderen leren als beginnend bakster ( al wel 7 taarten :D  :+ )

Ik werk 32 uur per week bij de overheid en daar tussen door probeer ik wat taartjes in elkaar te flanselen, mijn kids aandacht te geven :D  en mijn huis schoon te houden.....Alleen daar heb ik al een dagtaak aan met die twee kids van mij :lol:

Ik lees net dat jij ook voor de overheid werkt Gerhardien?!?! Nice!!

12

Hoi,

He leuk...

Ja ik gebruik ook een handmixer... nog wel... haha maar wil echt graag een keukenmachine. Ik zag bij de lidl 1 staan voor 80 euro en bij de blokker volgende week staat er 1 voor 89 euro.
Maar op deze site zie ik door de bomen het bos niet meer, zoveel verschillende ervaringen.
Er staat bij de Neckermann 1 te koop voor 150 euro, maar daar zit echt alles bij. Je kunt er pasta's mee maken, een blender, gehakt molen en je kunt er zelfs metworst mee maken.
Wat is een wilton Course? Speciale cursus? Ik zou dat ook wel eens willen doen. Ik doe het ook nog niet zo heel lang. klein jaartje ongeveer, maar nog niet heel veel taarten gemaakt.
Tijd gebrek hahaahh....

groetjes gerhardien

13

Leuk trouwens een tweeling!!! jongen(s) en/of meisje(s)??
Ik ken dat.... het idee dat je de hele dag achter ze aan moet lopen om troep op te ruimen! hahaha

14

Wilton: The Wilton Method® Decorating Basics Course is de basiscursus van Wilton. Een uitstekende cursus om te beginnen met het taart decoreren. Je leert stap voor stap de instructies en de basisbeginselen van het decoreren met buttercream icing, zodat ook jij zult ervaren hoe leuk en succesvol je kunt zijn in het decoreren van je eerste taart in de Wilton Method Cursus.

Er worden bakinstructies gegeven, je ziet hoe je icing kunt maken, kleuren en uiteraard hoe je het beste je taart kunt icen op de Amerikaanse manier. We gaan de 3 basisprincipes van decoreren doornemen. Naarmate de lessen vorderen leer je tot mooie resultaten te komen, zoals het maken van dropflowers, rosetten, schelprandjes, pompom flowers, blaadjes, chrysanten en de ribbon roos.

Ook gaan we koekjes, cupcakes en natuurlijk taarten decoreren in de totaal 8 uur lessen!

Mss kan ik de icing mixen in een nieuwe keukenmachine haha. Ik zie veel merken voorbij komen van goedkoop tot heeeeeel erg duur. Volgens mij voldoet een machine van rond de 80 euro voor een hobbyist bakker heel goed.

Ik lees ook van alles over PME cursussen. Ik ben aan het informeren of ze die ook in Assen ofomgeving gaan doen. Want volgens mij is die nog beter!!!.

Ik heb trouwens een jongen en een meisje. Het is me een stel hoor hahaha. Maar het zijn heerlijke kids. !!!

15

Hoi,

Is die Wilton cursus wel in de buurt?
is hij duur? zoals ik het lees zijn het meerdere dagen?
Ben erg benieuwd...

ik heb gisteravond/nacht/ochtend gezocht naar een geschikte keukenmachine.

ik twijfelde erg tussen de Kenwood en die van de Aldi.

ik kom toch uit bij die van de aldi. die is bijna net zo duur als de kenwood, maar de onderdelen ervan zijn goedkoper bij die van de aldi.

Ik wil namelijk graag een extra kom erbij, want als ik de eiwitten en eigeel apart wil mixen dan moet ik eerst alles schoon maken wil ik verder kunnen en inmiddels is mijn eiwit al ingezakt! hahaha

Bij de kenwood kost een kom, bijna 70 euro. Bij die van de aldi 14,95 euro.

16

Ha, dan ging ik voor die van de Aldi!!!! Als je allemaal dure onderdelen er nog bij moet gaan kopen dan ben je een vemogen kwijt. En een xtra kom is idd wel handig. Of 2 kommen hahaha.

De Wilton Cursus word hier in Assen gegeven en is 110 euro voor 8 uur verdeelt over 4 dagen/avonden) De PME cursus weet ik dus niet!!. Ik doe de cursus bij Cupcake en taart in Assen.

17

Hoi,

ik heb net een leuke site gevonden...

zit in donderen, dus ook vlakbij.

http://www.ellenscreativecakes.nl/

Zij geeft ook de pme cursusen, wel veel geld....

ze maakt super mooie taarten!!!

18

Klopt. Ellen!!! Zij maakt idd mooie dingen. Ik had de Wilton Course ook wel bij haar zien staan. maar zij is net even iets duurder dan waar ik heen ga en het is voor mij verder rijden. Dus ik blijf lekker zitten waar ik zit :D . Ik zag gisteren dat er nog 1 plekje vrij was. Dus er wel interesse in de cursus.

Voor jou is Ellen dichterbij vanuit Grunn.

19

ik heb de wilton cursus bij ellen's creative cakes gedaan. handige daar is dat de cursus in 2 ipv 4 dagen kan worden gedaan.(scheelt ook weer benzine, compenseert de iets hogere prijs) in januari ga ik daar verder met de volgende cursus.

20

Dat is dan ook wel weer zo dat je bezine bespaart met minder dagen cursus. Ach kom ik ook eens de deur uit hahaha  :+ ...Maar mss ooit eens de PME cursus bij ellen volgen. Ik hoor wel heel veel goede dingen over Ellen trouwens.

21

Ik kom niet zo vaak op het forum, lees net jullie topic. Ik heb net de PME cursussen Royal icing en sugarpaste bij Ellen gehaald. De sugarflowers wacht ik even mee omdat het heel veel tijd en geduld kost en ik beide op het moment weinig heb  O-) Normaal was deze op 5 zaterdagen, maar afgelopen zomer heeft ze dit aangepast omdat ik me voor de zaterdagen had aangemeld en dit veranderd werd naar maandagen overdag en ik dus niet meer mee kon doen. Ze heeft toen de cursus naar 8 maandagavonden gezet en dat bevalt eigenlijk goed en dus gaat ze ook door met de avondcursussen. Je hebt dan ook wat meer tijd om te oefenen en "huiswerk" te maken.

22

hallo,
ik lees net voor het eerst jullie topic en ben blij verrast dat er meerdere taartbaksters in mijn buurt wonen. Ik woon zelf in Leek. En ik ga altijd naar de bakboerderij, en heb daar altijd veel goede adviezen gekregen. Naar Ellen ben ik nog niet geweest want ik ben bang dat ik ik daar erg hebberig ga worden. Maar dat staat zeker op mijn lijstje.
Groetjes Karin

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

karinc schreef:

hallo,
ik lees net voor het eerst jullie topic en ben blij verrast dat er meerdere taartbaksters in mijn buurt wonen. Ik woon zelf in Leek. En ik ga altijd naar de bakboerderij, en heb daar altijd veel goede adviezen gekregen. Naar Ellen ben ik nog niet geweest want ik ben bang dat ik ik daar erg hebberig ga worden. Maar dat staat zeker op mijn lijstje.
Groetjes Karin

Ojee ook verslaafd aan de bakboederij hahaha kom er ook bijna wekelijks even neuzen

24

Hallo dames uit het hoge noorden!

Ik  ben al wel een tijdje aangemeld bij dit forum maar eigenlijk nog nooit ergens op gereageerd  :o
Alleen maar tips en trucs afgekeken ;)
Maar als jullie een keer afspreken lijkt het me heel erg leuk om daar bij aan te sluiten. Maar geen idee of dat nog aan de orde is aangezien het al een tijdje is geleden dat deze topic is geopend!

Ik heb al 2 wilton courses bij Ellen gedaan erg leuk. Nu ga ik voor mijn derde maar ga wilton course 4 volgen in Assen bij cupcake en taart. Ben erg benieuwd hoe het daar is. Want dat ken ik niet.
De bakboerderij wel, altijd erg gezellig en leuk. En veel te veel leuke dingen te koop!

Groetjes Carla
Uut Grunn stad.