151

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

cicindy schreef:

wat een super How-To....

ik heb nog wel een vraagje, jij vult 4 x, 2 x met een creme en 2 x met een jam.....onder de creme gebruik je geen botercreme (die 1:1), trekt je creme dan niet helemaal in het biscuit?

Ik vul de laatste tijd best vaak met citroenkwark, dit gaat echt super goed en iedereen vind hem lekker, maar ben bang dat die toch in het biscuit trekt als ik er neits onder doe vandaar mijn vraag...

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand de 1:1 bc ònder de vulling doet. Wel als dijkje aan de buitenste rand. Ik heb zelf dus ook heen problemen met vulling die doorloopt in mijn biscuit. Ja, een beetje misschien, maar daar wordt het alleen maar lekkerder van. Vaak trempeer ik het biscuit juist ook, dus vochtig maken, om het nog lekkerder te maken.

152

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

irisfrencken schreef:

wauw wat super strak en mooi!!
Nu heb ik een vraagje jij werkt met fondant he?? Werkt dit ook met marsepein. Ik maar namelijk taarten met marsepein maar krijg iedere keer hobbels en bobbels zeker aan de onderkant!!
IK krijg het NIET voor elkaar!!!!!!

Ik werk heel af en toe met marsepein en dat werkt ongeveer hetzelfde. Met fondant gaat het wel makkelijker vind ik, maar anderen vinden juist het tegenovergestelde. Net wat je gewend bent denk ik.
Hoe dan ook, met marsepein lukt het mij ook.

153

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Lori schreef:
cicindy schreef:

wat een super How-To....

ik heb nog wel een vraagje, jij vult 4 x, 2 x met een creme en 2 x met een jam.....onder de creme gebruik je geen botercreme (die 1:1), trekt je creme dan niet helemaal in het biscuit?

Ik vul de laatste tijd best vaak met citroenkwark, dit gaat echt super goed en iedereen vind hem lekker, maar ben bang dat die toch in het biscuit trekt als ik er neits onder doe vandaar mijn vraag...

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand de 1:1 bc ònder de vulling doet. Wel als dijkje aan de buitenste rand. Ik heb zelf dus ook heen problemen met vulling die doorloopt in mijn biscuit. Ja, een beetje misschien, maar daar wordt het alleen maar lekkerder van. Vaak trempeer ik het biscuit juist ook, dus vochtig maken, om het nog lekkerder te maken.

zo heb ik het geleerd bij mijn workshop......doe het ook niet meer bij alle vullingen, maar als ik het niet vertrouw weer wel....mmmmm denk je dat die kwark er echt helemaal in zal trekken?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

154

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

cicindy schreef:
Lori schreef:
cicindy schreef:

wat een super How-To....

ik heb nog wel een vraagje, jij vult 4 x, 2 x met een creme en 2 x met een jam.....onder de creme gebruik je geen botercreme (die 1:1), trekt je creme dan niet helemaal in het biscuit?

Ik vul de laatste tijd best vaak met citroenkwark, dit gaat echt super goed en iedereen vind hem lekker, maar ben bang dat die toch in het biscuit trekt als ik er neits onder doe vandaar mijn vraag...

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand de 1:1 bc ònder de vulling doet. Wel als dijkje aan de buitenste rand. Ik heb zelf dus ook heen problemen met vulling die doorloopt in mijn biscuit. Ja, een beetje misschien, maar daar wordt het alleen maar lekkerder van. Vaak trempeer ik het biscuit juist ook, dus vochtig maken, om het nog lekkerder te maken.

zo heb ik het geleerd bij mijn workshop......doe het ook niet meer bij alle vullingen, maar als ik het niet vertrouw weer wel....mmmmm denk je dat die kwark er echt helemaal in zal trekken?

Ik zou zeggen, maak een klein taartje voor jezef en probeer het uit! Volgens mij is het veel lekkerder zonder dat laagje 1:1 bc eronder

155 Laatst bewerkt door Sassyhoneybee (31-08-2012 23:17)

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Dankje dankje dankje dankje dankjewel!! Ik als beginner heb hier erg veel aan! Super

Ohja en waar vind ik die super handige draaiplank bij de IKEA??

156

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Sassyhoneybee schreef:

Ohja en waar vind ik die super handige draaiplank bij de IKEA??

Bij de keukenafdeling, bij de borden en glazen, enz!

157

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

:thumb:

158

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Hmmm....
Had ik dit maar gelezen voordat ik gisteravond 3 taarten ging bekleden.... Ik ben altijd veel te ongeduldig bij het bekleden, waardoor ik altijd met plooitjes blijf zitten....

Bedankt voor de strakke uitleg!

159

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Lori, bedankt voor de goede uitleg!!  :thumb:  :Y Net als Cheryla zat ik ook altijd met die plooitjes onderaan de taart. En ik ga die buitenste randen ook met bc insmeren. :)

160

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Heel duidelijk, nu nog zelf doen , oefenen dus  :P

161

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Hele duidelijke beschrijving. Ik al beginner ga hier zeker wat aan hebben.
Super! :D

162

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Jouw tips hebben me al super veel geholpen! Maar nu nog een vraag over jouw taartzaag. Een heeeeeele hoge zo te zien. Ben al lang op zoek en niet gevonden. Daarom nu maar de vraag aan jou stellen....waar kun je zo een mooi hoge taartzaagkopen?

163

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

muffinandmore schreef:

Jouw tips hebben me al super veel geholpen! Maar nu nog een vraag over jouw taartzaag. Een heeeeeele hoge zo te zien. Ben al lang op zoek en niet gevonden. Daarom nu maar de vraag aan jou stellen....waar kun je zo een mooi hoge taartzaagkopen?

Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen... Dat hij zo hoog is dat lijkt misschien zo door de foto. Het is een doodnormale taartzaag. Ik denk uit de webshop en anders gewoon uit de supermarkt.
Ik heb de foto even bekeken en inderdaad ziet ie er iets hoger uit dan dat ie in werkelijkheid is.

Helaas!

164

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Nee, je stelt mij niet teleur! Wel knap dat je een foto kunt maken met een beetje gezichtsbedrog  :think:

Blijf gewoon op zoek naar een taartzaag van meer dan 10 cm hoog!

165

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

*zucht* het ziet er zo makkelijk uit.............
Ik hou me toch voorlopig nog ff bij t kleine gebak, tot ik het allemaal wat beter kan.
Super hoe je het zo uitgelegd heb, heel duidelijk!

166

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Hoe hoog zijn jouw biscuits?? En ik neem aan dag je de bovenkant van  het biscuit (zoals die in de bakpan zit) ook eraf haalt/zaagt zodat ie strak is?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

167

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Patricia0255 schreef:

Hoe hoog zijn jouw biscuits?? En ik neem aan dag je de bovenkant van  het biscuit (zoals die in de bakpan zit) ook eraf haalt/zaagt zodat ie strak is?

Ik zaag op de laagste stand 5 schijven(vul 4 keer). Meestal wordt de taart hiermee uiteindelijk zo'n 8 à 9 cm hoog. Ik gebruik de bovenkant idd niet en dat is meestal zo hoog als ongeveer 2 schijven.

168

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Misschien errug dom van me, want ik vind het superduidelijk, hoe krijg je de hoeken van een vierkante taart mooi glad??

169

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

patrieske schreef:

Misschien errug dom van me, want ik vind het superduidelijk, hoe krijg je de hoeken van een vierkante taart mooi glad??

Bedoel je dat er geen plooien zijn?
Gewoon eerst de 4 hoeken doen en dan voorzichtig de plooien wegwerken op de zijden, zoals bij een ronde taart. Ik vind het zelf niet moeilijker dan een ronde taart, maar het is wel een kwestie van oefenen!

170

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Super goede uitleg die had ik eerder moeten zien. Dank je!

171

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Lori schreef:
patrieske schreef:

Misschien errug dom van me, want ik vind het superduidelijk, hoe krijg je de hoeken van een vierkante taart mooi glad??

Bedoel je dat er geen plooien zijn?
Gewoon eerst de 4 hoeken doen en dan voorzichtig de plooien wegwerken op de zijden, zoals bij een ronde taart. Ik vind het zelf niet moeilijker dan een ronde taart, maar het is wel een kwestie van oefenen!


Oke!! Daar had ik niet aan gedacht om de hoeken eerst te doen.
Dank je wel!! :thumb:

172

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Oh dit is handig, heb ik echt wat aan!  :thumb: 

Zal vast heel veel werk zijn geweest deze How To te maken, maar denk (weet wel zeker!) dat je hier heel veel mensen blij mee maakt. Mij wel in ieder geval! Dankje!  :)

173

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

met name het deel van de strakke rand was mijn probleem, en met deze how to zou het de volgende keer toch goed moeten komen, denk ik....
Bedankt!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

174

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Dankjewel voor deze duidelijke en uitgebreide beschrijving!!
Ik ga deze week aan mijn eerste taart beginnen.
Mijn dochter is zaterdag 1 dec jarig.
Nog gelijk even een vraag;
Als ik de taart vrijdagavond af wil hebben, dan kan ik denk ik het beste woensdag of donderdag het kapsel bakken??
Wat ik al zei; het wordt mijn allereerste taart, dus best spannend! Maar het lijkt me zo leuk om te doen.

Groetjes, jessica

175

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Jes 4 schreef:

Dankjewel voor deze duidelijke en uitgebreide beschrijving!!
Ik ga deze week aan mijn eerste taart beginnen.
Mijn dochter is zaterdag 1 dec jarig.
Nog gelijk even een vraag;
Als ik de taart vrijdagavond af wil hebben, dan kan ik denk ik het beste woensdag of donderdag het kapsel bakken??
Wat ik al zei; het wordt mijn allereerste taart, dus best spannend! Maar het lijkt me zo leuk om te doen.

Groetjes, jessica

Ik zou het kapsel uiterlijk donderdagmiddag bakken. Zodra hij afgekoeld is wikkel je hem in huishoudfolie en doe je hem in de vriezer. Kan natuurlijk ook eerder dan donderdag.
Donderdag, voordat je gaat slapen haal je hem uit de vriezer. Zorg ook dat je de vullingen al klaar hebt staan. De volgende ochtend kun je dan meteen beginnen met vullen.

Succes! En alvast gefeliciteerd met je dochter!