26

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

hier zijn ze :)  moet nog ff oefenen toef spuiten

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/293655_272444419461907_220167028022980_814287_1248691835_n.jpg

27

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Oh klinkt echt heerlijk!!!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

28

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Hallo,

kan ik dit ook gebruiken om een taart mee te vullen of is het daar te zwaar voor? En wat voor verhouding moet ik denken als ik een taart van 30 cm met 2 lagen wil vullen?

Wat een vragen he  :D

Sageeta

29

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Ik heb ook een vraagje: gebruik je hiervoor gecondenseerde melk met suiker of zonder (bestaat dat laatste eigenlijk wel  :think: )?

Life is what you bake it.

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

mirche schreef:

hier zijn ze :)  moet nog ff oefenen toef spuiten

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/293655_272444419461907_220167028022980_814287_1248691835_n.jpg

Zien er goed uit!!!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

31 Laatst bewerkt door kymvanderveeke (31-10-2011 12:19)

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

sageeta schreef:

Hallo,

kan ik dit ook gebruiken om een taart mee te vullen of is het daar te zwaar voor? En wat voor verhouding moet ik denken als ik een taart van 30 cm met 2 lagen wil vullen?

Wat een vragen he  :D

Sageeta

Je kan deze toef uitstekend gebruiken als vulling, dat heb ik ook al gedaan en dat smaakt echt heerlijk! De hoeveelheid die hier staat kun je wel gebruiken om twee lagen de vullen voor een taart van 30 cm, wil je echter dikke lagen, dan zou ik wat bijmaken, wil je hem luchtiger, dan kun je ook wat extra boter toevoegen, check dan wel even of hij nog zoet genoeg is, anders wat poedersuiker toevoegen.

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Taartenmarie schreef:

Ik heb ook een vraagje: gebruik je hiervoor gecondenseerde melk met suiker of zonder (bestaat dat laatste eigenlijk wel  :think: )?

Naar mijn weten is er alleen gecondenseerde melk met suiker, er is wel een soort dikke room van Nestlé, staat in mijn kast, maar heb het nog niet gebruikt, daar zit volgens mij geen suiker in, maar het blikje is ook de helft kleiner.

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Het water loopt in mijn mond!

34

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

hmmm ziet er heerlijk uit,, :P
Die moet ik zelf absoluut ook proberen,, maar euh,, effe een vraagje, kan ik ook geëvaporeerde melk gebruiken ipv geconcentreerde melk?

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Hoi! Dat kan helaas niet, dan wordt hij niet stevig genoeg!

gecondenseerde gezoete melk is halfvolle of volle melk die ze vacuüm hebben laten indampen totdat er 60% van het water uit de melk is gekomen. Daarna wordt er nog 40% suiker aan toegevoegd. Gecondenseerde melk ziet er veel geler en dikker uit dan gewone en geëvaporeerde melk. De melk bevat ook meer vet (vetgehalte van 9%), maar ook nog veel calcium, eiwitten en koolhydraten.

Bij de geëvaporeerde of geconcentreerde melk van Nestlé (dit kan variëren bij andere merken) is maar 50% van het water uit de melk verdampt. Ookal lijkt dit maar een klein verschil, de geëvaporeerde melk is véél vloeiender en veel lichter van kleur dan de gecondenseerde melk. Bovendien is er geen extra suiker aan toegevoegd om hem zoeter en steviger te maken.

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

36

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

kymvanderveeke schreef:

Hoi! Dat kan helaas niet, dan wordt hij niet stevig genoeg!

gecondenseerde gezoete melk is halfvolle of volle melk die ze vacuüm hebben laten indampen totdat er 60% van het water uit de melk is gekomen. Daarna wordt er nog 40% suiker aan toegevoegd. Gecondenseerde melk ziet er veel geler en dikker uit dan gewone en geëvaporeerde melk. De melk bevat ook meer vet (vetgehalte van 9%), maar ook nog veel calcium, eiwitten en koolhydraten.

Bij de geëvaporeerde of geconcentreerde melk van Nestlé (dit kan variëren bij andere merken) is maar 50% van het water uit de melk verdampt. Ookal lijkt dit maar een klein verschil, de geëvaporeerde melk is véél vloeiender en veel lichter van kleur dan de gecondenseerde melk. Bovendien is er geen extra suiker aan toegevoegd om hem zoeter en steviger te maken.

ahhh zooo :think:  nou bedankt voor je uitleg,, gelukkig was ik er nog niet aan begonnen anders was het helemaal mislukt

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Graag gedaan!!!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

38

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

uhm ook een vraagje, waar koop ik geconcentreerde melk?? zag het bij 1 vd supermarkten zo snel niet staan.....

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Het is gecondenseerde melk, in principe hebben ze het meestal wel bij AH of de Jumbo, het zijn blikjes in het lichtblauw!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

40

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Mmm, die ga uk ook maken :9

41

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

@kymvanderveeke; thanx ik ga morgen eens bij de ah kijken en anders vragen.

42

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Ik was nog op zoek naar een spannende bonbonvulling dus heb de gok genomen en deze topping gemaakt. En hij is heerlijk :D Bedankt voor het recept Kym. 

Misschien ook wel leuk, de fudge zonder hem door de boter te mixen kan je ook supergoed opspuiten als een spuitbonbon met een nootje er op! Is ook superlekker.

Zal morgen een fotootje plaatsen als er nieuwsgierigen zijn.  :)

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Graag gedaan! En wat een leuk idee zeg! Hoe maak je de bonbons verder? Ben ik ook wel erg benieuwd naar!

Leuk foto's!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

44

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

kymvanderveeke schreef:

Graag gedaan! En wat een leuk idee zeg! Hoe maak je de bonbons verder? Ben ik ook wel erg benieuwd naar!

Leuk foto's!

Ik heb een siliconen bonbonmal gebruikt en een beetje amateuristisch een laagje chocola aangebracht. Had gelezen dat dit wel met een kwastje ging, maar niet dus.  :lol:  Heb er dus dotjes in gespoten en dat met de punt van een mes voorzichtig uitgesmeerd, uitgehard, gevuld en afgetopt met chocola. Laten uitharden en er uit ploppen.  ;)

Leuk gelukt maar zeker nog niet netjes zoals je kan zien.  ;)

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UMAOURLT.jpg

Dit is jou recept chocolate fudge die ik opgespoten heb.
Ik had het even laten staan en het was in het begin eigenlijk net te stevig om goed te spuiten, maar door de warmte van m'n hand om de spuitzak ging het beter. Misschien dus heel even een paar seconden in de magnetron voordat je begint.  :)

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JKX6S7O8.jpg

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Ziet er super uit!! Ik vind die chocolaatjes geweldig! Ga ik ook eens proberen!!

Bedankt voor het delen!!!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

46

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Ik heb net de fudge gemaakt en morgen ga ik de cupcakes bakken voor manlief zijn 30e verjaardag! Klopt het dat de fudge een beetje een stevig aanvoeld na het afkoelen? Krijg ik dan geen harde stukjes in de creme als ik 'm morgen bij de botercreme doe?

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Ja klopt helemaal! Morgen op kamertemperatuur laten komen en dan eerst de botercrème luchtig mixen en dan samenvoegen en weer een poosje mixen, komt het helemaal goed!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

48

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Super! Ben benieuwd hoe ze smaken!

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

49

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Ok hier een heel stom vraagje! Die 50 gram cacaopoeder, is dat enkel als je melkchocolade gebruikt of moet die er ook bij als je pure chocolade neemt? Dat is me niet helemaal duidelijk uit het recept. Ben nog maar een beginnende bakster hoor!

:o

Re: Brownie cupcakes/chocolate Mud Cupcakes Goddelijk!

Ik doe de cacao eigenlijk altijd, wel of geen melk chocolade, maar wellicht kun je die ook weglaten hoor!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.