1

Onderwerp: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

een tijdje terug heb ik op de beurs een mini weegschaaltje gezien.( die vanaf 0.1 gr al weegt.deze lijkt me erg handig ,maar in de leukste taartenshop is die niet te koop. :nooo (althans ik kan het niet vinden)

Heeft iemand van jullie deze?
waar kan ik deze het voordeligste kopen?

creatief met taart

2

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

Hoi,

Is misschien heel vreemd, maar je zou het eens bij een zaak kunnen proberen waar ze artikelen verkopen voor coffeshops etc.

Ik heb deze tip een jaartje terug van iemand gekregen en ik ben geslaagd. Er zijn daar zelfs exemplaren die tot een paar cijfers achter de komma wegen. Maar dat is natuurlijk ook weer overdreven. Haha. Ik geloof dat ik er toen € 8,95 voor betaald heb.

Misschien heb je hier iets aan ?

3

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

Bij Large (is een webshop) verkopen ze ook de weegschalen waar Pinky het over heeft.

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

4

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

Volgens mij bij de Kijkshop.

Never give up on things that make you smile......

5

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

ja volgens mij ook bij de kijkshop, ik heb wel eens gelezen dat wendy ze met haar workshops gebruikt en dat zijn dan brieven weegschalen

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

6

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

In het magazine "Pâtisserie & Desserts" dat ik onlangs eens kocht stond zo'n weegschaal met een nauwkeurigheid van 0,1 gr (tot 600 gram). Kost wel €34,50. Op de website kon ik het echter niet vinden maar je kunt wellicht eens informeren. Zie:
http://www.saisonnier.net/index/saisonn … sserts/pd/

7

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

die van mij kwam geloof ik van de lidl, nog geen 10euro en op de gram nauwkeurig!

8

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

Ik heb een Soehnle, gekocht bij de Blokker. Weegt per gram nauwkeurig tot 2kg in totaal. En je kunt hem tussentijds steeds weer op 0 zetten als je iets anders erbij wilt doen.

~ Never waste a good crisis... ~

9

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

hier heb je er een hoop die ook nog betaalbaar zijn

weegschaalboer.nl/precisie-weegschaal-c-16.html

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

10

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

Hier kan ik wel wat mee :Y
allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.
groetjes anouschka

creatief met taart

11

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

Ik heb hem bij de kijkshop gekocht. Super ding!
Hij ligt bij de brievenwegers.
€14,99

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

12

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

Volgens mij was dat Wendy die zo'n weegschaaltje verkocht op de beurs. Je zou haar eens kunnen maile. Uit mijn hoofd dacht ik dat ze er  € 15,00 voor vroeg.

gr. Hen3ka

13

Re: grammen/precisie weegschaal/waar kan ik die het beste kopen?

Ik zou met zo'n nauwkeurigheid wel voor een kwalitatieve gaan. Tenminste, ik ga er van uit dat je hem wil vanwege de nauwkeurigheid. 0,7gr of 1,0gr is een afwijking van bijna 50%!!!! Voor het afwegen van 200gr suiker maakt het natuurlijk niets (of minder) uit als het 195gr of 205gr wordt.