51

Re: Howto: Pot vol brownies

GE WEL DIG!  :D Ga ik zeker onthouden!  :thumb:

52

Re: Howto: Pot vol brownies

Dank je wel Marieke,

Hoe groot is het bakblik dat je gebruikt heb voor deze hoeveelheid...
kan het zo gauw niet vinden, en heb het zelf ook nog niet uitgeprobeert :/  maar leek me wel handig om bij de beschrijving bij te zetten...

groetjes van Esther

53

Re: Howto: Pot vol brownies

marieke84 schreef:
ing schreef:

mmmm, chocotoetje, wat zit er voor wit's in??

Dat zijn stukjes witte chocolade  :9

Idd  :Y  lekkerrr! alleen net jammer dat er, in de stukjes die ik nog heb kunnen redden voor de foto, niet zo veel wits meer te vinden was ;)

:D

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

54

Re: Howto: Pot vol brownies

Wat een leuke pot  :)
A.s vrijdag is een vriendin jarig van mij.
Ik loop al een hele tijd een kadootje te verzinnen voor haar.......
maaaaaaar dat hoeft nu niet meer. Ik ga zo´n pot maken :)
Leuk!

Groetjes!

55

Re: Howto: Pot vol brownies

Wat een leuk idee!

56

Re: Howto: Pot vol brownies

merelsmam schreef:

Dank je wel Marieke,

Hoe groot is het bakblik dat je gebruikt heb voor deze hoeveelheid...
kan het zo gauw niet vinden, en heb het zelf ook nog niet uitgeprobeert :/  maar leek me wel handig om bij de beschrijving bij te zetten...

Het bakblik dat ik heb gebruikt is 20 cm bij 25 cm maar omdat niet iedereen een vierkant/recht bakblik thuis heeft heb ik het er niet bij gezet. Kan nml ook in een ronde vorm.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

57

Re: Howto: Pot vol brownies

Wat onwijs leuk. die ga ik onthouden.

58

Re: Howto: Pot vol brownies

Heel erg bedankt voor het idee! Ik heb het recept aangepast naar een (weck)pot met de inhoud van een liter en er staan er nu 3 op mijn bureau te wachten tot ze vanavond gegeven kunnen worden. Recept zelf heb ik natuurlijk ook even getest of ik goed gerekend had (goeie smoes  :+ ) en is alom met lof bezongen. Groot succes!


Literpot verhoudingen voor wie wil:

1 tl zout
230 gr bloem
60 gr  cacao
210 gr bruine basterd
210 gr witte basterd
100 gr witte chocolade
100 gr pure chocolade


Zelf toevoegen:
5 kleine eieren
230 gr zonnebloem olie (ik heb gesmolten boter gebruikt, vind ik lekkerder)
2 tl vanillearoma

Levert een flinke brownie op in een 26cm springvorm.

Ik heb de laagjes er gewoon heel voorzichtig ingeschept met een lepel. Later ontdekte ik dat je een mooie strakke rand krijgt als je elk laatje even voorzichtig aandrukt met (in mijn geval) de voet van een wijglas. En het past echt, al is het wel stevig aanstampen.

Nogmaals dank voor het ontzettend leuke idee!

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

59

Re: Howto: Pot vol brownies

Ik wil dit GEWELDIGE idee ook gaan uitvoeren!!
Alleen nu vroeg ik mij af hoelang je zoiets in de pot kunt bewaren???  :/ 
Iemand een idee wat de "houdbaarheidsdatum" van zo'n pot is?  :D

60

Re: Howto: Pot vol brownies

Wilkyway schreef:

Ik wil dit GEWELDIGE idee ook gaan uitvoeren!!
Alleen nu vroeg ik mij af hoelang je zoiets in de pot kunt bewaren???  :/ 
Iemand een idee wat de "houdbaarheidsdatum" van zo'n pot is?  :D

Tja, gezien de ingredienten van de pot: heel lang, als het maar niet vochtig wordt. De ingredienten met houdbaarheid moet de gebruiker zelf toevoegen  :)

61

Re: Howto: Pot vol brownies

Blijft leuk, al deze varianten!

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

62

Re: Howto: Pot vol brownies

Karin09 schreef:
Wilkyway schreef:

Ik wil dit GEWELDIGE idee ook gaan uitvoeren!!
Alleen nu vroeg ik mij af hoelang je zoiets in de pot kunt bewaren???  :/ 
Iemand een idee wat de "houdbaarheidsdatum" van zo'n pot is?  :D

Tja, gezien de ingredienten van de pot: heel lang, als het maar niet vochtig wordt. De ingredienten met houdbaarheid moet de gebruiker zelf toevoegen  :)

Okidokie, thanks!
Ik wist niet zeker of de ingredienten op elkaar zouden "reageren" ofzo...
Ik wilde er ook nog noten bij in doen, dat kan ook geen kwaad?  :o

63

Re: Howto: Pot vol brownies

Als het allemaal droge ingredienten zijn.....en droog blijven, kan het geen kwaad denk ik.......maar ja, wie ben ik  O-)

64

Re: Howto: Pot vol brownies

Leuk idee. Heb het opgeslagen.

Groetjes Jaqueline.

65

Re: Howto: Pot vol brownies

Karin09 schreef:

Als het allemaal droge ingredienten zijn.....en droog blijven, kan het geen kwaad denk ik.......maar ja, wie ben ik  O-)

Karin  :lol:

66

Re: Howto: Pot vol brownies

Je kan hem idd redelijke lang bewaren alleen niet in de felle zon neerzetten in verband met de chocolade.

Nog even een tip van mijn kant voor de strakke lagen want ik merk dat veel mensen die lastig strak krijgen. Ik doe alle ingrediënten in de pot door middel van een papieren trechter. Daarna stamp ik ik het met zo'n frisdrankstampertje aan ( ik heb die van mij bij de blokker vandaan). Als de laag goed strak is doe je de volgende laag op deze manier stuift de cacao ook niet zo op.

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Lieve groet,

Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

67

Re: Howto: Pot vol brownies

Hee wat een goede tip Marieke! Bedankt!!!  :Y

68

Re: Howto: Pot vol brownies

Wilkyway schreef:

Hee wat een goede tip Marieke! Bedankt!!!  :Y

Is voor mij maar een kleine moeite uiteindelijk heb ik hem ook door wat dingen te proberen zo gekregen als in mijn eerste bericht.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

69 Laatst bewerkt door minimokkel (25-10-2011 12:16)

Re: Howto: Pot vol brownies

Hartstikke leuk idee en goed uitgelegd, ik ga het zeker aan iemand kado doen binnenkort!!

met een taart in de hand, maak je overal vrienden

70

Re: Howto: Pot vol brownies

Heeft iemand een idee wat de hoeveelheden zijn voor een pot met een inhoud van 360 ml (dit is een hak appelmoes potje)?

Life is what you bake it.

71

Re: Howto: Pot vol brownies

Wat een leuk idee!!! Hoe verzinnen jullie het steeds weer!
Wat ik mij afvraag: is dit gewoon "goedkope" chocola van de supermarkt of moet je speciaal "bak vaste" chocola gebruiken?

Groetjes Annemieke

72

Re: Howto: Pot vol brownies

Ik gebruik de extra bittere van de AH (die grote repen)

Life is what you bake it.

73

Re: Howto: Pot vol brownies

Taartenmarie schreef:

Heeft iemand een idee wat de hoeveelheden zijn voor een pot met een inhoud van 360 ml (dit is een hak appelmoes potje)?

Ik denk persoonlijk dat dit qua pot een moeilijke inhoud is. Omdat je wel een erg klein bakblik moet hebben om de brownies in te bakken. En niet iedereen heeft dat. De inhoud van de pot die ik in het eerste bericht heb laten zien kan evt ook in een springvorm of in een ovenschaal die heeft iedereen wel in huis. Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

74

Re: Howto: Pot vol brownies

Annemieke83 schreef:

Wat een leuk idee!!! Hoe verzinnen jullie het steeds weer!
Wat ik mij afvraag: is dit gewoon "goedkope" chocola van de supermarkt of moet je speciaal "bak vaste" chocola gebruiken?

Groetjes Annemieke

Hoi Annemieke,

Ik gebruik gewoon het huismerk van mijn supermarkt (plus) had laatst ook repen van de hema gebruikt en die had ik ook in blondies gebruikt en deze waren ook erg fijn om mee te werken. Je zou evt ook van die calletjes kunnen gebruiken maar ik vind die altijd wel prijzig. En ik vind gesneden stukjes chocolade er ook wat meer home-made uitzien.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

Re: Howto: Pot vol brownies

Wat een gaaf idee!!! Ga ik mijn nichtje cadeau doen voor kerst!
En gebruik je dan gewoon een lege mayonaise pot bijvoorbeeld! Alleen de deksel even pimpen denk ik! ;)

Of koop je ergens losse potjes?!
Sorry voor al mijn vragen hoor... Ben helemaal enthousiast!

Groetjes
Karin