1

Onderwerp: koekken bakkers vraagjes.

Ik las pas dat iemand, de dag na het bakken en versieren van de koekjes wat taaie koekjes had. Ook las ik dat ze de dag erna waarschijnlijk weer gewoon lekker zouden zijn. Hoe is dat verlopen?

Nu vraag ik me af. Ik moet voor donderdag de 29e koekjes bakken met icing erop.
*Wanneer kan ik die nu het beste bakken.
*Wanneer de icing erop? Kan dat dan meteen? (na afkoelen)
*Hoe lang blijven ze dan lekker?
*Hoe bewaar je ze dan? (bij mijn cakjes had ik al ondervonden dat als je ze erg
  goed verpakt, de glazuur weer zacht is)

Ik zou dus graag zo ver voor willen werken als mogenlijk is. Moet woensdag namenlijk ook een taart maken voor donderdag. :)

Vast bedankt voor de broodnodige tips. :D

2

Re: koekken bakkers vraagjes.

hai wendy,

ik kwam net het berichtje tegen met de zachte koekjes van roos88 Koekjes en icing vraag

De reactie kwam van evelien.

Hopelijk kan je hier iets mee

groetjes,
Sasja

3

Re: koekken bakkers vraagjes.

HAI,

ik zet hem nog effies naar boven want ik heb echt wat tips nodig vrees ik. :)
Uit het andere topic haal ik niet hoe lang ik ze van tevoren kan maken b.v.

wie heeft er ervaring? Mischien Evelien of Saskia? (als jullie nog inloggen vanavond toevallig.)

4 Laatst bewerkt door dutchdecorator (20-06-2006 19:27)

Re: koekken bakkers vraagjes.

Hoi Wendy,

Ik heb de spoken koekjes in Amerika ver van tevoren gebakken(recept kitchengifst.com) en daarna ingevroren in een ziplockzak.
twee dagen van te voren de onderste laag glazuur erop(en dan de hele nacht op tafel laten drogen op een rooster) en de avond van te voren de gezichtjes(i.v.m. het beschadigen want de gezichtjes waren met een tube icing van wilton en dat wordt niet hard.)
De koekjes van de turkey waren voor het bakken al in de gekleurde suiker gedoopt en het deeg was geel gekleurd(ja dat kan ook hoor en ziet er best geinig uit) daarna gewoon ook ingevroren en een dag van te voren de stokken eraangeplakt.

Het zachte komt misschien ook door de luchtvochtigheid in huis.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt endat je vriezer groot genoeg is!!!

oh ja en voor het verpakken hebben ze daar kleine doorschijnenede zakjes van folie(je weet wel waar soms ook bloemen in verpakt zitten) die zitten vrij los om het koekje en met een dichtbindertje dicht want je weet het Amerikano's zijn freaks geen kind mag een onverpakt koekje eten gelukkig zijn wij wat normaler.


Ps:leuk dat je me noemt als zijnde een expert hi hi bloos bloos

GRoet en Succes Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

Re: koekken bakkers vraagjes.

Oe, ik leef met je mee wendy!! Het is nu eenmaal zo dat de luchtvochtigheidsgraad erg hoog is deze dagen!!! Heten dit niet de Hondsdagen? Of is dat een andere moment in de maand. Maar goed, dat gelden als zeer bederfelijke dagen qua eten dan...:(

Ik wens je veel succes met alles! Helaas heb ik geen tips... nee, ik heb even in een kookboek gekeken voor je:

-krokante koekjes in een goed afgesloten trommel bewaren op een niet te warme plek
-koekjes deeg is goed in te vriezen, 2 mnd
-kant en klare koekjes zonder suikerglazuur zijn  ong 3 maanden houdbaar.
-ontdooien van koekjes bij kamertemp op een bord in 20 a 30 min
-deeg, 1 a 2 uur bij kamer temp of gedurende een nacht in de koelkast.

tja, nou, eh... succes dan nog maar een keertje!!!

Karin

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

6 Laatst bewerkt door wendy (20-06-2006 22:55)

Re: koekken bakkers vraagjes.

Bedankt voor jullie denkwerk.

Ik ga het een en ander uitproberen.
Ik denk dat ik maandag de koekjes bak.
Ze dan dinsdag met icing versier, 1e laag.
Dan woensdag nog details aanbrengen. (en de taart bekleden en versieren) (en s'avonds nog even raamschilderingen maken bij mijn vriendin)
Dan zijn ze hopenlijk donderdag niet taai of oudbakken. :)
O, en dan donderdag ochtend ook nog even een andere taart tussendoor. :rolleyes:

Ach, ik hoef me tenminste niet te vervelen. :D