76

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik persoonlijk zou er niet mee af smeren omdat je het mischien zou kunnen zien door de witte fondant....neem er genoeg vanaf zodat je de taart kunt afsmeren en onder de rest doe je dan cacao.... zo heb je je smaakje en je kunt afsmeren!!!

Nennie schreef:

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuweling en heb inmiddels een aantal CC gemaakt en nu 4 taarten. Ik wilde eens gaan varieren met de vulling en probeerde cacao door de botercreme te roeren. Erg lekker moet ik zeggen. Nu heb ik alleen een vraagje waar een van jullie me hopelijk mee kan helpen. Ga ik nu alle botercreme mengen met de cacao? Dus met andere woorden kan ik hier ook de taart met afstrijken, of is een "smaakje"aan de creme alleen voor de vulling?

Ik hoop dat iemand van jullie me kan en wil helpen!

Groetjes,

Wendy

Vele en lieve groetjes Nicole

77

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hoi Wendy,

afsmeren met botercreme gemengd met cacao gaat prima! Het is wel zo, zoals Nicole al zegt, dat het kan gaan doorschijnen als je (dun uitgerolde) lichtgekleurde fondant gaat gebruiken om mee te bekleden. Maar als je chocoladecake of -biscuit gebruikt zal het juist weer minder doorschijnen :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

78

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Heb ik ook gedaan hoor, maar mijn bekleding was inderdaad donker turkoois en dan zie je er niets van
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZXEOLLSK.jpg

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

79

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Jeetje wat fijn zeg al die snelle reacties.
Dank jullie wel :thumb:
Heb de taart inmiddels gemaakt en het is prima gelukt.
Nu nog maar afwachten hoe hij smaakt, heb 'm namelijk weggegeven.....

Groetjes,
Wendy

Er schijnt altijd wel ergens de zon

80

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Had je nog een foto gemaakt, ben nieuwsgierig  ;)

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

81

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Nog een paar lekkere vullingen die er niet bij staan:
- laag rumbavarois met bokkepootjes en een laag aardbeienjam afgesmeerd met witte chocopasta
- laag amarettobavarois met bitterkoekjes en een laag bosvruchtenjam, afgesmeerd met amarettobotercreme.

Groetjes Esther

82

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik hoorde nog wat lekkers vorige week tijdens de pauze van de EHBO-herhaling. Heb het nog niet geprobeerd, maar kan volgens mij niet mislukken.

Mars laten smelten met een beetje boter, en daar dan cornflakes doorheen roeren. Het is dus eigenlijk zo'n choco-crispy laag die al in dit topic is genoemd, maar vooral die Mars leek me dan zo lekker.

(dit is tegelijk even een up van dit o zo handige topic ;) )

83

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik weet niet of dit topic nog actief is, maar ik heb de laatste tijd ook nog wat combinaties gemaakt, die erg in de smaak vielen:

- Laagje amandelspijs (smeerbaar gemaakt met wat water), laagje zelfgemaakte appelcompote met wat extra gelatine en kaneel. Gesmeerd met kaneelcreme.

- Laagje cointreaucreme met manderijntjes. Oh yes! met laagje bramenjam.

- Laagje bramenjam met de hemelse modder van Koenie is ook niet te versmaden!

Groetjes en nog meer bakplezier,
Annemiek

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

84

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Wat goed zeg al die voorbeelden van vullingen! Hier ga ik dankbaar gebruik van maken! :-)

85

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb er al een paar geprobeerd en zou zeggen keep up the good work !!

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

86

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Zo zit ik nu te denken aan bokkepootjes met aardbeienmousse, zou dat niet te heftig zijn samen?

Een tijdje terug heb ik de bokkepootjes al gecombineerd met botercreme waar een half pakje chocolade saroma (zonder de melk) doorheen is gepureerd, daarmee een laagje gedaan en afgesmeerd, errug lekker.

Of juist bokkepootjes in combinatie met bebogeen, heeft iemand dat wel eens als vulling gebruikt?

In elk geval moet ik nu de eerste combi eens weten, wat vinden jullie daarvan?

Zat er al aan te denken om er een apart topic van te maken, maar ja, kan net zo goed hierbij...

groetjes Daantje

87

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hijs weer bijgewerkt!

88

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

heeft iemand nog een ideetje wat er te combineren valt bij sinaasappelbavarois?
alvast bedankt

89

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Lemoncurd misschien of ananasjam?

groetjes Daantje

90

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Nou dan vraag ik het ook maar :p
Past marmelade bij chocolade-ganache?

91

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb een vraagje: ik heb het idee dat het uitmaakt welke vulling onder zit en welke boven. Wat vinden jullie, wat doen jullie onder, wat boven? Of maakt het niet uit?

Groetjes van Karin

92

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

ook errug lekker:

1e laag: laagje botercreme met frambozen saroma + laagje witte choc. pasta
2e laag: frambozen pudding van mona

mjammie!!!

93

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hoi allemaal, ik volg alle vullingen maar wat ik nog mis is is de taart dan nog in te vriezen met de vulling.....
Ik weet dat de botercreme's met jam te vriezen zijn en weer goed ontdooien zonder pap te worden maar geldt dit ook voor de vullingen die hier staan? Bijv een vulling met een mona toetje?

Groetjes Roos

94

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ja hoor, monatoetjes zijn heel goed in te vriezen!

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

95

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Geweldig topic dit! Heb nu een beter inzicht van wat bij elkaar kan!

96

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Beste allemaal,

Gister een geweldige vulling uitgeprobeerd (misschien is hij al wel genoemd, maar kan nu op mijn werk even niet de hele topic uitspitten, sorry!). In ieder geval:
1 laag botercreme met kokos en 1 laag aardbeienjam. Ik heb de taart ook afgesmeerd met kokosbotercreme en hij was heerlijk!!!!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

97

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb een vraag gekregen voor botercreme met bastognekruimels, weet iemand daar nog een lekkere 2e laag bij???

98

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Kun je door banketbakkersroom ook advocaat doen?
ik zit te denken aan een vulling in lagen dan bbr-advocaat/knapperig laagje choco en dan kersenvlaaivulling.
is dit wat?
of is dit ÿuk :)
alvast bedankt

99

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

ik vind het erg lekker klinken :)
maar ik heb nog nooit geprobeerd om advodcaat door de bbr te doen :P ik zou zeggen probeer het gewoon (en meld vooral het resulstaat :P )

100 Laatst bewerkt door Lientje (09-12-2008 12:34)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

ik had van het weekend een taartje gemaakt met een vulling van pepernotenslagroom en een laagje speculoosslagroom met daarbovenop een gewoon laagje speculoos. Was heerlijk in een sint taartje. Misschien weinig origineel en toch heel erg geinspikt van het forum, maar ik geloof dat ie nog niet tussen de combinaties staat. Dus bij deze