76

Re: How To Orchidee

Hahaha, graag gedaan hoor! Je had eens moeten zien hoe ik zat te klunzen!  ;)  :Y

Jet: ik heb eigenlijk geen idee of dat uitmaakt.... Het hoeft iig niet luchtdicht! Iemand anders die dit weet?

77

Re: How To Orchidee

wat een super, duidelijk, uitgelegde how to, dankjewel

78

Re: How To Orchidee

Ben dolenthousiast aan de slag gegaan met deze handleiding, echt heeeeeeeel leuk om te doen :Y  :Y  :Y !

Ik heb nog twee vraagjes:
* hoe maak je van alle losse bloemen en knoppen een tak (door de losse onderdelen met flowertapen aan elkaar te binden?)
* hoe bevestig je de tak op de taart (met icing?)

79

Re: How To Orchidee

Ontzettend mooi! Jqammer dat je er zoveel voor nodig hebt, ik ben nog maar een beginner :/

Re: How To Orchidee

Jee wat een werk! Maar wat ontzettend mooi zeg, het is net echt :-D

Also known as beautyblogger http://www.tutorialsbysandy.nl

81

Re: How To Orchidee

Jet1975 schreef:

Ben dolenthousiast aan de slag gegaan met deze handleiding, echt heeeeeeeel leuk om te doen :Y  :Y  :Y !

Ik heb nog twee vraagjes:
* hoe maak je van alle losse bloemen en knoppen een tak (door de losse onderdelen met flowertapen aan elkaar te binden?)
* hoe bevestig je de tak op de taart (met icing?)

je kunt ook flowerpick gebruiken om de ijzerdraden in te steken en dan vervolgens in de taart.

gr. madhuri

82

Re: How To Orchidee

Jet1975 schreef:

Ben dolenthousiast aan de slag gegaan met deze handleiding, echt heeeeeeeel leuk om te doen :Y  :Y  :Y !

Ik heb nog twee vraagjes:
* hoe maak je van alle losse bloemen en knoppen een tak (door de losse onderdelen met flowertapen aan elkaar te binden?)
* hoe bevestig je de tak op de taart (met icing?)


Ja en ja!  :lol: En idd kan met flowerpics ook, als je tak een beetje zwaar is dan houdt icing alleen misschien niet...

83

Re: How To Orchidee

Oke, dank je wel. Ik kan weer verder!  :lol:

84

Re: How To Orchidee

dank, dank, dank!!!!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

85

Re: How To Orchidee

Ik ben bezig met het hart van de bloem lukt aardig.
Maar hoe zet ik het ijzerdraadje vast .
Wie kan het uitleggen heb het al 10 keer geprobeerd.

Groetjes joke

86

Re: How To Orchidee

joke46 schreef:

Ik ben bezig met het hart van de bloem lukt aardig.
Maar hoe zet ik het ijzerdraadje vast .
Wie kan het uitleggen heb het al 10 keer geprobeerd.

Bedoel hoe je het hart aan een ijzerdraadje krijgt? :think:  Dit doe je met lijm die je ook gebruikt voor de andere bladeren...

87

Re: How To Orchidee

oke dank je wel voor je reactie.
Ik denk dat ik het te dun doet waardoor het breekt .
Moet ook eerst wachten op morgen dan krijg ik mijn veiners.
Heb ook geen geduld  :)

Groetjes joke

88

Re: How To Orchidee

Hoi Joke!

idd gewoon met een beetje lijm, maar kennelijk breekt je hartje? Het maakt trouwens wel uit welke uitsteker je hebt. Als je een andere hebt, met een korter koppie, dan moet je het draadje er misschien op een andere manier in steken, bijvoorbeeld van bovenaf. En inderdaad het middenstuk van het hart een beetje dikker laten, zoals op de foto, dan heb je plek genoeg om je draad erin te steken, en heb je meteen je koppie klaar! Die kan je natuurlijk ook los vormen en er later op plakken... Succes!

89

Re: How To Orchidee

weet iemand waar ik nog de Orchidee veiner Great Impressions van Squires Kitchen  kan vinden? of kan ik het van iemand lenen. Moet voor donderdag orchideen maken. bij ellen creative cake is het uitverkocht

Happiness is a CAKE!!

90

Re: How To Orchidee

Misschien bij Madhuri? Ik ben zelf voor vrijdag orchideen aan het maken, dus lenen wordt lastig bij mij... sorry!

91

Re: How To Orchidee

ik kon ze bij madhuri ook niet vinden :(
misschien noemt ze ze anders?

Happiness is a CAKE!!

92

Re: How To Orchidee

Heb er verder geen verstand van maar is het deze:

.suikerkunst-shop.nl/nl/product/gi-moth-orchid-petal-set-a-3-orchidee/

Don't just dream your life, but live your dreams too!

93

Re: How To Orchidee

ow daar lijkt ie wel op. is dat hem eline?

Happiness is a CAKE!!

94

Re: How To Orchidee

volgens mij is dat hem wel... maar de uitsteker Orchidee cutter L van Lindy Smith  heeft ze weer niet... kan ik die van iemand lenen of overkopen? of zit ie toch wel in de shop van madhuri

Happiness is a CAKE!!

95

Re: How To Orchidee

Ja, dat is hem!

En die uitsteker heeft ze idd niet... Wel andere hoor, maar daar ben ik verder niet bekend mee. De uitsteker is ook te koop bij Biens cutters dacht ik...

96

Re: How To Orchidee

Ben blij, dat deze door een ander topic weer komt boven drijven, want dit had ik gemist in de vakantieperiode. Wat een geweldige how to en die foto's: echt supermooi!

Groet, Jolanda

97

Re: How To Orchidee

Tenx! En graag gedaan!

98

Re: How To Orchidee

Nogmaals ik vind ze echt prachtig!
Dank je wel voor deze mooie how-to, ik ga ze zeker een keer proberen.

99

Re: How To Orchidee

Bedankt voor je geweldige uitgebreide beschrijving.
Hoeveel gram flowerpaste moet ik ongeveer rekening per bloem / aantal bloemen?

100

Re: How To Orchidee

Ik ben dol op how to's....

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******