1

Onderwerp: How To Cars McQueen 3D

How To Cars Bliksem McQueen 3D   

Allereerst heb  ik een gewone vanille/limoen cake gebakken in een rechthoekig cakeblik, deze is steviger dan biscuit en daardoor beter te snijden vind ik.

De cake heb ik doorgesneden op 1/3e deel, zodat dat het dak werd en de auto zijn proporties kreeg.

Dak op de auto gelegd en met een voorbeeld autootje van mijn zoontje ernaast gaan snijden, heb telkens een deel dat over bleef na het snijden weer gebruikt voor een nieuw deel, zodat ik uiteindelijk bijna niks weg hoefde te gooien van de cake.

Vervolgens heb ik wielen uit cupcakes gesneden en een ronde uitsteker gebruikt die ik bij het formaat van deze auto vond passen.

Die heb ik bestreken met viervruchten botercrème en bekleed met zwarte marsepein. En daarna de rode velg erop geplaatst, de gaatjes in de velg heb ik met een kinderrietje gemaakt.

Daarna auto gevuld en afgesmeerd met botercrème, heb alleen het  dikke deel gevuld met wat jam.

De auto in de koelkast gezet en verder gegaan met de wielen, hiervoor heb ik een klein kwastje en wat voedsel alcohol met witte dusting powder gemengd.

De auto weer uit de koelkast en met een warm mes, de botercrème weer helemaal glad en in vorm gestreken.

Daarna bekleed met rode marsepein.

De wielen zijn uit de marsepein en de cake gesneden met de zelfde ronde uitsteker die ik ook voor de wielen zelf heb gebruikt.

Daarna goed naar de auto gekeken van mijn zoontje en de versieringen uitgesneden met de hand en de auto verder bekleed met marsepein.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E8DPBGYI-D.jpg

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

2

Re: How To Cars McQueen 3D

Bedankt voor het delen!
(Heb je trouwens gewoon 4 vruchtenjam door de botercreme gedaan?)

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

Re: How To Cars McQueen 3D

Ja zelf botercrème gemaakt en zelf viervruchtenjam en daar een paar eetlepels van doorheen gedaan zonder extra suiker en dan weer een poosje mixen tot hij wittig is, is erg lekker en niet zo super zoet, dus ik vind het een goede combinatie met de zoete lemoncurd en en het zoete marsepein. Door de vanille cake heb ik wat limoen sap en limoenschaafsel gedaan.

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

4

Re: How To Cars McQueen 3D

Mooi  zeg! Ga hem van de week eens proberen te maken, bedankt voor de how-to!

5

Re: How To Cars McQueen 3D

kymvanderveeke schreef:

Ja zelf botercrème gemaakt en zelf viervruchtenjam en daar een paar eetlepels van doorheen gedaan zonder extra suiker en dan weer een poosje mixen tot hij wittig is, is erg lekker en niet zo super zoet, dus ik vind het een goede combinatie met de zoete lemoncurd en en het zoete marsepein. Door de vanille cake heb ik wat limoen sap en limoenschaafsel gedaan.

Bedankt voor je uitleg  :P

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

6

Re: How To Cars McQueen 3D

mag ik vragen hoeveel personen hier uit komen?
Heb namelijk voor 12 personen nodig.

Re: How To Cars McQueen 3D

Ik denk dat je er 8 tot 10 personen uit kunt halen, dus dan kun je er nog een taartje onder maken, of misschien een iets grotere, deze was 20 cm lang ongeveer.

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

8

Re: How To Cars McQueen 3D

Als ik deze maak met een taart (26) cm eronder. Voor hoeveel personen zou ik dan hebben?

Re: How To Cars McQueen 3D

Een taart van 26 cm zit rond de 18 stukjes, dus met auto er op rond de 25 personen ongeveer.

Succes!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

10

Re: How To Cars McQueen 3D

leuk

11

Re: How To Cars McQueen 3D

In mijn zoektocht naar een goede how to voor Cars kwam ik bij dit topic terecht. Mooie auto zeg, ziet er helemaal goed uit!  :thumb:

Nog wel een vraagje: welke afmetingen heeft jouw bakblik? De taart is nu 20 cm lang zeg je, was je bakblik 30 cm lang?  :)

12

Re: How To Cars McQueen 3D

prachtige how to. ik heb hem zelf ook een keer gemaakt maar heb er toen geen beschrijving van gemaakt. Dit is makkelijk om ff naar te kijken, mocht ik hem nog eens willen maken.
Bedankt.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

Re: How To Cars McQueen 3D

MiraJa schreef:

In mijn zoektocht naar een goede how to voor Cars kwam ik bij dit topic terecht. Mooie auto zeg, ziet er helemaal goed uit!  :thumb:

Nog wel een vraagje: welke afmetingen heeft jouw bakblik? De taart is nu 20 cm lang zeg je, was je bakblik 30 cm lang?  :)

Dank je wel!!

Ja hoor een gewoon hotelcake bakblik!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

Re: How To Cars McQueen 3D

Carina schreef:

prachtige how to. ik heb hem zelf ook een keer gemaakt maar heb er toen geen beschrijving van gemaakt. Dit is makkelijk om ff naar te kijken, mocht ik hem nog eens willen maken.
Bedankt.

Dank je wel en graag gedaan! :Y

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.