1

Onderwerp: cakepops met marsepein of fondant

hoi allemaal!

Ik wil graag cakepops maken met marsepein of fondant. Ik heb ze tot nu toe alleen nog maar gemaakt met chocola. Ik neem aan dat ik de marsepein of fondant moet smelten. Hoe doe ik dat :) ?

alle tips zijn welkom!

alvast bedankt,  :)

2

Re: cakepops met marsepein of fondant

Er bestaat wel fondant die je kan smelten en gieten (dopen) maar met marsepein of rolfondant gaat dat niet. Misschien kan je wel een klein stukje marsepein uitrollen en je cakpop er op de "taart-manier" mee bekleden?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: cakepops met marsepein of fondant

Marsepein zou ik niet proberen te smelten.... geen idee of dat kan.
Rolfondant heb ik al weleens gedaan en dat gaat prima.
In een glazen bakje wat rolfondant ( mijn test stuk had ik over) en een heel klein beetje water, ff in de magnetron 20 sec, roeren, evt een par druppels water erbij en weer ff in de magnetron, weer roeren, evt een paar druppels waer erbij, ect. net zolang tot het vloeibaar genoeg is. ( net yoghurt)
Dan kun je de cake pops of cupcakes indopen en laten drogen.
Persoonlijk vond ik het prima smaken, misschien ook omdat ik oranje fondant heb gebruikt die met sinaasappelessence op smaak was gebracht, heerlijk op een cake pops van chocoladecake ( met mamelade )!
Ik zou zeggen, probeer het eens met een stukje fondant wat je over hebt.

4

Re: cakepops met marsepein of fondant

Je hebt toch ook die Candy Melts.. (Zijn die eigenlijk wel lekker?)

Fondant smelten heb ik nog nooit van gehoord, maar is wel een idee. Marsepein vind ik altijd zo raar smaken.. Of heb ik dan de verkeerde? :P

I Heart Cake

5

Re: cakepops met marsepein of fondant

Ik heb een emmertje vloeibare fondant, gebruik het voor de cc's Heb het al geprobeerd met de cake pops, maar niet mijn ding  :s  ik vind de candy melts 13493765345 x fijner.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

6

Re: cakepops met marsepein of fondant

zou ze er na een half jaar niet al achter zijn wat werkt? ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.