1

Onderwerp: rolfondant advies nodig!!!!

Ik heb een prachtige taart gemaakt met dubbele lagen vulling. Nu nog bekleden !?
De rolfandant ziet er goed uit, goed kneedbaar,  maar...scheurt na het rollen uit elkaar.

Heeft iemand een hersteltip zodat ik het toch nog kan gebruiken ??

Als ik toch opnieuw moet beginnen, hoe is de consistentie voordat het in de koelkast gaat? bij mij was het al een mooie soepele deegbal.

petra.

2

Re: rolfondant advies nodig!!!!

Hoi Petra, ik zie dat je dit bericht gisteren al hebt gepost, dus ik weet niet of je nog wat aan mijn antwoord het.
Welk recept heb je gebruikt, die met orginele of alternatieve ingrediënten? Die laatste heb ik zelf nooit gebruikt. Ik bewaar ook rolfondant niet in de koelkast, misschien kun je het op een koelere plek in plaats van de koelkast bewaren? Misschien kun je er (heel weinig, druppelsgewijs!) water door kneden? Scheurt het al bij het rollen, of pas op het moment dat je het, nadat het is uitegrold, optilt? Dan zou je wat meer maizena er onder kunnen strooien, of wat dunner uit rollen?

Groetjes, Marianne

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: rolfondant advies nodig!!!!

Bedankt voor je antwoord, Marianne.

Tja, alle begin is moeilijk.
Overigens heb ik inderdaad met water en een drupje olie geprobeerd te herstellen, maar dat lukte niet. Ik heb dezelfde avond een nieuwe portie gemaakt en die heb ik direct verwerkt. Ik heb gebruik gemaakt van het alternatieve recept en het uiteindelijke resultaat was fantastisch ! Op de witte ondergrond heb ik gifgroene (snoep)kikkers, blauwe haaien en rood/gele wormen geplakt. Alleen vergeten om een foto ervan te maken, maar het was een succes !!
Wel was het heel erg zoet, dus ik denk dat ik volgende keer marsepein ga proberen, eerst over een eenvoudige cake.