1

Onderwerp: vulling chocoladetaart?

welke vulling kan ik het beste nemen bij een basischocoladetaart?

groetjes dummie

2

Re: vulling chocoladetaart?

Het beste kun je iets nemen dat je lekker vindt :D

Wat ik een hele goeie vond was de tip van iemand hier om tussen 1 van de lagen (bijvoorbeeld de jam-laag) een dun laagje gesmolten chocolade (puur) te doen.
Dat geeft een lekkere bite ...ik heb het inmiddels in een klein taartje geprobeerd en ik was er ook helemaal enthousiast over !
De andere laag kun je aanpassen aan de soort taart dat je maakt.
Ga je de taart bekleden met marsepein of fondant dan kun je denk ik het beste iets met botercreme doen maar als je 'm met ganache overgiet en in de koelkast bewaard dan staat er een heel andere wereld open....
Zoals slagroomvulling, of slagroomvulling met geprakte framboos, of met nutella.
of...of...of....
Kijk maar eens in de zoekfunctie naar vullingen...!

Groetjes Nicole

3

Re: vulling chocoladetaart?

Smaken die ik erg lekker vind combineren met chocolade zijn: banaan (stroop), caramel (bebogeen), allerlei soorten noten (hazelnootpasta, pindakaas) en gewoon vanille (smaakaroma). Dit kun je door de botercr

4

Re: vulling chocoladetaart?

bedankt voor jullie hulp, jullie horen woensdagavond wel wat het geworden is :)

5

Re: vulling chocoladetaart?

Wat ook lekker is tussen chocoladetaart is mascarponevulling of een bavarois naar keuze.  Persoonlijk vind ik het lekker met aardbei- of sinaasappelbavarois, moet dan wel in de ijskast.

Groetjes en veel succes,
Katje

6

Re: vulling chocoladetaart?

nou we hebben gekozen voor een mokkavulling! de taart hebben we vandaag afgemaakt, morgen gaan we hem eten dus ik ben benieuwd!