1

Onderwerp: wie heeft er ervaring met ogen laseren? en waar?

Zoals de titel al zegt, ik wil mijn ogen laten laseren.
Ik ben mijn lenzen zat, en eigenlijk meer dan zat.
Ik heb al een beetje op internet zitten speuren en denk zelf aan de drechtsteden.
Iemand nog goede tips?
Groetjes en alvast bedankt
Karin

2

Re: wie heeft er ervaring met ogen laseren? en waar?

Mijn man heeft het laten doen in Amsterdam, bij optical express. Hij heeft meer zicht dan ooit, is dus heel blij!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

3

Hoi,

Heb mijn ogen laten laseren bij vision Clinics, kon gewoon weer normaal de tijd op de klok zien was heel erg apart, daarna wel super veel pijn gehad, waarbij ik echt mijn ogen de hele dag gesloten moest houden, alsof er duizende zand korrels in mijn ogen zaten, totdat de lensjes eruit mochten daarna ging het steeds beter nu 7 jaar later moet ik wel zeggen word m'n zicht toch weer minder maar ben nog niet aan de bril want dat vind ik zo'n rot ding, mijn ogen verdragen lensen niet meer dus dat zal nooit meer een optie zijn :s

Heel veel succes!

Ik heb 2,5 jaar geleden mijn ogen laten laseren in België, bij een heel goed aangeschreven oogarts. Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. Met lenzen kreeg ik steeds vaker problemen en een bril vind ik gewoon vervelend.

De behandeling die Claudia beschrijft is de Lasek-methode. Zelf heb ik een intralase met wavefront-behandeling gehad. Geen pijn gehad en ik hoefde ook geen speciale lenzen te dragen. Alleen de eerste week een beschermbril bij het slapen gaan. Ik kon na een paar uur al veel zien en de ochtend erna alles.

5 Laatst bewerkt door clau (05-06-2011 18:43)

Niet laten laseren, maar lensimplantaten. Heb dit laten doen via Vision Clinics. Alle lof voor de arts en de assistenten. Wat een fijn bedrijf!

Qua resultaat kun je mij wel een succesverhaaltje noemen. Ik had -10 beide ogen, met links een visus van slechts 60%.
4 Uur na de ingreep mocht ik het kapje eraf halen, en ik kon zien. Helder, duidelijk, scherp.
Bij implanteren doen ze 1 oog per keer, dus de week erna het 2e oog, en idem.
1e nacontrole zat ik met mijn zicht al op 120%, terwijl mijn oogarts aangaf dat 100% echt maximaal was.

Noem mij dus maar gerust een blijd mens!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

6

Ik heb mijn ogen in België laten laseren zo`n 10 jaar geleden. In het begin zag ik echt megascherp. Gaandeweg is het zicht weer minder geworden. Op dit moment zit ik dit berichtje te typen met een bril op. Deze gebruik ik de laatste tijd weer voor lezen en in de auto. Voor de rest gaat het wel zonder bril.
Ik heb mijn ogen laten laseren bij een arts in Bree, die samen met een aantal andere artsen een ruimte heeft in Antwerpen waar de operaties ook plaatsvinden. De controles zijn in Bree. Je kunt eens kijken op www.olc.be

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

7

Mjin collegaatje heeft het toevallig 1,5 week geleden laten doen in Amsterdam. Ze is vandaag weer begonnen op t werk. Ze had -10!
Ze is erg tevreden en nog net geen 2000 euro kwijt in totaal.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Ik heb bijna 9 jaar geleden mijn ogen laten laseren, bij het Refractiecentrum, een onderdeel van het Oogziekenhuis in Rotterdam.
Daar doen ze 1 oog per keer, met een tussenpoos van ongeveer 2 maanden, ik kon gelijk ook al de wijzers van de klok zien, heel bijzonder, kon daarvoor amper de klok zelf zien.... de behandeling op zich stelde niet zoveel voor, is zo gebeurd, ik had ook wel last van een soort "lasogen" en kon weinig licht verdragen, maar na een paar dagen was dat over.
Nu na 9 jaar zie ik alles nog even scherp (had -6,5 en -7,5!)

Veel succes,

groetjes
Agnes

9

Kadohke schreef:

Mjin collegaatje heeft het toevallig 1,5 week geleden laten doen in Amsterdam. Ze is vandaag weer begonnen op t werk. Ze had -10!
Ze is erg tevreden en nog net geen 2000 euro kwijt in totaal.

Hmm... 2000 euro klinkt goed. Ik ben me ook aan het orienteren op een laser behandeling of implant-lenzen. Ik heb goede verhalen gehoord over Vision Clinics en EyeScan (Utrecht). Maar het is zo duur... 3000 euro minstens... Ik moet nog even sparen, dus het wordt wel 2012 voordat ik m'n ogen laat behandelen. Ik heb -7.5 in beide ogen en een flinke cilinder.

10

Ik heb -5,5 aan beide ogen. Ik moet zeggen....ik heb zo totaal geen last van mijn lenzen, dat ik niet zou weten waarom. Daar vind ik t net te duur voor. ALs ik inderdaad verplicht brildragend zou zijn, dat zou ik het er eerder voor over hebben.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

11

Dat was inderdaad mijn probleem, ik was intolerant voor lenzen en je kunt je indenken hoe mijn bril eruit zag met -10 en een cylinder van -3,75. Om maar te zwijgen over wat dat kreng woog, en dus voor hoofdpijn veroorzaaktte.
Voor mij was het dus een absolute uitkomst. En ik heb de grote mazzel gehad dat mijn ingreep bijna helemaal vergoed is.
De ingreep kost normaal 3000 per oog.

12

Met mijn sterkte is er maar 1 soort lens die ik redelijk comfortabel kan dragen (en een jampotjes bril daar doe ik niet aan).... en ik leef dus al 10 jaar met vreselijke hoofdpijnen door deze K****&^&$ lenzen! Ik heb echt heel veel verschillende lenzen geprobeerd, en die het beste zijn voor mijn ogen zijn nog steeds niet ideaal :-( Voor mij was dit jaar ook eindelijk de maat vol. Een hele vakantie in Australie verpest door hoofdpijn.... Laseren die hap! Misschien dat ik het in Engeland laat doen, daar is het een stuk goedkoper.

13

clau schreef:

Dat was inderdaad mijn probleem, ik was intolerant voor lenzen en je kunt je indenken hoe mijn bril eruit zag met -10 en een cylinder van -3,75. Om maar te zwijgen over wat dat kreng woog, en dus voor hoofdpijn veroorzaaktte.
Voor mij was het dus een absolute uitkomst. En ik heb de grote mazzel gehad dat mijn ingreep bijna helemaal vergoed is.

Ah, vergoed? Dat is mooi? Omdat je -10 had? Ik kom niet voor vergoeding in aanmerking helaas... Maar in de USA, Canada, Engeland is het allemaal een stuk goedkoper. 500 dollar/pond per oog ofzo.

14

Em, zoek dan wel goed uit waar, en hoe alles aangeschreven staat he. Ik vind dat altijd zo eng, als mensen alleen uit financieel oogpunt naar het buitenland gaan. Net als die laser-reisjes naar Turkije. Heb daar zo vaak nare dingen over gehoord!

En anders, schrijf je zorgverzekering eens aan om te vragen of er vergoeding mogelijk is. Ik weet niet hoeveel je cylinder is?

15

Em schreef:
clau schreef:

Ah, vergoed? Dat is mooi? Omdat je -10 had? Ik kom niet voor vergoeding in aanmerking helaas... Maar in de USA, Canada, Engeland is het allemaal een stuk goedkoper. 500 dollar/pond per oog ofzo.

Vergoeding wordt alleen gedaan als je boven de -10 zit, intolerant bent voor contactlenzen, en bril ook geen optie meer is.
Anders moet je even het convenant van het NOG doorlezen, kun je gewoon opzoeken op internet. Daarin staan de voorwaarde wanneer ze moeten vergoeden.

16 Laatst bewerkt door Em (06-06-2011 14:35)

Ik zit bij CZ en die vergoeden nauwelijks iets... 100 euro per 2 jaar.. dat is nog niet eens genoeg voor m'n lenzen. Eyescan geeft 10% korting aan CZ verzekerden, en ze hebben nu ook een tijdelijke actie met 250 euro korting... het is niet veel, maar toch iets...

Ik zou zo'n turkije reisje noooit doen... maar ik vraag me gewoon af waarom het in USA en Engeland zoveel goedkoper is... ik denk dat ik het wel gewoon in NL laat doen hoor. Binnenkort maar eens een afspraak maken met zowel VisionClinics als Eyescan voor een vooronderzoek, en kijken wat ze me te zeggen hebben.

Ik heb bij m'n opticien al een gratis voor onderzoekje gedaan, en die zei dat ik waarschijnlijk niet 100% zou kunnen gaan zien, omdat m'n hoornvlies te dun is. Dat ik straks nog steeds -2 heb ofzo. Maar hij heeft niets gezegd over lens-implantatie. Ik wil natuurlijk wel scherp zien. Aan de andere kant is het ook niet zo erg om een bril te dragen met -2 (geen jampotglazen meer)

17

Ik had ook een te dun hoornvlies (daarnaast te grote pupillen en te droge ogen) om te laseren. Laat je dus eens goed informeren over de Artiflex Thoric. Deze zit er bij mij nu in, en is dus ook geschikt voor hogere cylindersterkten.

18

Klinkt interessant, heb -14 met een visus van minder dan 40% in alle twee de ogen, mag geen auto rijden etc, misschien zijn lensimplantaten iets........ :think:

19

:) ok dit zijn al leuke reacties. Had inderdaad vernomen dat je zanderige ogen kan hebben er na.
Nog even speuren naar waar ik het beste kan gaan

20

hoi,

Ik heb mijn ogen enkele jaren geleden laten laseren, na maanden twijfelen en schrik hebben en ben uiteindelijk ..... super content!! Zalig om 's morgens wakker te worden en zomaar alles te zien!
Ik heb toen zo'n 3000 euro betaald voor de 'standaardbehandeling' (= flapje losmaken, omhoogflappen, laseren en flapje terugleggen).

Ik heb geen last gehad van 'zandogen', alleen allergisch gereageerd om de vloeistof die je nadien moest indruppelen, maar dat was gelukkig van voorbijgaande aard.

Ik heb mijn ogen laten laseren in België (Paal-Beringen), door een oogarts uit Bree (is zo'n samenwerkingsverband tussen verschillende oogartsen). Ik heb toen wel een papier moeten tekenen waarin stond dat ik begreep dat het laseren van mijn bijziendheid niks te maken heeft met 'ouderdoms-verziendheid'. Het kan dus goed zijn dat ik toch ooit nog een leesbrilletje moet dragen, maar dat zou met lenzen ook zo zijn.

groetjes en succes met de keuze

21

Ik heb mijn ogen 4 jaar geleden laten laseren bij Vision Clinics. Ik had -6 en -6,5 (geloof ik :P )
Mij zicht is nog steeds perfect, en vind de service, uitleg en nacontroles van vision clinics echt top. Wat mij betreft betaalde ik liever iets meer voor een heel goed aangeschreven bedrijf dan zo'n prijsknaller van tegenwoordig. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

22

Ik heb mij jaren geleden laten laseren. Weet eigenlijk niet eens mee hoelang maar zal ondertussen al bijna tien jaar geleden zijn want ik betaalde in de gulden tijd 2250 gulden per oog.
Ik had de lasek operatie. Dit is gedaan bij Care Vision in Amsterdam. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik had aan beide ogen -7.
Wel had ik direct na het laseren en de dag erna onwijze pijn aan mijn ogen. Maar bij de eerst nacontrole bleek ik allergisch te zijn voor de vloeistof en heb ik een andere gekregen. Daarna geen last meer gehad.

23

I had my eyes laseked 2 month ago at Ooglaser Centrum Drechtstenden :Y  FANTASTIC! I had -5.75 and -5.25 and a cylinder. All gone, best thing is I can see in the shower now:) Cost was EURO3200 and both eyes were done at the same time, had a day of discomfort but that was all.

24

Ook ik ben bij Vision Clinics geweest. Nu ruim een jaar terug.
Ik ben er erg tevreden over.
Helaas was de juiste sterkte nog niet gehaald en moest ik nog een keer onder de laser. Dit koste overigens niets extra's. Nu ben ik net weer geweest voor de jaar controle. Mijn ene oog heeft nog een sterkte van ongeveer -0.75 de ander -0.25. Ik zou dus nog graag een keer aan mijn ene oog worden geholpen, het is net nog niet helemaal goed. Ik kwam van -6.

Maar ik ben er al superblij mee. Geen gedoe meer met lenzen en een bril.
De behandeling was zo voorbij en afgezien van de eerste paar uur na de ingreep heb ik geen pijn gehad. De pijn was trouwens prima te handelen, voelde als wat zand in je ogen.
Altijd prima geholpen bij Vision clinics.

Je moet vaak op afspraak komen voor controles, zowel voor als na de tijd.
Ik zou zoiets echt niet in het buitenland laten doen.

Groeten van Rianne

25

Ik heb zitten twijfelen of ik wat zou schrijven want ik wil niemand bang maken  :think:  Maar schrijf het toch. Je vraagt om ervaring en je moet een weloverwogen keuze kunnen maken.

Ik ging mijn ogen in feb 2010 laten laseren. Helaas had ik de pech dat het apparaat dat de "flapjes snijdt" er op mijn oog mee op hield! Echt stuk ging hij! Resultaat, niet kunnen laseren. Ik ging dus weer met bril naar huis en moest het minimaal een half jaar laten genezen.

Afgelopen februari moch ik opnieuw. Nu met een iets andere methode vanwege dat halve flapje. Nu zou je denken dat ik mijn portie ellende wel had gehad  :nooo  niet dus. Mijn goede oog ging perfect maar het andere oog niet. Het duurde 35 minuten ipv 1,5 minuut en ik zag eruit alsof ik in elkaar was geslagen. Zo hebben ze in mij oog moeten rommelen voordat het flapje open ging! Resultaat: slechts 15% zicht na 3 dagen. Nou das echt verschrikkelijk! Ik had -5 maar 15% is volgens mij wel -10 ofzo. En de afwijking kon niet met een bril gecorrigeerd worden. Ik moest het tijd geven. Met 1 oog ineens 100% zien en de andere 15% dat kunnen je hersenen niet aan! Ik kon niet tv kijken, computeren en dergelijke. Heel langzaam aan werd het steeds iets beter maar de eerste 2 maanden waren een hel. Ik dacht dat het nooit meer goed zou komen. Of nog verschrikkelijker, dat het erger zou worden ofzo.

Na 2 maanden was het 50% zicht en nu zit ik op 90-95% zicht en dat restje moet volgens mijn arts ook goed komen. Anders moet het nog eens gelaserd worden. En je zult begrijpen dat ik niet zomaar meer op die stoel ga liggen. Het heeft gewoon een half jaar nodig. Gelukkig heb ik nu geen erg meer in dat iets mindere oog. Ik ben redelijk tevreden met het resultaat maar blijf altijd nog zo'n onbehaaglijk gevoel houden. Het is en blijft electieve chirurgie, het is niet nodig en als het misgaat kun je het alleen jezelf verwijten.

Ik zou door mijn ervaring ooglaseren dus aan niemand aanraden, dat zul je begrijpen. Ik ben de eerste keer geholpen door een van de beste artsen van Nederland (Rolf Zandbergen) maar een arts is zo goed als zijn materialen zijn.

Pff, dit was de eerste keer dat ik dit zo opschrijf, moet zeggen dat lucht wel op! De afgelopen maanden waren echt een hel, heb dagen lopen huilen dat ik mijn bril terug wilde.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!