1

Onderwerp: help...chocoladetaart?!?!

hoi hoi,
mijn opa is volgende week jarig en hij is gek op chocolade... de vulling ligt dus al voor de hand. ik ben van plan om dit keer fondant te gebruiken.

ik heb hier best veel recepten gelezen maar het duizelt me een beetje... zou iemand het duidelijk uit kunnen leggen hoe ik die taart kan maken? dus welke vulling en botercreme etc?

alvast heeeeeeeeel eeeerg bedankt!!!!!!!!!

groetjes dummie

2

Re: help...chocoladetaart?!?!

Hoi,

Je kunt cacao toevoegen aan je biscuitdeeg, leerde ik van Inge:

Als je aan 330 gram biscuitmix 40 gram cacaopoeder en 25 gram poedersuiker toevoegt krijg je chocoladetaart! Doe het dus bij de mix meteen, en zeef het even dan. Anders krijg je klontjes! Daarna pas eieren en water toevoegen, zelfde hoeveelheden hanteren.

Is lekker hoor! Ik doe er dan vaak jam tussen (kersen, mmmm). En botercreme, is ook lekker, die kun je ook een chocoladesmaak geven door er nutella door te mixen. Of extra chocoladeglazuur ertussen (of gesmolten chocolade). Er stond hier ook een heel lekker recept (lijkt me) van de Chocolade cake van Nigella Lawson (zie receptje van Karin).

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

3

Re: help...chocoladetaart?!?!

oke bedankt, hier kom ik al verder mee!

groetjes dummie

4 Laatst bewerkt door Lady_K (21-07-2006 00:02)

Re: help...chocoladetaart?!?!

Ik heb zonet bij ingezonden recepten een heerlijk recept voor chocoladetaart (onder de titel "choc à choc") online gezet. Maar misschien is het al te laat? Ik kan het alleszins aanraden en heel erg moeilijk is het niet... Veel succes!

5

Re: help...chocoladetaart?!?!

De Maltezer taart van Nigella Lawson is zonder meer een aanrader!! Dan heb je meteen bijpassende  botercreme erbij.

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI