1

Onderwerp: Gekleurde cake mogelijk?

Tijd voor een creatieve taart, maar is het wel te doen....

Ik wil binnenkort een taart waarvan ook de cake een kleurtje heeft.
Ik gebruik de mix uit de webshop, maar zou het goed gaan als ik door het beslag een beetje kleurstof meng? :D

Iemand dit al eens geprobeerd en wat was het resultaat?

2

Re: Gekleurde cake mogelijk?

Hoi Ivo,
Ik zou het gewoon proberen, volgens mij kan dat best! Lijkt me wel grappig! Welk kleurtje wordt het?

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

3

Re: Gekleurde cake mogelijk?

Car schreef:

Hoi Ivo,
Ik zou het gewoon proberen, volgens mij kan dat best! Lijkt me wel grappig! Welk kleurtje wordt het?


Ik gok oranje...

Heb de pech elke 2 jaar tijdens dat %&#( voetbal jarig te zijn.
En dat komt er meestal op neer dat ik dan mee moet doen met die onzin.
Dus dit jaar komen ze maar mooi te eten met een wedstrijd van oranje...

Alleen zullen ze flink wat kleurstof te verduren krijgen, alles zal oranje gekleurd worden :D

Dus de taart wordt een oranje voetbal, maar ook van binnen oranje...
De oranje frietsaus staat al klaar, de patat is ook vast wel te kleuren en een oranje "Champion" soep moet ook lukken...

Alles wat maar naar oranje te krijgen is zullen ze eten ;) tot ze doodziek zijn van dat gedoe, net als ik :P

Re: Gekleurde cake mogelijk?

Hoi Ivo,

Dat gaat heel goed hoor ,met deze mix heb ik het nog niet geprobeerd maar met de Amerikaanse mixen gaat het prima.
Ze maken daar zelfs regenboog cakes die dus van binnen meerdere kleuren hebben op het wilton forum heb ik een psychedelische cake gezien ook heel gaaf.
Dus 1 kleur geen probleem! succes.
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

Re: Gekleurde cake mogelijk?

Hai Ivo,

Ik heb het wel geprobeerd met deze mix, roze en ook al eens oranje trouwens.
Wat mij opviel is dat oranje minder fel opkleurde dus wel wat meer toevoegen, mischien handig om dat met je water te vermengen in het begin zodat er niet teveel vocht bij komt, dus iets water vervangen door lekker heftig oranje. ;) :D
O, ik bedenk me net dat als je kleurpasta gebruikt dat niet nodig zal zijn, ik had nog vloeibaar.

Wat een leuk idee om alles oranje te doen, dat zal ze leren, hihi :D :D :D

6

Re: Gekleurde cake mogelijk?

Grappig dat je zo anti bent Ivo. Ik heb er wel weer zin in. Maar ook hier geen oranje huis ofzo hoor!!
Je zou ook worteltjes taart kunnen maken, dat is van zichzelf al wat oranje gekleurd! Iets met sinaasappelsap wellicht. Ik heb bij de Hanos wel dat fel oranje poeder gezien. Je zou ook de vulling oranje kunnen doen... Of ga op de rood wit blauw toer...:)

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

7

Re: Gekleurde cake mogelijk?

H

groetekes Kris

8 Laatst bewerkt door wietske (29-05-2006 19:07)

Re: Gekleurde cake mogelijk?

Wat dacht je van pompoensoep, die kleurt al lekker oranje !!!

Van Aviko heb je volgens mij iets van een soort letterpatat, die is ook oranje. Nou en de groente wordt dan gewoon worteltjes.

En sinaasappelbavarois toe !!! :D :D :D :D

Groetjes en veel succes !

Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

9

Re: Gekleurde cake mogelijk?

hey ivo,
waarom maak je het jezelf moeilijk?  soezie heeft al een kant en klare mix voor Oranje cake ;)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

10

Re: Gekleurde cake mogelijk?

Helemaal niet moeilijk hoor! Gewoon zoals wendy al zei. Ik heb al eens groene pannekoeken gebakken. :D

Groetjes Evelien