101

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ik heb nu een lading in de oven zitten, want alle cupcakes die ik tot nu toen gebakken heb zijn niet echt fantastisch. Ik ben alleen vergeten hoe lang ze er nu al in zitten. Dus word het een gok werkje. Ik laat nog wel weten hoe het is afgelopen.

102 Laatst bewerkt door CorbaDesign (15-08-2012 10:46)

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ze waren op zich wel goed gelukt alleen te kruimelig. Kreeg ze bijn niet uit de papiertjes  :s

103

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Wat een heerlijk recept...die van Nigella vond ik ook te vast en teveel naar cake smaken...
Ik heb meerdere recepten geprobeerd, maar deze is gelijk favoriet!

Vanochtend gemaakt, en ook ik heb alleen de suiker aangepast naar 150 gr. en 2 overrijpe bananen aan het beslag toegevoegd...


Heerlijk!! :9

104

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Heb ze ook net gemaakt, moesten bij mij 25 minuten in de oven, en lekker! Ook ik heb de hoeveelheid suiker aangepast naar 150 gram en ik vind dit ruim voldoende. Heb ze gedecoreerd met nutellacreme, kids hebben de helft al opgegeten :)

105

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

hallo....
Nou dit moet gewoon een perfect recept zijn. De reacties zijn gewoon fantastisch....
Ik sla het recept meteen op, want dat ga ik zeker een keer proberen.

Ik heb nu altijd heel simpel van funcakes, en die gaat gewoon perfect maar ben altijd in voor een nog beter recept

thankx :thumb:

106

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ik heb dit recept al meerdere keren gebruikt en het valt goed in de smaak, lekker luchtig maar niet droog, al bestaat dit topic al heel lang, toch bedankt voor je receptje.

Groetjes van Cora

107

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

graag gedaan ben blij dat iedereen en zoveel plezier van heeft. Gebruik het recept zelf ook nog steeds.

Groetjes Wendy

Groetjes Wendy

108

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

heb ze ook net gemaakt om te proberen.
ik had ook altijd droge cupcakes.
net even snel 1 geproefd maar deze was nog warm maar het was erg :Y  lekker.
hopelijk blijven ze lekker luchtig.
kan ik zaterdag mooie en lekkere cupcakes bakken voor de verjaardag van mijn dochter.
bak wel weer nieuwe ... :)

109

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ik wil dit recept ook eens uitproberen! A.s. vrijdag sta ik op een kleine markt. Ik ga er morgen zo'n 100 bakken.

Hoe lang zijn ze ongeveer houdbaar?
Ik bewaar ze eerst in een plastic doos en verpak ze donderdag in een plastic blokbodemzakje.
Zijn ze dan tot zondag houdbaar?

110

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

esya schreef:

Ik wil dit recept ook eens uitproberen! A.s. vrijdag sta ik op een kleine markt. Ik ga er morgen zo'n 100 bakken.

Hoe lang zijn ze ongeveer houdbaar?
Ik bewaar ze eerst in een plastic doos en verpak ze donderdag in een plastic blokbodemzakje.
Zijn ze dan tot zondag houdbaar?

ik zou ze niet in een afgesloten doos doen (tuppeware e.d.) want dan heb je grote kans dat de papiertjes loslaten.
vind ik persoonlijk niet zo mooi lijken.
in een papieren taartdoos is het beste.
gaat goed als je ze vandaag bakt en vrijdag verkoopt.
ik vind dan dat gevuld met iets het verst blijft.
maar dat is mijn ervaring.

succes met het bakken en de verkoop. ;)

111

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Bedankt voor de tip, JudithW, om het niet in een plastic doos te doen. Ik dacht juist dat ze dan het meest vers in bleven.
Dit is de eerste keer dat ik op een marktje ga staan met CC. Daarom ga ik ook voor de meest gangbare varianten: naturel, chocola en kokos. Dan kan ik altijd bij een andere keer kijken of is andere soorten ga maken.

112

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

De eerst lichting is uit de oven en ook ik kan niet anders zeggen dan dat ze errug lekker zijn. De tweede lichting is bijna klaar.

Ik ben eigenwijs geweest en heb het recept verdubbeld en er 50 gram suiker afgehaald. De cc kwamen er met een gebarsten bovenkant uit. Ze waren iets bol gaan staan. Ik had geen aanduiding in de caisses staan en heb ze ongeveer 2/3 vol gedaan. Sommigen dus iets te vol.

Bij de tweede lichting heb ik wel het juiste gewicht aan suiker aangehouden en die is ook gebarsten.

Neemt niet weg dat ze wel gewoon lekker zijn! Goede keus om dit recept te nemen!

113

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

zou ik in plaats van boter ook olie kunnen gebruiken : :think:
en zo ja, hoeveel olie moet ik dan gebruiken

114

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

nefertiti schreef:

zou ik in plaats van boter ook olie kunnen gebruiken : :think:
en zo ja, hoeveel olie moet ik dan gebruiken

Ja, dat kan. In eerdere berichten heeft iemand gepost dat zij de helft boter en de helft zonnebloem olie gebruikt. Ik heb dat ook gedaan en ze zijn erg lekker en luchtig geworden. Ik zou het, als ik jou was, gewoon een keertje proberen.
Succes!

115

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Super lekkere cupcake's!

Eindelijk een goed recept!! :D  :D


Zou je dit recept ook in een normale cake vorm kunnen doen?
Waarschijnlijk moet de baktijd langer dan ofzo?

116

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Veel positieve reactie dus ik ga ze snel een xtje maken. Thnx

117

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ik ga nu ze weer maken, waren van de week zo lekker!

Maar nu met een lekkere tiramisu toef!  :D

118

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

ahhh neee!! ik heb maar 120 gr suiker! :(

Ik vervang de suiker met witte basterd suiker.. ben benieuwd... : :/

119

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Heeft iemand dit recept al geprobeerd als tulband, met vulling?

Ik hoor/lees graag wat de ervaringen waren.

120

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ik ga ze ook eens proberen!

121

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

@evelien1001: Hoe lang zet je de magnetron om de boter zacht te laten worden, en hoeveel Watt is jouw magnetron? Maak je de boter wat zacht zodat ie makkelijker te mixen is of smelt je de boter echt?

122

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

hier komen ze net uit de oven en echt waar, ik gebruik nooit meer ee nader recept, hééééééééérlijk !
Ook ik had maar 150 gram normale suiker toegevoegd en een zakje vanillesuiker ( vloeibare vanille was op)
Jummie BEDANKT !!!

123

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ook ik heb ze nu 2x gebakken.. Ik heb nog nooit zulke lekkere cakejes gegeten! Ik doe er nog een mestpuntje kurkuma in voor een mooie zachtgele kleur.
Bedankt voor het delen!!  :9

124

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Hmm, ze zijn heerlijk! Ik heb er ook minder suiker in gedaan 160gram! Ze vallen goed in de smaak hier thuis! Zeker een aanrader! :)

125

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

zo dat zijn wel heel veel positieve reacties :)
dan moet ik ze ook zeker gaan proberen.