Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

ik ben heel benieuwd  :D

Groetjes Wendy

77

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Volgens mij zijn ze wel gelukt. Kijk maar....

http://i53.photobucket.com/albums/g65/devilzlittlesister/IMG_2183.jpg

Wat een geweldig recept! Hopelijk smaken ze net zo lekker als dat ze eruit zien :) Als ze afgekoelt zijn gaat er nog chocolade botercreme overheen. Yummie !!

Groetjes,

Biancka

p.s. laten afkoelen, chocolade botercreme erop en ze zijn heeeerlijk !!!

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

ze zien er heerlijk uit  :9  :9

Groetjes Wendy

79

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Dat zijn ze ook :) Ik heb er 10 weggegeven aan de buren............is wat beter voor ons ! haha

80

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

axhanneke schreef:
wendyhaverkamp schreef:

@ RowanVeenstra Ben heel benieuwd naar je variatie met oreo koekjes.

@axhanneke. Ben een paar dagen niet op de site geweest. Weet dus niet of je het eind resultaat hebt gepost. Ben er wel nieuwschierig naar.

http://i54.tinypic.com/rhvmv9.jpg
http://i52.tinypic.com/23trsk5.jpgIk heb alleen jammer genoeg geen foto's gemaakt zonder de toef


Die toef!!!!!!
Wauw!!!
Daar wil ik t recept ook wel van  :D
Hij ziet er goddelijk uit!!

Ik ga vanmiddag t cupcake recept proberen want er zijn zoveel positieve reacties dus ik ben benieuwd!

81

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Zitatje schreef:
axhanneke schreef:
wendyhaverkamp schreef:

@ RowanVeenstra Ben heel benieuwd naar je variatie met oreo koekjes.

@axhanneke. Ben een paar dagen niet op de site geweest. Weet dus niet of je het eind resultaat hebt gepost. Ben er wel nieuwschierig naar.

http://i54.tinypic.com/rhvmv9.jpg
http://i52.tinypic.com/23trsk5.jpgIk heb alleen jammer genoeg geen foto's gemaakt zonder de toef


Die toef!!!!!!
Wauw!!!
Daar wil ik t recept ook wel van  :D
Hij ziet er goddelijk uit!!

Ik ga vanmiddag t cupcake recept proberen want er zijn zoveel positieve reacties dus ik ben benieuwd!

Die toef is een merinque creme zonder boter, dan toeven spuiten, uurtje in de oven op 90 gr

groetjes Hanneke

82 Laatst bewerkt door Zitatje (15-08-2011 16:31)

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

oh, ok.
Bedankt!!  :D

En ik heb de cupcakes gebakken vandaag...
HEERLIJK!!!!

Groetjes!!

83

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Net dit recept geprobeerd. Het is echt heerlijk!!!
Ga dit recept zeker nog eens maken :)

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Gebruik hem zelf ook nog steeds heb alleen een kleine aanpassing gedaan gebruik nu 125ml zonnebloemolie. Maakt ze nog luchtiger.

Groetjes Wendy

85

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ik ga ook proberen...

86

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Mag ik vragen waar deze mooie witte toef van gemaakt is?

87

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ik vraag me af of de uur in de oven op 90 graden voor de toef invloed heeft op de al gare cupcake.

88

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ik denk dat je de toef apart moet maken, en daarna los(of plakken met botercreme/chocoladepasta) op je cupcake legt.

89

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

anja66 schreef:

Ik denk dat je de toef apart moet maken, en daarna los(of plakken met botercreme/chocoladepasta) op je cupcake legt.

O zo, idd een idea

90

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

wendyhaverkamp schreef:

Gebruik hem zelf ook nog steeds heb alleen een kleine aanpassing gedaan gebruik nu 125ml zonnebloemolie. Maakt ze nog luchtiger.


Zijn ze lekkerder met olie? ik moet er 150 maken en olie is toch een stuk goedkoper dan boter haha

91

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

wendyhaverkamp schreef:

Gebruik hem zelf ook nog steeds heb alleen een kleine aanpassing gedaan gebruik nu 125ml zonnebloemolie. Maakt ze nog luchtiger.


Zijn ze lekkerder met olie? ik moet er 150 maken en olie is toch een stuk goedkoper dan boter haha

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

evelien1001 schreef:
wendyhaverkamp schreef:

Gebruik hem zelf ook nog steeds heb alleen een kleine aanpassing gedaan gebruik nu 125ml zonnebloemolie. Maakt ze nog luchtiger.


Zijn ze lekkerder met olie? ik moet er 150 maken en olie is toch een stuk goedkoper dan boter haha

Ja ik vind van wel. Nog minder machtig. Die van mij zijn vaak al op voordat ik ze kan decoreren. Je zou het recept kunnen halveren en dan met boter en met olie kunnen proberen. Wat je zelf het lekkerste vind.

Groetjes Wendy

93

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

ik heb er net ¨eventjes¨ 150 gemaakt  ;)

plus dat ik ze natuurlijk al vaker heb gemaakt (zeker 300 al)
merk ik dat zo op deze manier bij mij altijd perfect worden;

Ik gebruik gewoon boter uit de koeling die ik in de magnetron op ontdooistand zacht laat worden,
dan het belangrijkste, de boter en suiker lang en op hoge snelheid mixen, ik mix ze zeker 5 minuten (hierdoor worden de cc´s hoger en veel luchtiger)

Daarna de mixer lager zetten en de eieren erdoor door tot  het vermengt is.

Daarna gezeefde bloem erdoor (ik heb vandaag gewone bloem met bakpoeder en zelfr. bloem gebruik, resultaat was het zelfde)

als laatste roer ik handmatig de melk erdoor.

Ik weeg niet af hoeveel ik erin doe maar een volle eetlepel werkt voor mij perfect. (ik laat ze staan omdat ik een lichte bolling erop wil ivm toef die erop komt, wil je ze mooi plat dan een zware snijplank erop leggen) ik heb nu de metalen goudkleuringe cc papiertjes gebruikt. (iets meer dan de helft gevuld)

Ik bak ze dan zo 25 minuten (20 min is niet genoeg voor mij, denk omdat ik er 20 per keer bak en ze dus daarom net iets langer nodig hebben)

Ik heb ze ook met olie geprobeerd maar juist door het boter luchtig te mixen worden ze zo veel lekkerder en ze zien er dan ook mooier bij mij uit dus maakt ze liever met boter.

Hoop dat iemand er wat aan heeft :)

94

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Wil dit cupcake recept vrijdag ook gaan maken, maar dan als mini CC.
Iemand enig idee hoeveel mini cupcakejes ik uit dit recept kan halen.
Ik moet in het totaal 24 naturel en 12 choco mini CC maken.

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Het is al even geleden dat ik mini cupcakes heb gemaakt met dit recept maar volgens mij haalde ik er makkelijk 36 uit. Succes met maken vrijdag.

Groetjes Wendy

96

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Dank je voor de snelle reactie, dan maar hopen dat 1 keer beslag maken voldoende is, sowieso zal ik zorgen dat ik voldoende ingredienten in huis heb, mocht ik toch nog meer moeten maken!

97

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Ik heb een vraagje over dit recept. Stel dat ik de boter zou vervangen door slagroom: is dit uberhaupt mogelijk? En in welke volgorde mix ik de ingredienten dan. Het lijkt me nl niet zo verstandig om de slagroom met de suiker op te kloppen.. :lol:  Ik hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven alvast bedankt.

I love the tree C's: Cakes, Chocolate and Candy.

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Dit moet vast wel kunnen. Wat ik de laatste tijd veel doe is de droge ingrediënten bij elkaar doen. de natte ingrediënten bij elkaar. Allebei even door roeren en ze dan bij elkaar doen. Dan moet het sowieso met slagroom wel lukken. Succes

Groetjes Wendy

99

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

ik heb ze vandaag gemaakt met de helft boter en de helft slagroom, ze zijn heerlijk luchtig geworden. sinds ik dit recept heb gevonden maak ik niet anders meer je kan er zoveel variaties mee maken: appel, banaan speculaas of een beetje bebogeen door het beslag heerlijk. Bedankt voor dit recept!!!!!!!!

I love the tree C's: Cakes, Chocolate and Candy.

100

Re: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales

Zou je de melk ook kunnen vervangen voor slagroom? Of zou dat veel te machtiger worden?