1

Onderwerp: regenboog taart

Tja... ik heb de zoekfunctie gebruikt maar zonder resultaat. Ik heb al vaker zo'n supergave regenboog taart voorbij zien komen waarvan de biscuit (of cake?) in alle kleuren van de regenboog was. En dat wil ik ook voor de 2e verjaardag van mijn jongste dochter eind april  :) .

Maar is het cake of biscuit? (of maakt dat niets uit?)
Bak je elke laag afzonderlijk in een eigen kleur of is er een manier om dit in 1 keer te bakken?
Ik gebruik altijd Wilton kleurstoffen. Kunnen deze meegebakken worden of zijn er speciale kleurstoffen om mee te bakken?

Ben benieuwd want ik wil hem echt heel graag maken! Bedankt voor het lezen  :thumb:

I'd give up chocolate - but I'm no quitter!

2

Re: regenboog taart

In dit topic staat heel veel info: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=107628

en dit is een how-to :) misschien ben je er wat mee!
http://www.omnomicon.com/rainbowcake

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Ja, laag voor laag bakken voor echte rechte lagen en gewoon bij elkaar kiepen voor een gekleurde mix.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

Ik wil ook een  regenboog taart gaan maken maar ik vroeg me af of de taart nog lekker luchtig blijft aangezien je met bijvoorbeeld 5 kleuren wel 10 s en korstje hebt...

Groetjes!

5

Ik wil ook een  regenboog taart gaan maken maar ik vroeg me af of de taart nog lekker luchtig blijft aangezien je met bijvoorbeeld 5 kleuren wel 10 s en korstje hebt...

Groetjes!

6

leniekje schreef:

Groetjes!

de korstjes eraf snijden :+

ik moet hem ook nog steeds een x proberen!

7

Bedankt voor je reactie maar dat zal  het lekkerste zijn hè. Maar in geen een recept word daarover gesproken vandaar. Dan word het wel moeilijker om de taart recht te houden als je van zo'n dunne plakken Nog de korsten af moet snijden maar ga het proberen.

8

Ik denk dat het nog wel mee valt, met de korstjes. Je bakt 1 zo'n laagje natuurlijk al veel korter, dan komt er nog vulling tussen, waardoor het gebak ook al iets smeuigger wordt. Kan me niet voorstellen dat iedereen de korstjes er af snijdt. Dan heb je wel heel erg veel snijverlies, en net zoals je zelf al zegt, valt het niet mee om dan de lagen nog recht te krijgen. Ik heb het zelf nog nooit gemaakt, maar ik lees nergens iets over korstjes wegsnijden. Je staat nu in ieder geval weer bovenin, dus wie weet heeft iemand anders nog "de tip".

9

Ik heb hem al een paar keer gemaakt. 1 keer beslag maken voor de hele taart. Vervolgens dit verdelen over diverse bakjes en ieder bakje afzonderlijk kleuren.

Daarna de kleuren afzonderlijk bakken. Dit gaat vrij vlot en je krijgt echt geen korst.
Ik gebruik heel simpel slagroom tussen de laagjes en heb ook een keer de taart hiermee afgesmeerd. Bovenop had ik alleen wat blauwe glittertjes gedaan. Je ziet in eerste instantie een spierwitte taart met wat glitter, maar als je er dan een stuk van snijdt dan heb je een erg mooi contrast. En niet onbelangrijk, het is heerljk !

10

IK heb hem ook een keer gemaakt, met het recept van wilton voor yellow cake mix.
Was lekker luchtig. Ook wilton kleuren gebruikt, waren heel fel! Zag er echt gaaf uit!
Idd in 1 keer al het beslafg mengen en dan over zoveel bakjes verdelen als je kleuren wilt, kleuren mengen en dan per laag afbakken... ik hoefde ze geloof ik maar iets van 10/15 minuutjes in de oven te doen :-)

Let them eat cake!

Ik heb er ééntje afgelopen weekend gemaakt, zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=200945

Ik heb de laagjes appart gebakken (ongeveer 15 min). Ik heb er niets af hoeven snijden, niet droog of hard.  :)

ik heb gewoon biscuit van funcakes gebruikt.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com