26

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Carien schreef:

Knap dat jullie tussen al het geklets door zo'n mooie taart hebben kunnen maken :thumb:  :Y

Nou....eerlijk gezegd kon je af en toe een speld horen vallen. Zelfs Kwebbeltje was stil :D

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

27

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Bedankt voor de how toe nu deed het filmpje het wel

Wat een super prachtige taart zeg wauwwwwwwwwwwww

Een paar vraagjes (sorry ben nog niet zo ervaren):

-Mag ik vragen welk stencil er is gebruikt om te dusten?
-En dust je alleen met de poeder of meng je het met alcohol?
-En waarmee plakken jullie alles vast?
-En kan dit ook met fondant of marsepein?
-Of moet het echt met gumpaste?

Groetjes Wendy

28

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

-De stencil, dat moet Kwebbel je laten weten, het was er één van haar.
-Dit is alleen mat poeder gedust, zoals Kwebbel het zei:"Er is alcohol gebruikt, maar niet op de fondant of in de taart" :+
-Alles is vastgeplakt met tylose-lijm.
-Dit kan ook met fondant of marsepein, voor de strik zul je wel wat tylose moeten gebruiken.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

29 Laatst bewerkt door kwebbeltje (30-03-2011 17:58)

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

ik heb ooit onderstaande cursus gevolgd, al is dit brabants, ik had er toch veel aan gisteren hoor whahahaha
http://chuijbregts.wordpress.com/2009/0 … egt-gehad/

overigens heb ik  best wel wat stencils, maar deze is wel mijn favoriet voor drukke bewerkingen. het is de natures vignette van designer stencils.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

30 Laatst bewerkt door wendy1978 (30-03-2011 19:57)

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Dames heel erg bedankt voor jullie antwoorden :)  :)  :)

Nog 1 vraag welke dust is er gebruikt en welke kleur ?vind m prachtig en dus gewerkt met de droge poeder ?
nou ja 2 dan :lol:  welke kleur kleurstof is gebruikt voor het kleuren van de fondant?

Groetjes Wendy

31

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

grinnik wel kort hoor die how to ;) ;)
maar het is een supertaart

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

32

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Nou die zachte g was inderdaad erg zacht,hoorde het bijna niet!
Enne bedankt meiden!
Oh hoe hebben jullie die stukjes zo dun gekregen?Moet je echt die paste gebruiken?

If life gives you lemons, make lemonade!

33

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Jeee, hij is super!!!!!

34

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

wij hebben gumpaste gebruikt en ik ben nogal een fan van de pasta machine (lees: ik kan dus niet normaal en heel dun en gelijkmatig uitrollen  :lol:  :o  :D   :+ ). we hebben hem hier op de dunste stand gebruikt... ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

35

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Zelfs voor westerlingen te begrijpen :)
Ik zou als de dood zijn dan hij om zou vallen....
Nou heb ik wel vaker last van de zwaartekracht :Y

36

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

wendy1978 schreef:

Dames heel erg bedankt voor jullie antwoorden :)  :)  :)

Nog 1 vraag welke dust is er gebruikt en welke kleur ?vind m prachtig en dus gewerkt met de droge poeder ?
nou ja 2 dan :lol:  welke kleur kleurstof is gebruikt voor het kleuren van de fondant?

Ik ga zaterdag namelijk naar een taartenwinkel vandaar al mijn vragen ben een lijstje aan het maken met mooie spulletjes.
Hopelijk wil je deze 2 vragen nog beantwoorden?

Groetjes Wendy

37 Laatst bewerkt door makatralsy (30-03-2011 21:26)

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

wendy1978 schreef:
wendy1978 schreef:

Dames heel erg bedankt voor jullie antwoorden :)  :)  :)

Nog 1 vraag welke dust is er gebruikt en welke kleur ?vind m prachtig en dus gewerkt met de droge poeder ?
nou ja 2 dan :lol:  welke kleur kleurstof is gebruikt voor het kleuren van de fondant?

Ik ga zaterdag namelijk naar een taartenwinkel vandaar al mijn vragen ben een lijstje aan het maken met mooie spulletjes.
Hopelijk wil je deze 2 vragen nog beantwoorden?

Als ik me niet vergis, dan was het deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … -1506.html

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

38

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

ik sla dit ook even op.

Bedankt

39

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Complimenten voor de taart had ik al gegeven, maar hierbij NOG een keer! En wat een leuk filmpje!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

40

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Verschil tussen gumpaste/flowerpaste/mexicanpaste tov fondant is dat het sneller droogt en flexibeler is?
Kwebbel ik heb ook en pasta machine maar krijg het er niet door gerold,wat doe ik dan fout?
Ik draai maar hij draait niet mee erdoor,moet ik de walsen in strijken met wat crisco dat het er ietsje opplakt?

If life gives you lemons, make lemonade!

41

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

ja, gumpaste is flexibeler en droogt sneller, maar wordt ook nog eesn heel erg hard. hiet is niet echt bedoeld voor consumtie vind ik al zijn er altijd mensen en m.n. kinderen die het zo opeten....
geen idee waar het bij jou aan ligt m.b.t. de pasta machine, ik smeer hem in ieder geval nergens mee in. wel moet je van te voren wel aan een beetje voorrollen natuurlijk en eventueel het eerste stukje wat er in gaat een beetje extra afplatten en een beetje meelhelpen.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

42

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

:think: dit zijn dus dummies?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

43

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Wat een superduidelijke howto van Katja met haar smalle bekkie  :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

44

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Welke kleurstof en kleur hebben jullie gebruikt voor de gumpaste? vind het een mooie kleur.

En het dusten is dus gedaan met een kwast met droge poeder?
Van wilton de goude?

Groetjes Wendy

45

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

wendy1978 schreef:

Welke kleurstof en kleur hebben jullie gebruikt voor de gumpaste? vind het een mooie kleur.

En het dusten is dus gedaan met een kwast met droge poeder?
Van wilton de goude?

De gebruikte kleur is 'Copper/fleshtone' van Wilton met een beetje yellow/gold van americolour. dit gaat in combinatie met de gumpaste een iets andere kleur als met de fondant overigens.
Toen het taartje af was, is het gedust met (droge) pearldust.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

46

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

bedankt voor het antwoorden :)  kijken of ik die kleurstofjes kan vinden

En als ik het goed begrijp maak je dus eerst je taart en doe je het dusten/stencillen pas als de hle taart af is op het laatst?

Groetjes Wendy

47

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Dat is wel t makkelijkste. Je zou ook alle kussentjes één voor één kunnen dusten en dan opplakken, maar dat is vrij omslachtig ;-)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

48 Laatst bewerkt door kwebbeltje (31-03-2011 13:50)

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

het stencilen met patronen van de plooien en de strik doe je dus na het uitrollen van de fondant maar vóór het maken van de plooien en de strik overigens, ik weet niet of dat voor iedereen duidelijk is,  :D  de glans  kan altijd wel naderhand opgebracht worden, maar patronen dus op voorhand en op gladde oppervlakten.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

49

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

dank je wel voor je antwoord :)

If life gives you lemons, make lemonade!

Re: [HOW TO] van de taart van KatjaDag!

Hartstikke leuk, vind de taart ook prachtig. En vind het tof dat jullie je werkwijze delen ;)

'I love it when a cake comes together'