1

Onderwerp: Kleuren van rolfondant

Ha,

Eindelijk heb ik het aangedurfd: mijn eerste "echte taart". En ach, de fondant scheurde, de poedersuiker stoof door de keuken heen en ik geloof dat ik minimaal een keer onterecht naar mijn dochter heb gemopperd maar... het is gelukt.

Toch had ik een vraag. Want als ik nu op mijn vingers kijk zien ze er niet uit. Ik heb de fondant gekleurd door er een kommetje van te maken en dan met mijn handen de kleurpasta er door heen te kneden. Is er een slimmere manier, waardoor ik níet a.s. maandag aan al mijn collega's hoef uit te leggen dat ik aan het bakken ben geweest?

Groet

2

Re: Kleuren van rolfondant

je kunt evt latex handschoentjes gebruiken.

de kleurstofvlekken zijn ook afhankelijk van de soort kleurstof die je gebruikt, ik heb zelf een soort kleur stof die je het beste met behulp van een cocktail prikker moet doseren (komt wel uit amerika)
groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: Kleuren van rolfondant

Hahaha, je had mijn handen de eerste weken moeten zien :D geen gezicht!

Handschoenen helpen goed, maar het is wel het prettigst om die goed op maat te kopen, te groot werkt niet echt lekker. Als je de kleurstof steeds naar het midden vouwt scheelt dat ook. En echt DIRECT na het kleuren wassen met warm water, zeep en een nagelborsteltje wil bij mij ook nog wel het meeste weghalen. In de kloofjes (als je handen droog zijn) blijf je het helaas meestal wel zien.

Pas bij die handschoenen op voor allergie! Als je nu niet meteen 50 handschoenen wilt kopen ;) dan kun je ook die van de haarverf nemen, of bij de bouwmarkt hebben ze van die (welliswaar veel te grote) plastic verfhandschoenen. Het scheelt allicht.

Succes met uitleggen ;-)
Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat