1

Onderwerp: witte kleurstof

om marsepijn mee te kleuren vind ik die ook bij de toko? Heb hier in grunnen nog niet een adres gevonden voor kleurpasta of iets dergelijks maar doe het met toko kleuringen (bevalt verder prima. Ik vroeg me alleen af of je daar ook voor wit terecht kunty. Zo niet hoe lang duurt het dan als ik dat bijvoorbeeld voor planetcake bestel. Ik had namelijk pas gisteren het briljante idee om voor het feestje na de doop van onze dochter haar geboortekaartje na te maken als taart.. En het is een wit kaartje. Rolfondant heb ik nog nooit gemaakt en ik vind het een beetje riskant omdat zo vlak van te voren voor het eerst te proberen..

Prachtige site trouwens!

Overigens wel eennieuw adres voor marsepijn..Chocoladeatelier Schlamann in de brugstraat verkoopt het en verder cacoupoeder en poedersuiker en dergelijke. En de lekkerste slagroomtruffels van het land!

Mijk

2

Re: witte kleurstof

Hoi Mijk,

Misschien is fondant toch wel een optie. Probeer het gewoon uit, je kunt het ook kant en klaar kopen. Ik denk dat witte kleurstof net zo lang onderweg is als fondant, alleen helemaal wit (zoals fondant wit) krijg je het niet met witte kleurstof hoor.

succes met beslissen wat je doet en uiteraard met je taart! Leuk idee trouwens!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: witte kleurstof

In Donderen, bij Ellen's Creative Cakes. Kun je alles kopen wat je wilt, ik zou wel eerst even bellen. Maar ze is heel aardig en verkoopt veel!

groetjes,

Pauline

4

Re: witte kleurstof

Ben rijbewijsloos dus donderen gaat niet lukken (wel bedankt voor de tip trouwens) maar ik heb gewoon creatief het ontwerp aangepast. het wordt nu een taart gebaseerd op het kaartje met de tintjes van de babykamer.. Ik zal een fotootje posten als het een beetje gelukt is..

Mijk

P.S. Zoon was al heloemaal blij. Mama mag ik dan ook met de taartjesklei spelen leuk spul dat marsepijn..

5

Re: witte kleurstof

Gelukt, nog lan niet zo mooi als ik eigenlijk wil maar oefening baart kunst en zo. Als mijn zoon drie word in juni ga ik er eens echt de tijd voor nemen (deze keer had ik een baby en een peuter aan mijn rok hangen..). Mm wilde eengf oto plaatsen maar zie even niet hoe dat moet!

mijk (die even afwacht wat zoon voor taart wil en dan heerlijk in de webshop gaat bestellen. Ik kan hier geen zwarte kleurstof krijgen en geen rolfondant...)

6

Re: witte kleurstof

Hoi Mijk, een foto kun je plaatsen door hem ergens anders op internet te plaatsen en dan het adres ervan tussen [img]en[/img] te zetten. Je kunt hem ook naar mij opsturen, dan plaats ik hem in de galerie. Alleen: ik loop een beetje achter (zoals gewoonlijk ;)) dus dan moet je wel even geduld hebben!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag