1

Onderwerp: Chocoladevulling

Het is niet echt een recept, maar ik wilde het toch even delen met jullie! Ik heb bij de Cinema.nl taart 3 verschillende vullingen gebruikt: eerst een laag Baukje chocoladeglazuur (2 zakjes), in het midden een laag botercreme en dan nog een laag kersenjam. Dat in combinatie met de chocoladebiscuitdeeg en de marsepein was heel erg lekker!! Misschien dat ik de volgende keer een wat frissere jam ga gebruiken (want het was wel heel zoet), maar ik vond de combinatie erg lekker. En die chocoladeglazuur wordt ook een beetje hard, dat was ook heel lekker. Bij de glazuurlaag heb ik wel eerst een randje botercreme gespoten, anders zou de chocolade eruit lopen.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Chocoladevulling

Hoi Car,
Ja lekker he, chocoladetaart met marsepein, vind ik ook een hele goeie combi, zo had ik de taart voor m´n moeder ook gebakken en iedereen was verrukt! ;-) Wat de te zoete kersenjam betreft, je zou ook de jam van Zonnatura kunnen proberen, die gebruik ik zelf altijd voor alles, er zit geen suiker in en ook geen zoetstoffen, wordt gelijk een stuk lekkerder bij de taart. Ook de jams van Dalfour, ik weet niet of je die kent, hebben alleen dextrose of fructose (ik weet het niet meer precies) en zijn overheerlijk, vooral de frambozen doet het ook heel erg goed met de chocoladetaart. Maar met hun mirabellenjam heb ik al een keertje chocoladecakejes gebakken (jam door de chocoladebeslag) en was ook een supercombi! :-) Voor het chocoladelaagje kun je ook gewoon chocola pure smelten en een beetje eerst op de bodem smeren, wordt het ook zo´n knapperig laagje (heb ik uit het whimsical boek). Nou Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"