1

Onderwerp: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Hoi allemaal,

Omdat het taartenbakvirus mij nu toch echt te pakken heeft en mijn handmixer dit niet aan kan, wil ik graag een grotere mixer gaan kopen. Zoals bijvoorbeeld de Kenwood MX271. Ik ben aan het rondkijken naar alternatieven maar kom er niet helemaal uit.

Dus mijn vraag is, welke mixer hebben jullie, hoe bevalt ie, hoe stil is ie etc.

Mijn budget is max 150 euro, maar goedkoper mag natuurlijk altijd!
Alvast bedankt!

2

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb sinds een klein maandje de kenwood MX271 en zou hem niet meer kwijt willen. ik hem bij de makro gekocht voor 136 euro inclusief BTW. Hij maakt net als iedere mixer geluid maar ik het vind het heel acceptabel. Je kunt nog er een normaal gesprek bij voeren.
Succes met je zoektocht

groetjes van Nathaly

3

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Kenwood is idd heel goed. Maar zal ik nog iets leuks vertellen:
Mijn moeder werkt als vrijwilligster bij een bejaardencentrum. Daar mocht ze voor kerst iets uitzoeken uit 'n boekje. allemaal huishoudspul wat ze al had. Dus had ze voor mij een mixer met kom besteld (we hadden al een mix, maar dat maakt niet uit, want hier zat een kom bij). Zal wel een goedkoop ding wezen maar toch maar gekozen. Nou... Hij werkt super!! :thumb:  Het is voor mij een hobby die soms wel errug uit loopt door allerlei bestellingen, maar ik hoef niet elke dag te bakken. Ik heb pas deze mixer bij de media markt gezien.Hij was 26 euro, maar voor mij perfect!! :P

4

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Kenwood is absoluut een aanrader. Die van mij maakt overuren en doet het perfect.  :Y

5

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb hem van de gamma, hij maakt wel vrij veel lawaai, dat is een minpuntje, maar tot op heden heb ik er alleen maar schik mee gehad. Spatdeksel was in het geval van bijvoorbeeld slagroom kloppen, wel wat fijner geweest, maar als ik het geld er voor had gehad, had ik toch wel voor de kenwood gekozen, die schijnt dus minder herrie te maken en volgens mij zit daar wel zo'n spatdeksel op. Alleen is die wel groter als die ik heb en op mijn aanrecht was het denk ik een behoorlijke sta in de weg geworden. Dus ik neem genoegen met die van de gamma  :)

Oh ja, weet niet hoelang die actie eigenlijk duurt, maar je krijgt er wel een leuke blender bij. Die ik zelf nog niet gebruikt heb  :nooo

Groetjes Tamara  http://tam1970.hyves.nl/

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Thanks allemaal voor jullie antwoorden, ik heb hier zeker wat aan. Ik wil erg graag de Kennie, maar budgettechnisch gezien zijn andere opties beter. En als ik dit dan lees, interessant!!!

Thanks again!

En als er nog meer ervaringen met andere machines zijn hoor ik het alsnog graag hoor!

7

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb via kieskeurig een speurtocht gedaan naar de kitchenaid. Die zijn toch heel betrouwbaar en gaan jaren mee. Kenwood ook kenwood is een onderdeel van kitchenaid. Eigenlijk 1 pot nat dus, op het uiterlijk na. Ik heb n mooie rooie. Ik ben gek op mijn kitchenaid. 379 euro via elektrokoopjes.nl

8

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ikzelf heb de Bosch mum 54230 en daar ben ik helemaal verliefd op geworden, niet omdat die zo mooi is, maar omdat je er alles mee kunt. Er zit een blender, citruspers en snij-apparaat bij. En het mixen doet die natuurlijk ook geweldig en er zit een spatdeksel bij.

9

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

hmmm ik zie alleen dames die hun apparaat van 300euro of hoger aanprijzen


ze zoekt iets van max 150euro

10

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

kenwood patissier mixer mx 271/275 is al een topic over staat ook info over prijs en waar gekocht.
ik heb hem sinds vorige week echt een toppertje !!!

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Heb ook de Kennie MX275 (de witte), gekocht bij de Makro.....

Ben er helemaal happy mee!!!!!

En hij staat ook zo ontzettend mooi in mijn keukentje!  :D

12

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb naast m'n Kenwood ook een Bosch MFQ 3560 is een mixer die je los en op de standaard kan gebruiken met een ronddraaiende kom. Die vind ik zelf ook erg prettig werken en is budgettechnisch misschien wat interessanter?

Say YES with joy. Say NO without fear.

13

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Kennie  :thumb:
:D

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

14

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb de mixer van de aldi, die in sommige filialen met flinke korting nog stonden en ik ben er echt tevreden over!!

15

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb zelf een Kenwood Chef KM336 en vermogen is 800 watt en de inhoud van de kom is 4.5 liter. Ik had tot deze besloten omdat ik behalve taarten enzo ook regelmatig brood  bak en dan is een sterke motor wel fijn. Maar de prijs ligt natuurlijk ook een stuk hoger.

Maar is wel een super machine

16 Laatst bewerkt door JAYDA (20-03-2011 20:23)

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

sorry verkeerde topic

17

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb de mixer met kom van philips en werkt tot nu toe perfect...de kom draait vanzelf en ik kan 10 min iets anders doen  :D

18

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Tot nog toe gebruikte ik een handmixer van het merk Princess maar die wordt steeds zwakker met mixen dus heb ik zojuist de stap genomen en de Bosch Mum 4405 besteld :D (waar is de "hoera smilie" als je 'm nodig hebt?!). Heb nog getwijfeld of het niet de Kenwood Patissier (MX271/275) moest worden maar buiten dat ik het best veel geld vind voor een mixer kwam ik meer positieve reviews tegen van deze Bosch mixer (Zelfs van iemand die hem al 10 jaar in gebruik heeft voor mixen, kneden etc !!) dan van de Kenwood, zelfs van iemand die ze beiden in bezit heeft en claimt dat de Bosch een veel luchtiger biscuit oplevert :thumb:

Ik geloof dat de 'Kennie een schitterende mixer is die er ook nog eens heel goed uitziet maar ik ga toch maar voor het mixertje dat al meer als 10 jaar in productie is en overal 10en scoort  ;)

19

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb sinds kort de Kenwood Cookingchef in huis. Aangezien ik iets meer met mijn mixer wilde doen dan alleen maar mengen of kneden. Prijskaartje ligt een 'stukkie' hoger, maar ik ben er wel heel erg happy mee.

"It's not that chocolates are a substitute for love. Love is a substitute for chocolate. Chocolate is, let's face it, far more reliable than a man."

20

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Hier ook een zeer tevreden Kenny 275 gebruikster echt top hoor, maar als je m niet op je aanrecht wilt/kunt laten staan...... :s  hij weegt 9.6 kg, best wel heavy om elke keer te tillen dan :(
weet niet of alle mixers zo zwaar zijn?

21

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

pinobee schreef:

Ik heb sinds kort de Kenwood Cookingchef in huis. Aangezien ik iets meer met mijn mixer wilde doen dan alleen maar mengen of kneden. Prijskaartje ligt een 'stukkie' hoger, maar ik ben er wel heel erg happy mee.

Dat lijkt me meer een apparaat voor de professionele keuken of voor de beter bedeelden onder ons, een mixer van 1200 schaf je niet aan als je hobbymatig zo nu en dan eens een taartje voor iemand bakt.

22

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Jacquelien1980 schreef:

Heb ook de Kennie MX275 (de witte), gekocht bij de Makro.....

Ben er helemaal happy mee!!!!!

En hij staat ook zo ontzettend mooi in mijn keukentje!  :D

Ik sluit me hier helemaal bij aan:D Maar dan voor bij mij thuis:P

23 Laatst bewerkt door pinobee (22-03-2011 19:09)

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

@ Baylah ik moet eerlijk melden dat ik al een jaar lang op zoek was naar een goede mixer. Mijn oude Braunn trok het gewoon niet meer, als ik mijn brooddeeg aan het kneden was zag het er zo zielig uit!  :s
In eerste instantie wilde ik een Kitchenaid hebben, maar toen ik eenmaal de Cookingchef zag hoefde de Kitchenaid niet meer. Het klopt wel, prijskaartje liegt er niet op. Maar ik heb nu wel een héle complete keukenmachine. En prof keuken...nou dat weet ik nog zo snel niet.

"It's not that chocolates are a substitute for love. Love is a substitute for chocolate. Chocolate is, let's face it, far more reliable than a man."

24

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

pinobee schreef:

Maar ik heb nu wel een héle complete keukenmachine. En prof keuken...nou dat weet ik nog zo snel niet.

Het is heus geen schande om zo'n machine in huis te hebben en het is wel degelijk een professioneel apparaat, er zitten thermische onderdelen in en het mechanische gedeelte is geheel van metaal. Ik wou dat ik 'm kon bekostigen...of genoeg taarten bakte om het een verantwoorde aanschaf te kunnen noemen :D

25

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik zit er ook over na te denken om de Bosch Mum 4405 te bestellen. Heb je hem al binnen? Ben benieuwd hoe jij hem vindt.