1

Onderwerp: hoe plk ik de letters op het marsepein?

Hoi,

Gelukkig is de site weer online. Heb hem wel ff zitten knijpen. Heb nog een paar vraagjes  en ik wilde het forum nog ff doorlezen om tips op te doen.
Heb het forum inmiddels helemaal doorgespit. Erg leuk en heb vele ideeen opgedaan.
Nu zit ik nog met de vraag hoe ik de letters van marsepein op het marsepein "plak"
Moet morgen de taart opmaken dus ik hoop dat ik nog antwoord hierop krijg.
Ik heb de bodem gebakken, mijn vraag is nu wanneer kan ik die het beste doormidden snijden. De eerste keer heb ik het dezelfde dag gedaan dat ik hem had gebakken, maar ik had het idee dat hij te vers was. Wilde niet echt goed snijden.
Kan ik hem beter een dag laten staan?
Alvast heel erg bedankt.

groetjes Djoke

2

Re: hoe plk ik de letters op het marsepein?

hoi hoi,

Ik vind het ook beter om een dag later het biscuit pas door te snijden en op te maken. Dus idd een dag van tevoren bakken.

Marsepein kun je met een heel klein beetje water aan elkaar plakken. Gewoon vingertop beetje natmaken en de letter daarmee "insmeren". Heel makkelijk dus. Probeer niet op de taart te knoeien met water, gaat het marsepein van glimmen, en dan kun je het verschil zien.

Groetjes en succes
Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

3

Re: hoe plk ik de letters op het marsepein?

Hoi Djoke

Ja, gelukkig zijn we weer in de lucht :D.

De bodem kun je idd het beste een dagje laten staan, maar je kunt hem ook even een uurtje of 2-3 in de vriezer zetten. Dan heb je hetzelfde effect. Probeer dan meteen te snijden, maar als hij al teveel bevroren is en je niet door het midden komt, laat je hem even staan en dan met een halfuurtje nog een keer proberen.

De letters en plaatjes plak ik altijd met een beetje water. Doe echter heel weinig water erop, want als je knoeit krijg je vlekken op je taart. Ik doe het altijd met een dun penseeltje, heel klein beetje water erop, even afstrijken en dan op de achterkant smeren. Wel goed kijken waar je eea wilt, want anders moet je het er weer afpulken en dat geeft ook al vlekken. Ik leg alles eerst uit, en dan plak ik een voor een vast op de taart.

Ik hoop dat je zo geholpen bent. Heel veel succes!!!
Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: hoe plk ik de letters op het marsepein?

Hoi,

Heel erg bedankt voor jullie snelle reaktie.
Ik zal het morgen proberen. Moet lukken.
Voor de letters hebben jullie malletjes zeker?
Ik wilde het maar van een rolletje marsepein maken. Kan toch ook?

groetjes Djoke

5

Re: hoe plk ik de letters op het marsepein?

Hallo

Ik heb een vraagje over dat doorsnijden. Jullie hebben het over beschuit, maar met een gewone cake kun je toch dezelfde dag gaan snijden??En evt bekleden??Wel afgekoeld natuurlijk, maar ik ben nu benieuwd wat voor soort taart/beschuit jullie bedoelen??

grt charlotte

6

Re: hoe plk ik de letters op het marsepein?

Ik gebruik altijd biscuit-mix van Soezie. Krijg je een luchtige taart, en makkelijk te bereiden. Deze mix, en nog veel meer produkten van Soezie, zijn te koop bij de Boerenbond of Welkoop.

Groetjes Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

7

Re: hoe plk ik de letters op het marsepein?

Hoi Annelot

Het heet biscuit, het is hele luchtige "cake" ook wel kapsel genoemd of moscovisch gebak, waar geen boter doorheen zit! Dus veel luchtiger.

Ik snij het ook wel eens de dag zelf, maar als het heel vers is gaat het gewoon wat minder makkelijk.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat