1

Onderwerp: recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes

Hallo,
Ik ben op zoek naar een goed maar vooral ook lekker recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes, kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt, groetjes Ans

2

Re: recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes

echt niemand?
Zal toch vast niet de eerste zijn die hier mee te maken krijgt.

                         Groetjes Ans

3

Re: recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes

Stomme vraag misschien hoor, maar heb je daar een speciaal recept voor nodig dan?
Mijn nicht heeft diabetes en mag gewoon een stukje taart. (Zij spuit zelf insuline wanneer nodig.)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Re: recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes

De een mag wel een beetje suiker en de ander niet. Het is allemaal heel verschillend. Ik bak bijvoorbeeld voor iemand wel eens een taart met fructose in plaats van met suiker maar er zijn ook weer mensen die ook geen fructose mogen. Misschien als je aangeeft wat er precies niet mag, krijg je wat meer reactie. Bij de speciale receptenrubriek voor dieten staat geloof ik ook een recept voor taart met banaan en dus zonder suiker.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

Re: recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes

Hier word ook gewoon bijgebolust hoor voor een stukje taart of een cupcake...

Maar inderdaad laat eens weten wat er absoluut NIET in mag zitten, dan kunnen we je misschien wel helpen!

Liefs Samantha

6

Re: recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=34751

Hier staat een recept van suikervrije cupcakes, je kunt er ook een cake van bakken........

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

7

Re: recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes

Banaan BARST van de suiker, dus lijkt me een vreemd recept.... voor iemand die geen suiker mag....

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

8

Re: recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes

Het is voor iemand die met pillen de suiker moet reguleren en dus niet spuit. Het gaat hier vooral om het aantal kookhydraten zo laag mogelijk te houden. Fructose als vervanging van suiker mag wel.

Bedankt voor het meedenken, groetjes Ans

9

Re: recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes

in mij familie komt ook suikerziekte voor zowel insuline als pillenvorm en ze eten beide gewoon taart en liefst met dikke glazuur erop..niet zo klein beetje ook en drinken daarna flinke glazen water en volgende dag normaal eten zonder snoepen dan is suiker gewoon stabiel niks aan hand. Af toe zondigen moet kunnen....

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

10

Re: recept voor cake of biscuit voor iemand met diabetes

Dan zou je dus dat recept met banaan kunnen proberen...
Of een recept zoeken dat niet zo veel suiker bevat en de suiker vervangen door fructose. Op de fructoseverpakking staat dan de gebruiksaanwijzing, gewoon te koop bij AH.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl