26

Re: Creaties uit siliconenmal.

rosajati schreef:

Hoe krijgen jullie de kneedbare siliconen uit het bakje zonder teveel verlies????

Idd. met iets van metaal, ik gebruik zo'n schilders spateltje.

27

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik vind het geweldig leuk spul!
Via mijn werk weet ik goed hoe vloeibare siliconen werken en daar kun je wel hele mooie details en iets met ondersnijdingen mee maken.
Met deze kneedbare wat minder, maar dit werkt zo lekker simpel dat het erg leuk is om hier vanalles mee te rommelen!! :)
Ik zal ook mijn creaties tot nu toe even delen. Zo kunnen we elkaar leuk inspireren! Heb van alles even met witte fondant een voorbeeldje gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBTTIK3Z-D.jpg
Deze zijn allemaal gelukt  O-) , het waren bijna allemaal kraaltjes en kinderknoopjes, een broche en lego poppetje.

En gelijk mijn vraag hier stellen over wat er niet lukt.... :s


Ook wilde ik graag verschillende lego steentjes maken, dat had ik ook veel gelezen hier op het forum.  Helaas mislukken deze bij mij allemaal.... :mad:  :mad:
Het lukt me niet goed om een scherpe foto te maken zo dichtbij dus heb ik even pijltjes op wat plekken gezet waar het niet goed is gegaan.
Het lijkt wel of er lucht ingesloten zit ofzo.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UXSOBPU-D.jpg

Wie heeft goed raad voor me?? :)

Ik had 250 gram besteld en heb na dit alles dus niet zo heel veel meer in mijn verpakking zitten..... even goed nadenken wat ik nu nog ga maken... :+

28

Re: Creaties uit siliconenmal.

Bij de kneedbare hoef je geen bakje te gebruiken. Je laat het drogen met het voorwerp erin en dan haal je dat er heel gemakkelijk uit door het licht te buigen. Eigenlijk net als de wijze waarop je normaal je fondant eruit haalt  :Y Dan even in de overn, afwassen/vaatwasser en klaar voor gebruik!

29

Re: Creaties uit siliconenmal.

@cassie

Misschien heb je hier wat aan?
http://www.instructables.com/id/LeGummi … my-candies

30

Re: Creaties uit siliconenmal.

cassie schreef:

Ik vind het geweldig leuk spul!
Via mijn werk weet ik goed hoe vloeibare siliconen werken en daar kun je wel hele mooie details en iets met ondersnijdingen mee maken.
Met deze kneedbare wat minder, maar dit werkt zo lekker simpel dat het erg leuk is om hier vanalles mee te rommelen!! :)
Ik zal ook mijn creaties tot nu toe even delen. Zo kunnen we elkaar leuk inspireren! Heb van alles even met witte fondant een voorbeeldje gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBTTIK3Z-D.jpg
Deze zijn allemaal gelukt  O-) , het waren bijna allemaal kraaltjes en kinderknoopjes, een broche en lego poppetje.

En gelijk mijn vraag hier stellen over wat er niet lukt.... :s


Ook wilde ik graag verschillende lego steentjes maken, dat had ik ook veel gelezen hier op het forum.  Helaas mislukken deze bij mij allemaal.... :mad:  :mad:
Het lukt me niet goed om een scherpe foto te maken zo dichtbij dus heb ik even pijltjes op wat plekken gezet waar het niet goed is gegaan.
Het lijkt wel of er lucht ingesloten zit ofzo.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UXSOBPU-D.jpg

Wie heeft goed raad voor me?? :)

Ik had 250 gram besteld en heb na dit alles dus niet zo heel veel meer in mijn verpakking zitten..... even goed nadenken wat ik nu nog ga maken... :+


Heb je al deze mallen van 250 gram gemaakt??  :/  Ik heb dat ook besteld, en nu 3 malletjes gemaakt maar had geen idee dat ik er zo veel mee kon maken...

31

Re: Creaties uit siliconenmal.

eiland schreef:

.

Heb je al deze mallen van 250 gram gemaakt??  :/  Ik heb dat ook besteld, en nu 3 malletjes gemaakt maar had geen idee dat ik er zo veel mee kon maken...

Ja hoor en heb nu nog een beetje over.
Ik dacht eerst ook toen ik het zag; wat weinig ;) , maar dit komt er echt allemaal uit.
Ik probeer het wel zo zuinig mogelijk te doen  :+ , dus geen enorme randen er omheen  O-)

32

Re: Creaties uit siliconenmal.

@Cassie, wat heb je er veel gemaakt! Leuk hoor. Ik denk dat ik nog maar een verpakking ga bestellen.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

33

Re: Creaties uit siliconenmal.

ik ga in maart naar de hobbybeurs in kortrijk,en als ik het goed gelezen heb op die site staat deze winkel er ook.Ik vrees dus dat het ook mij geld gaat kosten :cool:

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

34

Re: Creaties uit siliconenmal.

ik heb het net besteld spannend :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :o  ik ben al aan het verzinnen wat ik er allemaal mee kan maken

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

35

Re: Creaties uit siliconenmal.

wat leuk! Ik denk dat ik ook maar eens op de site ga kijken!  :D

36

Re: Creaties uit siliconenmal.

Dank je wel voor deze tip! Ik ben helemaal geinspireerd geraakt en heb gelijk wat besteld! :) Ik ga proberen een verzameling schelpjes te maken en in ieder geval een parelketting. Ik denk dat dat toch moet lukken van 100 gram?

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

37

Re: Creaties uit siliconenmal.

Zjo schreef:

@cassie

Misschien heb je hier wat aan?
http://www.instructables.com/id/LeGummi … my-candies

Dankjewel voor de link!
Wat leuk om te zien die yellie snoepjes die ze er mee maken! :)
Verder word ik er helaas nog niet veel wijzer van, bij veel onderwerpen waar je verder wil lezen moet je je registreren en daar dus geld voor betalen... beetje jammer :s

38

Re: Creaties uit siliconenmal.

Hebben jullie de mallen uit laten harden in de oven, of gewoon zo?

39

Re: Creaties uit siliconenmal.

@ Eiland, na 2 uur drogen gaan de mallen nog een uurtje op 100 graden in de oven.. Dat heeft niet met uitharden te maken, na 2 uur gewoon drogen hebben ze de juiste 'hardheid'

@Cassie, je hebt een gebruiksaanwijzing gekregen bij de verpakking van de siliconen. Daarin staat dat je luchtbellen kunt voorkomen door eerst een dun laagje op het onderwerp zelf aan te brengen (dus de lego blokjes) en dan het geheel in de rest van de siliconen te drukken, op dat moment heb je veel minder last van luchtbelletjes

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

40

Re: Creaties uit siliconenmal.

Bommeltje schreef:

@Cassie, je hebt een gebruiksaanwijzing gekregen bij de verpakking van de siliconen. Daarin staat dat je luchtbellen kunt voorkomen door eerst een dun laagje op het onderwerp zelf aan te brengen (dus de lego blokjes) en dan het geheel in de rest van de siliconen te drukken, op dat moment heb je veel minder last van luchtbelletjes

Die gebruiksaanwijzing heb ik dus helaas niet.... ik had die 250 gram van iemand die een grote verpakking had gekocht en hoe het werkte kon ik op de site lezen...
Daar heb ik jouw tip niet gezien, dus dankjewel dat je deze hier nu hebt neer gezet!  :thumb:  :thumb:
Ik weet wat ik morgen ga proberen...!! :+

41

Re: Creaties uit siliconenmal.

Die staat op de site van silli cassie..... ;)

sillicreations.nl/Sillicreations_NL/Gebruiksaanwijzing.html

42

Re: Creaties uit siliconenmal.

annick67 schreef:

Die staat op de site van silli cassie..... ;)

sillicreations.nl/Sillicreations_NL/Gebruiksaanwijzing.html

:lol:  :lol:  :lol:
Uit dat verhaal op de site had ik alleen niet begrepen dat dat dunne laagje was om zoveel mogelijk lucht uit te sluiten. ;)
Dus dacht dat er bij de verpakking misschien nog een andere gebruiksaanwijzing zat  :o

43 Laatst bewerkt door annick67 (13-02-2011 00:43)

Re: Creaties uit siliconenmal.

Bij die van mij (gisteren besteld & betaald, vandaag al ontvangen) zat ook niks maar ik had onthouden dat het op de site wél te zien is....  :D

(Dat is op zich al uitzonderlijk met mijn aftakelende zeef-geheugen :lol:)

Nu heb ik het trouwens in huis, zie ik natuurlijk NIKS om het mee (uit) te proberen.....  :s  :grr:

Ik zal morgen nog eens speuren, anders wacht het maar......  :nooo

44

Re: Creaties uit siliconenmal.

:think:  Zo was het mij anders wel overgekomen  :+

Nah joh.. weer wat geleerd!  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

45

Re: Creaties uit siliconenmal.

Bommeltje schreef:

@ Eiland, na 2 uur drogen gaan de mallen nog een uurtje op 100 graden in de oven.. Dat heeft niet met uitharden te maken, na 2 uur gewoon drogen hebben ze de juiste 'hardheid'

Oke, maar als ze na 2 uur gewoon uitharden al de juiste hardheid hebben, wat is dan de reden om ze in de ovebn te plaatsen?

Ik heb ze namelijk gister gemaakt, en ze voelen gewoon stevig aan zonder oven, dan was ik namelijk vergeten..

Re: Creaties uit siliconenmal.

hoi hoi , erg inspirerend onderwerp zeg wordt er ook al bijna door aangestoken.
heb alleen wel een vraag over silly en kan het antwoord niet vinden , kun je hier ook een 2-delige mal of 3d mal mee maken zo ja iemand tips hoe je dit het beste kan doen.

groetjes monique

*** Geen feest compleet zonder taart ***

47

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ja dat is een goede vraag, ben ik ook erg nieuwschierig naar...

48

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik heb al een paar mallen gemaakt.. Best nog lastig vind ik haha..

Een mold van een paardje vind ik super mooi gelukt!!

Sorry voor de wat donkere foto..

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-M3UHVPRR.jpg

49 Laatst bewerkt door eiland (14-02-2011 19:20)

Re: Creaties uit siliconenmal.

Dubbel

50

Re: Creaties uit siliconenmal.

Dit ziet er super uit!  heb het net besteld... De prijs heb je er zo uit toch?( als ze lukken dan)
Ik zit me eigenlijk af te vragen, zou  je het ook kunnen hergebruiken als iets mislukt is? bv door te verwarmen ofzo